Plaats reactie
46
Ja ik heb goede hoop.
Bedacht me net dat ik sinds kort 5g verbinding heb.
Ik heb begrepen dat je ontvangst dan minder wordt waardoor ook alleen nog maar dichtbijzijnde  verbindingen in beeld komen.
De mediabox staat drie meter van de computer af. Nu zie ik het "andere netwerk" niet meer in het overzicht na mijn telefoontje met Ziggo.
Dus mijn vermoeden is dat ze inderdaad de wifi op afstand hebben kunnen uitschakelen en dat daarmee hopenlijk inderdaad het probleem is opgelost.
Dus op hoop van zegen.

Ik kijk het nu een poosje af en zal in de loop van de komende dag(en)  verslag doen. Tenzij het weer fout loopt natuurlijk.
Maar ik heb nu meer vertrouwen dat het goed komt.

Wederom bedankt voor de hulp.

Gr.Kees
47
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
49
De BIOS van je computer heeft een verouderde versie.
Download en installeer de nieuwste bios. Hoe je dat doet lees je hier.
Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
50
Als je het niet erg vindt sla ik deze stap over.
Ben een beetje bang dat als hier iets fout gaat dat ik het kan schudden.
Komt door dit zinnetje dat bij de uitleg staat:

Let op:

Na het doorvoeren van de update zal het bios terug gaan naar de standaard instellingen en moeten alle door u eventueel gemaakte wijzigingen opnieuw worden gedaan.
51
Komt door dit zinnetje dat bij de uitleg staat:

Let op:

Na het doorvoeren van de update zal het bios terug gaan naar de standaard instellingen en moeten alle door u eventueel gemaakte wijzigingen opnieuw worden gedaan.
Controleer dan eens eerst of in de bios instellingen de cd/dvd speler ingeschakeld is.
Als deze uitgeschakeld is kan Windows daar mogelijk een probleem mee hebben.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
Vanmorgen om 6.45 uur de computer aangezet en op Youtube filmpjes laten draaien. Dit is de gehele dag goed gegaan zonder onderbrekingen.
Ik heb even in de bios gekeken maar kan daar niet echt ontdekken wat ik anders zou kunnen doen voor de DVD writer.
In taakbeheer geeft ie de speler weer maar de driver kan niet goed worden geladen. Heb de driver al een keer getracht bij te werken maar krijg de melding dat de driver up te date is. Verwijderen durf ik niet want als ik op internet een andere driver probeer te downloaden krijg ik steeds een melding dat betreffende bestand niet veilig is en dat dat meteen wordt opgelost. Dus of daar nu spyware in zit of malware of virus ...Ik weet het niet.
Maar ik kan de betreffende driver niet gedownload krijgen. Misschien is de speler zelf wel kapot .
55
In taakbeheer geeft ie de speler weer
Maak hiervan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
als ik op internet een andere driver probeer te downloaden krijg ik steeds een melding dat betreffende bestand niet veilig is en dat dat meteen wordt opgelost.
Maak hiervan ook een screenshot en post de download link.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
56
Jammer. Na een dag lekker werken op internet valt net toch weer de verbinding weg. Ik heb meteen minitoolbox aan het werk gezet. Zie log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
57
Ik kan helaas alleen iets met logjes die gemaakt zijn op het moment dat er geen verbinding is. In dit logje is er wel verbinding dus kan ik niet zien wat er evt. fout gaat.
Want voor de rest kan ik zo vlug niets ontdekken in de log.
Maar ik wacht liever eerst even af dat het systeem ook goed werkt, dus nadat PeterJ klaar is met het nakijken. Zou me ook niet verbazen als het verstandig is een herinstallatie te doen.
Greetings, Black Tiger.
59
De DVD writer is voor mij nog niet het belangrijste.
Net valt weer de verbinding weg. Ziggo heeft de wifi van de mediabox uitgeschakeld dus dat zou de veroorzaker niet kunnen zijn.
In de bijlagen de logtekst.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
60
Nou ik heb er mijn twijfels over of Ziggo dat gedaan heeft.
 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.192.1

Zelfde oorzaak dus weer. Ik zou eens kijken op de vorige pagina, heb ik een link gezet naar een handleiding om de wifi uit te schakelen in de box.
Dan kun je die zelf nalopen en eens controleren.
Tenzij je nog andere wifi apparaten actief hebt waar op ingelogt wordt.

V.w.b. die DVD kun je even kijken naar de vraag van PeterJ in bericht #55 waarin hij voor een screenshot vroeg.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”