Plaats reactie
16
Dank voor je antwoord, het wordt lijkt wel ingewikkelder voor mij nu, het eerste deel van je "opdracht" heb ik uitgevoerd, heb CMD etc gedaan. 
Maar daarna, zie ik dat ik Alle programma's moet openen en dan bureauaccesoires.... dat lukt dus niet. 

Dit dus: Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

Dus wat nu?
17
et eerste deel van je "opdracht" heb ik uitgevoerd, heb CMD etc gedaan.
Als je dat gedaan hebt, is er toen een zwart venster open gegaan? Want in dat zwarte venster moet je dan het sfc /scannow commando typen.
Dan kun je dat van start -> alle programma's etc. vergeten verder, dat heb je dan niet nodig.

Of heb je alleen problemen met dat findstr commando? Dat kun je namelijk na dat sfc /scannow in datzelfde zwarte venster doen.
Greetings, Black Tiger.
18
Ik heb een filmpje gevonden, is wel in het Engels maar misschien helpt je dat. Het "run as administrator" heet bij ons "uitvoeren als adminstrator".
Greetings, Black Tiger.
19
Hoi, hoi,

Dat eerste gedeelte heb ik uitgevoerd maar dat wat ik hieronder kopieer, data kan ik niet uitvoeren helaas.... (geen "alle programma's" en/of "bureauaccessoires"). 

Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Dus wat nu te doen? Hoor graag weer van je, mvrgr Zwaantje
20
Ooooo, sorry, doordat de verbinding steeds wegvalt, zag ik niet dat ik mijn vorige versie van mijn laatste reactie al geplaatst was, sorry hoor.
Ik ga even jouw reacties lezen....
21
Black Tiger schreef:
.
Als je dat gedaan hebt, is er toen een zwart venster open gegaan? Want in dat zwarte venster moet je dan het sfc /scannow commando typen.
Dan kun je dat van start -> alle programma's etc. vergeten verder, dat heb je dan niet nodig.

Of heb je alleen problemen met dat findstr commando? Dat kun je namelijk na dat sfc /scannow in datzelfde zwarte venster doen.

Ik kreeg idd een zwart venster, daar heb ik sfc/scannow ingetikt.....  ;)
22
Oke kreeg je nadat die sfc /scannow ingetikt was een melding dat er fouten gevonden en evt. gerepareerd waren?
Zo nee, dan is dit stukje afgewerkt.

Zo ja, kun je dit dan eens doen om de log te plaatsen? Eerst weer dat zwarte venster openen:

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Greetings, Black Tiger.
23
Goedemorgen,

Dank ook voor je geduld!

Het zwarte schermpje gaf, nadat ik de "scannow" opdracht had uitgevoerd, geen fouten of bedreigingen aan.

Ik hoor graag van je of je nog verdere oplossingen hebt....

mvrgr Zwaantje
24
Goedemiddag.
Graag gedaan v.w.b. het geduld, dit forum is er immers om te helpen dus wij zijn dan ook geduldig.

Als er geen fouten zijn gevonden met de sfc /scannow hoeven we ook die CBS log niet te bekijken.

Doet het probleem zich nog steeds voor? Zoja, dan had ik graag nog eens een logje gehad zoals hieronder aangegeven, maar dan -alleen- op het moment dat de verbinding via wifi het niet doet. En de netwerkkabel mag dan ook niet ingestoken zijn in de laptop.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
25
Hallo, daar ben ik weer, hoop dat ik de opdracht goed heb uitgevoerd, zie meegestuurd MBT rapport.


mvrgr, Zwaantje

PS, lezen kan ik blijkbaar niet, deze is genomen toen internet het wel deed. Met de volgende post komt de MBT zonder internet :-( 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Daar ben ik weer, nu met een logje genomen op het moment dat er geen internet beschikbaar was en ook zonder internetkabel.

Hoop dat er iets uitkomt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
27
Ja er komt iets uit. Het lijkt er op dat het probleem aan je router ligt.

Je zegt dat je geen internet beschikbaar hebt maar het logje zegt dat je wifi kaart wel alle correcte ip, gateway en DNS gegevens heeft.
Maar de DNS werkt niet. Oftewel, je hebt verbinding met de router maar toch laat deze een en ander niet door.
Je hebt echter nog een laptop die wel goed werkt dus het lijkt me niet aan de router te liggen. En omdat hij telkens wel even werkt heb ik ook moeite me voor te stellen dat hij defect is.

Kun je eens naar dit bericht op een collega forum kijken en deze tool en instructie uitvoeren?
https://www.nationaalcomputerforum.nl/t ... st-1103340
Ik ben benieuwd of er daarna verbetering is.
Greetings, Black Tiger.
28
Goedemorgen, gisteravond meteen uitgevoerd, hij draait nog steeds... Al ruim 11 uur... Het openingsscherm zag er anders uit dan de screenshot hierboven maar denk dat ik toch wel het juiste heb aangeklikt. Als de repair geëindigd is, kom ik zeker verslag uitbrengen hier.
Mvrgr Zwaantje
30
Hallo, hallo,

Nadat mijn computer al 18 uur stond "te draaien" op het repair programma en ik niet kon ontdekken dat een en ander "opschoot", (steeds maar opdracht 10 van 43 bleef in beeld komen), de stoute schoenen aangetrokken en programma stopgezet.
Laptop opnieuw opgestart en ik ben altijd beetje bijgelovig.... maar het lijkt erop........  ik zal het hier niet schrijven, nogmaals bijgelovig...... :pray:

Als jullie mij niet meer zien hier, dan is het gelukt en dan spreek ik ook mijn grote dank uit voor alle hulp die ik heb gekregen. :dank: :dank: :dank:

Fijne avond, mvrgr Zwaantje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”