Plaats reactie
16
Wat je nu zou moeten doen is eigenlijk wat ik in het derde antwoord schreef. Je zit op wifi maar je moet verbinding hebben met de SMA.
Als je een kabel aansluit tussen omvormer en laptop moet dat een Crossover UTP zijn, die heb je waarschijnlijk niet gebruikt dus kun je dat beter terugzetten hoe dat zat, dus omvormer weer terug op de router, laptop ook.
1.) Schakel de wifi uit op je laptop (zie hieronder hoe dat te doen)
2.) Ga naar het Configuratiescherm dan naar Netwerkcentrum en kies dan links boven voor "adapterinstellingen wijzigen".
Klik daar met de rechter muisknop op je netwerk LAN adapter en kies voor "uitschakelen". Doe hetzelfde met de wifi adapter.
3.) Klik dan weer met de rechter muisknop op de LAN netwerkadapter, kies weer eigenschappen en dubbelklik dan op "Internet protocol versie 4 (tcp/ipv4)".
Je krijgt dan bovenaan een keuze om ip adres automatisch te verkrijgen of handmatig in te stellen. Kies voor handmatig instellen.
4.) Geef op ip adres 192.168.215.100
subnetmasker 255.255.255.0
gateway 192.168.215.19 (als dat nog steeds het ip van de omvormer is)

DNS instellingen kun je laten staan, kun je ook op handmatig zetten en dan 127.0.0.1 ingeven, maakt niet zoveel uit.

Ga weer naar stap 2, rechter muisknop op de LAN adapter en kies voor inschakelen (alleen lan, niet de wifi adapter).

Als dat klaar is zou je de browser of tool wat je voor de omvormer gebruikt kunnen gebruiken om je omvormer via ip 192.168.215.19 te kunnen benaderen.

Nadat je klaar bent kun je stap 2 weer uitvoeren en alles op automatisch zetten en de wifi weer inschakelen.
Greetings, Black Tiger.
17
Hallo, Black Tiger Ik heb een 15mtr netwerkkabel gebruikt om de aansluiting tussen de labtop en de omvormer tot stand te brengen. Als ik deze verbinding maak gaat het verbindingslampje op de omvormer branden maar verder kan ik geen enkel contact maken dus het aangegeven url adres 192.168.12.3 geeft alleen maar als resultaat dat de pagina niet gevonden kan worden terwijl dat voordien wel gewoon ging met deze kabel aangesloten. De kabel is dus geen probleem. Ik ga met jouw aanwijzingen aan de gang en hoop dat ik de boel werkend kan krijgen. Ik blijf het heel gek vinden dat de connectie zo maar zonder dat ik iets heb gedaan, alleen gekeken naar de opbrengst en de SMA werkend afgesloten, ineens de hele netwerk configuratie ben kwijtgeraakt waardoor ik het niet meer kan signaleren.
Ik laat weten hoe het is gegaan Bedankt. Jos  
18
Hallo Black Tiger, ik vergeet te vermelden dat ik toen het nog normaal werkte nooit met de kabel verbonden was maar gewoon via wifi kon inloggen. Ik heb echter een fout gemaakt in bovenstaand verhaal. Via de wifi kon ik altijd inloggen via url 192.168.12.3 maar via de kabel moest ik 169.254.12.3 gebruiken. Maar beide geven nu het foutbericht dat de pagina niet gevonden kan worden. Sorry. Kan ik met de kabel tussen de labtop en de omvormer nu het ip adres 192.168.215.100 nu omzetten in ip 169.254.215.100 en dit ook bij de gateway ip doen. BVD
19
Mijn excuus, ik zie net dat er bij het typen het cijfertje 5 is weggevallen.
Het gateway ip moet 192.168.215.159 zijn uiteraard, als de omvormer daar nog op zit, dus niet .19 zoals in punt 4 omschreven.
nooit met de kabel verbonden was maar gewoon via wifi kon inloggen.
Juist, want de omvormer zit ook op de router aangesloten via kabel of wifi. Daarom schreef ik ook dat als je de laptop rechtstreeks met de omvormer aansluit, je een cross-over utp kabel nodig zou hebben. Die hebben de meeste mensen niet. Het is daarom beter om de kabel van je laptop ook op de router (of modem als alles in het modem in steekt).

