Plaats reactie
31
De andere wifi had ik reeds uitgeschakeld. Ik werk nu alleen met de dongle.
Ik was bezig op Firefox en wilde daarnaast met IE even mijn externe mail bekijken.
Toen viel de verbinding weg. In de bijlage het logbestandje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
32
Maar deze log heb je niet gemaakt terwijl er geen verbinding was, toch? Want volgens deze log heb je gewoon verbinding.
En als je wel verbinding hebt, hoe sterk is dan het signaal voordat het wegvalt?

Wat ik wel zie is een aantal zaken in het logje die voorheen niet aanwezig waren. Tevens zie ik dat die ehdrv.sys niet geladen kan worden. Dat is die onnodige driver en die zit nog in de temp directory. De temp zou dus eigenlijk eens goed leeggemaakt moeten worden.
Misschien heeft PeterJ daar ook nog een apart tooltje voor.

Er is iets corrupt aan dit systeem, mede gezien het probleem wat ook nog steeds speelt met de DVD speler.

Kun je nu alle malware verwijderd is nog eens het volgende doen?

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Greetings, Black Tiger.
33
Werk nu even vanaf mijn telefoon .ben opnieuw aan het scannen nu er geen verbinding is. Gekke is dat de verbinding volgens de taakbalk nog goed is. Signaal staat op max. volgens het icoontje. En er is internetverbinding . Alleen de verbinding met de computer is onderbroken.
35
Aha, nu is eindelijk in de log te zien wat er aan de hand is, alleen kan ik het niet meteen verklaren, of liever gezegd, het is niet je modem.
Je hebt inderdaad verbinding met je modem via wifi, althans je hebt een ip adres gekregen, maar het probleem zit hem in de DNS servers, vandaar dat je niet naar buiten komt.

Code: Selecteer alles

   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.178.1
   DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.178.1
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.192.1
Als je in de eerdere logs gaat kijken, dan zie je dat bij DNS servers het ip adres van de Ziggo naamservers staat.
Dat is goed, of wat ook goed zou zijn is het ip adres van je modem wat het zelfde ip is als de gateway.

Echter het 192.168.192.x ip adres wat er nu opeens is, ligt in een totaal ander segment en daarom is er geen communicatie mogelijk. Dit komt echter niet van je modem maar van een ander apparaat die dit probleem veroorzaakt.
Mijn vermoeden is een repeater of homeplug die je in huis hebt, waar wel verbinding mee wordt gemaakt, maar die vermoedelijk verkeerd ingesteld staat.
Kan dat kloppen?

Ik ben nog heel even gaan spieken, en zie dat het de MediaBox XL zou kunnen zijn van Ziggo als je Ziggo hebt. Je kunt het beste dan de wifi op dat apparaat uitschakelen of even met Ziggo contact opnemen hoe de wifi correct in te stellen met de juiste DNS servers.
Greetings, Black Tiger.
37
Ik zie bij de aanwezige wifi's in de omgeving wel een naam staan die is "ander netwerk". Hiervan is het signaal ook volledig dus sterk.
Maar welk netwerk dit is weet ik niet. Ik heb wel een ZIggo box waar een wifi in zit maar die heb ik nog nooit met de computer in contact gebracht.....
38
Met een homeplug bedoel ik zo'n soort van wifi apparaatje wat je in een stopcontact duwt om het signaal te versterken, maar ik denk eerder de Ziggo box als veroorzaker.

Maar gezien het ip adres ga ik er van uit dat het die Ziggo box is die roet in het eten gooit en waar verbinding mee wordt gemaakt terwijl dat niet moet.
Dus mijn advies blijft hetzelfde. Wifi in de Ziggo box uitzetten of Ziggo bellen en vragen aan hun hoe je dit aan kunt passen voor correcte werking. Ik heb zelf geen Ziggo box met wifi dus weet helaas niet exact hoe dat moet.

Hier staat ook (voorzien van afbeeldingen) hoe je de wifi op dat apparaat kunt uitschakelen, daarna zou je probleem over moeten zijn:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/med ... schakelen/
Greetings, Black Tiger.
39
Hallo,

De-installeer het programma ESET Online Scanner v3.
Voer daarna opnieuw Afbeelding RSIT uit en post het nieuwe logje.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Eset verwijderd.
Wat bedoel je met RSIT ?
Heb je daar een linkje van ?

Ik heb ziggo gebeld met de vraag of ze op afstand mijn wifi in de mediabox uit wilden schakelen.
Na veel over en weer gedoe zeggen ze dat hen dit gelukt is.
Hopen dat dit mee helpt aan het probleem.
41
Wat bedoel je met RSIT ?
Sorry, ik bedoelde  Afbeelding MiniToolBox. Post het nieuwe logbestand MTB.txt als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
42
"Ander netwerk " staat nu niet meer in mijn overzicht.
In de bijlage het logje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”