Gesloten
1
Hallo,

Ik heb een HP laptop van 3 jaar oud , windows 8 en sinds een jaar is het internet ontzettend traag. 
Al verschillende dingen geprobeerd, zoals malware programma's, virus scanners, regelmatig Ccleaner gebruiken.
Momenteel heb ik 1 virusprogramma, de gratis Panda versie, voorheen AVG toen deed het probleem zich al voor.

Zelfs als ik de laptop bekabeld aansluit moet je engelengeduld hebben om een website te bezoeken.
Niet- bekabeld is het bereik altijd heel slecht en moet ik de laptop naast het modem zetten om 3 streepjes bereik te krijgen.
In het begin was het internetbereik en de internet snelheid prima, nu bagger.

Ik heb het snelste internetpakket / kpn compleet pakket

Kpn heeft kanaal een paar keer geswitched en terug gezet, hielp niks.

Uitslag speedtest.net 
test 1: downloadsnelheid 0.83 mbps, ping 20, 
test 2: downloadsnelheid  2.23 mbps, ping 148
uploadsnelheid slaat de test op de een of andere manier over, dus vakje blijft leeg.

Wie o wie wil en kan mij helpen??
2
@ cleaver,

:welkom:

Jouw topic is verplaatst naar het sub forum Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Al verschillende dingen geprobeerd, zoals malware programma's,
Welke malware programma's? En hoeveel streepjes heb je totaal op de laptop? 3 of 5? Want als je naast de modem zelfs maar 3 van de 5 streepjes krijgt, is het wel interessant om te weten hoe druk het is met wifi netwerken bij jou.
Als er zo'n bagger snelheid is, dan ligt het toch vaak aan malware of wat je zelf ook al aangeeft een zeer slechte verbinding (weinig streepjes).
Ik durf niet te zeggen of ik je daarmee helpen kan, maar wil wel een poging wagen.

Wat ik het eerst zou willen adviseren om beter zicht op de zaak te krijgen, is om de laptop eens middels een UTP kabel aan de modem te hangen en te zien welke snelheid je dan haalt met de kabel en of de upload dan wel wil testen.
Het is wel goed dat je een paar testen doet want de snelheid kan met verschillende servers ook echt heel verschillend zijn.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Greetings, Black Tiger.
4
Ok bedankt alvast voor je hulp.

Ik heb 5 streepjes en met de internetkabel aan de laptop heb ik 3 streepjes , voorheen had ik er 5.
Op de mobiel of Ipad heb ik er geen last van.
In het laatste jaar woonde ik eerst in huis 1 met een goed internetbereik en snelheid met KPN. Later nog overgestapt naar Tele2, toen was het ineens bagger dus weet ik het daaraan. Toen huis verkocht en woonden we ergens tijdelijk waar Delta internet was. Ook geen bereik en lage snelheid.
Nu in het nieuwe huis weer KPN en nog steeds bagger.
Het lijkt dus echt aan de laptop te liggen.

De test van gisteren heb ik volgens mij ook met een utp kabel gemaakt? Van KPN kreeg ik 2 witte internetkabels, 1 voor de tv en 1 losse en ze zien er allebei hetzelfde uit met een geel aansluitstuk waarin de draadjes Rood, blauw, groen en bruin zitten?
De andere kleine kabeltjes die ik meekreeg in de doos hebben maar 2 draadjes.

Heb o.a. malwarebytes gebruikt en de andere kan ik niet meer terugvinden die heb ik al verwijderd.
Moet ik er nog 1 proberen?
5
Mocht het malware zijn, dan heb je waarschijnlijk bestandjes nodig? Die voeg ik alvast toe, misschien dat je daar wat uit op kunt maken..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Ik heb helaas geen malware medewerker op het forum, dus ik kan niet veel met die logjes, heb er wel een andere voor.
Heb je die snelheidstest met de utp kabel behaald??? Dat is wel bijzonder slecht. Is er ook nog een andere computer in huis of laptop om te testen, worden daar wel normale snelheden mee behaald? Want dit is wel erg laag voor een test met kabels.
Bekabeling lijkt me goed.