Je kunt dus niet werken met de kabel rechtstreeks op de omvormer, je zult zowel de omvormer alsook de laptop middels kabel op de router aangesloten moeten hebben (c.q. de modem) en dan dus met die ip adressen gaan beginnen zoals ik omschreven heb.
Dan heb je geen internet en ook geen contact met je andere apparatuur, maar dat maakt niet uit, je zou op die manier dan wel contact met de omvormer moeten krijgen. Vermits die nog altijd op ip adres 192.168.215.159 zit zoals je eerder aangaf. Dat is heel belangrijk om te weten of dat ook nog steeds zo is.
Dus beiden kabel, beiden op modem of router aansluiten. Of op een switch, mag ook.
Greetings, Black Tiger.
21
Hallo Black tiger, ik heb gedaan wat je hebt aangegeven maar ik kom er niet door bij de omvormer. Ik heb handmatig de gegevens ingevoerd en daarna via de browser geprobeerd in te loggen op de omvormer maar helaas geen resultaat. Ik ga het apparaat maar naar de fabrikant terug zenden. bedankt voor de aanwijzingen. Groeten
Jos
22
Hoi Jos.
Jammer dat het niet gelukt is. Als het apparaat genoemd ip had was dat de enige mogelijkheid momenteel om hem te bereiken.
Het lijkt wel alsof er dan toch iets met de hardware of software van het apparaat zelf aan de hand is, gezien andere apparatuur wel een ip adres bij jou thuis krijgt.
Contact opnemen met de fabrikant lijkt mij ook de beste optie in dit geval.
Succes!
Greetings, Black Tiger.
24
Hallo Black Tiger, de tekst comprimeren gaat niet dus vandaar het berichtje dat ik kreeg maar even over getypt.
Als je de omvormer met de labtop verbind moet je ten via APIPA adres kunnen inloggen in de omvormer.
Kun je me hier even duidelijkheid overgeven?
bvd
25
Jazeker, maar dat ie dan maar eens aangeeft hoe je moet zien welk Apipa adres er gebruikt wordt. Dat moet je dan wel ergens kunnen uitlezen.
Het Apipa adres is een ip adres wat een systeem zichzelf toe kent als er geen verbinding komt met de DHCP server.
Om exact te zijn, dat is een 169.254.x.x adres, is je misschien wel bekend van computers. Het is niet te voorspellen welk het gaat worden want het systeem kan uit de reeks 169.254.0.1 t/m 169.254.255.254 kiezen.

Leuk dus dat de fabrikant zegt dat je dat kunt doen, maar kan hij dan ook vertellen hoe je er achter moet komen welk Apipa adres de omvormer zichzelf toewijst?
Heb je de fabrikant ook medegedeeld dat jij ontdekt hebt dat de omvormer zichzelf 192.168.215.159 heeft toebedeeld op een of andere manier?
Wat dat Apipa adres is juist wat hij zou moeten krijgen, als hij geen ip van de router zou krijgen. Als hij echter dat 192.168.215.159 ip krijgt is er duidelijk iets mis met het apparaat. Dan heeft hij ook dat ip adres en geen Apipa ip adres meer want een device kan maar 1 ip tegelijk hebben.
Dus ik denk dat je de fabrikant even duidelijk moet maken dat de omvormer geen APIPA krijgt maar zich dat aparte ip heeft toegewezen, of anders navragen welk apipa adres te gebruiken of hoe te zorgen dat de omvormer weer een Apipa krijgt.

Ohja tip. Als je de img code zonder img=440x312 of zoiets, dus zonder grootte aanduiding gebruikt, dan werkt ie wel. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”