Plaats reactie
1
hoi hoi,

ik ben aktief op diverse plaatsen op dit forum.

heb last van een hijacker en of cloon. nu wat ik ook probeer en aanpas ze komt steeds terug. provider al gesproken maar helaas ze komt toch weer erdoor ongezien. nu weet ik dat er meerdere netwerken op mijn router verbonden zitten alleeen deze zijn niet van mij en ook een switch.

Kan er iemand mij helpen met het veiligstellen van mijn netwerk en deze weer goed operationeel te krijgen. dit omdat wij nu al gedurende 5 weken meer geen internet en tv hebben dan wel.

groetjes theo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Ik zal inderdaad dat je op diverse plekken aanwezig was.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het totaal geen zin heeft om aan netwerk problematiek te gaan werken voordat die pc helemaal zuiver is. Dat is water naar de zee dragen want dan is het binnen een paar tellen weer mis.

Dus ik wil je graag helpen, maar laten we dan eerst even afwachten bij de collega's van de anti-malware sectie alwaar je ook nog bezig bent, tot de pc wat hun betreft schoon is. Dan heeft netwerk fixen ook zin en ben ik graag bereid er naar te kijken.


Woon je in een studentenhuis of zo dat er meer netwerken en een switch op jouw router zijn aangesloten?
Zoja, dan zou ik sowieso als hardware beveiliging beginnen met een eigen router en deze in een totaal andere range laten werken met ander subnetmasker, bijv. de 10.x.x.x range om te voorkomen dat anderen nog bij jouw netwerk kunnen.
Greetings, Black Tiger.
5
nee woon in een hoekwoning met 1 router en tv decoder. maar die netwerken zijn van de hacker en justitie. ik heb camerabewaking gezien ook regelmatig de beelden die dan in ene oppoppen. in ieder geval switch en andere netwerken zijn niet van mij. ik hoopte misschien dat als netwerk safe is dus er niets meer inkomt we dan de computer kunnen schonen. want nu lijkt het indd water na de zee brengen haha
6
Van de hacker? Hmmz... Dan zou justitie dat ook moeten kunnen monitoren en de hacker achterhalen.
Als er iets van justitie op zit om te monitoren dan mag ik daar niet aan rommelen en is het ook beter om dat niet te doen want dat kan hun pogingen om de hacker te vangen misschien ondermijnen.
Misschien is het zelfs handiger om in overleg met justitie dan de hoofd-router te vervangen (en/of modem/router van de provider) of helemaal er tussenuit te laten als het om een losse router gaat om eens te zien of dat soelaas biedt.
En wifi uitschakelen. Want een hacker komt niet zomaar even binnen, dat gaat via wifi of via malware op de pc.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”