Hoe dan ook even kijken in de computer kan nooit kwaad, maar daarvoor is dus een ander logje nodig.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
7
Ik heb niet veel verstand van verschillende soorten kabels, maar dit is een gewone internetkabel die nu aangesloten zit. Een andere heb ik in ieder geval niet.
Heel af en toe is de downloadsnelheid rond de 12.

Het gevraagde bestand heb ik bijgevoegd..

Een andere laptop of computer heb ik niet om te testen, met de I pad haal ik 42,6 downloadsnelheid( ik zou tot 100 moeten kunnen halen), ping 11, upload blijft ook leeg.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Maar de ipad is dan ook wifi, daar haal je niet zo snel 100 mee dus da's niet zo erg. Blijft raar dat de upload leeg blijft.

In de log zie ik op zich niets vreemds behalve enkele fouten, waarvan je normaliter niet zou zeggen dat deze de systeemprestaties zou benadelen.
Wel zag ik een zeer verouderde Java versie, als je geen Java gebruikt (bijna allee nog nodig voor games sites en een enkele speciale applicatie) zou ik die deinstalleren. Heb je hem wel nog nodig, toch deze versie deinstalleren en dan de nieuwste versie installeren.

Dit is echter niet het enige, collega Peter die meer thuis is in die andere logjes,  heeft aan de hand daarvan wel nog wat resten gevonden van andere programma's. Misschien dat die wel de snelheid beïnvloeden. Hij zal je zelf hier adviseren hoe dit te verwijderen.
Verder waren er wat issues met de performance counter van Windows maar dat hoeft niet perse iets te betekenen.

Andere vreemde dingen zie ik niet, dus kortom zie ik eigenlijk geen probleem met netwerk instellingen of adapter.
Het beste kun je nog onderstaande actie uitvoeren voor alle zekerheid, en daarna de tips die Peter nog zal plaatsen.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Greetings, Black Tiger.
9
Ok tot zover bedankt 
Ben benieuwd of het mysterie kan worden opgelost..

Hebben jullie een andere optie hoe ik dat fsc bestand op het bureaublad krijg?
Dat regeltje wat ik over moet typen werkt namelijk niet, heb ook op de spaties gelet enz.
CBS.log toevoegen lukt ook niet omdat het bestand te groot is
10
Je kunt ook met de verkenner naar c:\windows\logs\CBS als je windows op de C geinstalleerd staat, dan staat de CBS.log in die directory en kun je hem vandaar kopieren of hier aan het bericht hangen.
Greetings, Black Tiger.
11
Dat was het punt,

Hier aan het bericht hangen lukt niet als het bestand te groot is en met kopiëren en plakken waren het teveel tekens.
Heb het nu gezipt, hoop dat jullie het zo kunnen lezen??
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Bedankt voor het toevoegen, met zip is prima, daar kunnen we ook mee overweg.
Ik laat een en ander eens even door collega PeterJ nakijken. Die is meer thuis op dat gebied en ik zie daar erg veel meldingen die wel vreemd klinken zoals duplicate ownership en soortgelijke eigenaarsmeldingen, hij is daar meer in thuis.

En ik neem aan dat het netwerk nog steeds niet werkt.
Greetings, Black Tiger.
13
Ok bedankt alvast ! Ja er staan veel meldingen tussen inderdaad, zegt mij allemaal niks :)

Netwerkt werkt inderdaad nog steeds even slecht.
14
Hallo,

Stap 1:
De-installeer deze verouderde software:
  • Java 8 Update 131 (64-bit)
  • Java 8 Update 131
Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Op je bureaublad zal tevens een zip bestand geplaatst zijn (<datum>_<tijd>.zip).
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het aangemaakte .zip bestand op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Hier alvast de fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”