Plaats reactie
1
Geachte,
ik heb een vervelend probleem. Ik werk op mijn pc op internet via wifi, maar na even te stoppen en erna opnieuw op internet willen gaan is mijn draadloos netwerk niet meer beschikbaar. Ik krijg dus onderaan mijn taakbalk rechts het wifi ikoontje die vijf vertikale balkjes met een rood kruis erin. Trouwens, ik heb nog altijd windows 7. Als ik erop klik krijg ik de melding "geen netwerk beschikbaar. Naar netwerkcentrum geen geeft hij wel mijn netwerk aan, nl. telenet-FFFD2B3 bovenaan in een lijst (niet die van beschikbare netwerken) maar ik kan dit niet actief maken. Het vreemde is dat op mijn telefoon dit netwerk nog altijd werkt. Nog altijd wifi.
Na contact met telenet verandert die persoon mijn netwerknaam in "telenet-BAERT". Ik vind dit terug op mijn telefoon en kan deze wifi gebruiken, maar op mijn laptop is dit niet terug te vinden.  Ik werk nu met een kabel, maar de netwerknaam hier is nog altijd FFFD2B3 zoals ik zie. Ik weet echt niet hoe ik beschikbare netwerken moet vinden (door op dat rode kruisje te drukken lukt het niet), en via configuratie dan netwerk kan ik ook niet weg. Dus mijn telefoon werkt en mijn laptop kan niet draadloos internet gebruiken. Kan iemand mij helpen?
Beste dank,
Patric
2
Het ziet er naar uit dat de wifi adapter op je pc de verbinding totaal niet ververst, alsof hij vast hangt.
Misschien is het 't beste om deze adapter eens opnieuw te installeren. Ga hiervoor naar het configuratiescherm -> apparatenbeheer.
Dan onder netwerk adapters kun je de wifi adapter vinden en daar klikken op "installatie ongedaan maken". Daarna de pc opnieuw starten. De wifi adapter wordt dan door windows opnieuw geinstalleerd.

Zorg daarna ook dat energiebeheer van deze adapter uitgeschakeld staat.
Ook weer via apparatenbeheer en dan eigenschappen klikken van de wifi adapter. Dan tabblad energiebeheer (of even kijken of je het ergens anders vindt) en zorgen dat er geen vinkje staat bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen."

Helpt dit?
Greetings, Black Tiger.
3
Beste,
er staan twee draadloze in, microsoft virtual wifi miniport adaptor  en atheros AR9285 wireless network adapter. Welke is het? Ik heb reeds energiebeheer uitgevinkt bij beiden, werkt nog niet. Maar als ik kijk installatie ongedaan maken, dan spreekt men van apparaat verwijderen. Gaat dit dan wel nog goed komen?
mvg

Patric
4
Hallo Patric.
De Microsoft virtual wifi miniport adapter is iets anders, dus als je het bij de Atheros AR9285 uit vinkt is dat correct.
Maar als het nog niet werkt dan is dat dus niet de oplossing.

Het klopt inderdaad dat bij installatie ongedaan maken, de drivers verwijderd worden. Normaliter worden deze weer vanzelf geinstalleerd na het opnieuw starten.
Dus dat zou dan goed moeten komen. Tenzij de adapter te oud of niet geschikt is voor Windows 10. Lijkt me stertk anders had hij het eerst ook niet gedaan.
Maar feitelijk maakt het niet zoveel uit want nu werkt ie ook niet.

Kun je anders even het merk en type/model van je pc geven? Dan check ik op internet of er bij de fabrikant nog drivers te krijgen zijn voor alle zekerheid.
Greetings, Black Tiger.
5
Beste,
 het is nog windows 7 home premium. Het is een laptop van Asus, N61jv.
Ik wacht nog op nieuws van u om de driver te verwijderen en dan opnieuw op te starten.
tot zo, met vg
Patric
6
Ahja, excuseer, Windows 7 inderdaad, ik verwarde het met een ander topic.

Ik ben even gaan kijken, maar ik weet helaas niet of het 64 bit of 32 bit is wat je gebruikt.
Downloaden kan op deze link:
https://www.asus.com/nl/Laptops/N61Jv/H ... _Download/

Dan even aangeven welk besturingssysteem, dus Windows 7 32 bits of 64 bits.
Bijna onderaan staat "draadloos" en die driver kun je dan downloaden voor de zekerheid.

Mocht Windows hem na het opstarten niet automatisch opnieuw installeren, dan zou dat middels deze driver wel moeten kunnen.
Ik zeg er echter wel bij dat er kans is dat hij defect is, gezien hij nu ook al geen refresh meer geeft, maar laten we eerst eens zien of we hem op deze manier weer werkend krijgen.
Greetings, Black Tiger.
7
Beste,
de driver werd automatisch geinstalleerd, maar problee is niet opgelost. Wifi werkt nog altijd niet, Geen netwerk gevonden. Is 64 bit.
Wat kan er nu nog?
mvg
Patric
8
Ik heb het vermoeden dat hij wel eens fysiek stuk kon zijn.

Kun je dit nog even proberen? Misschien dat er nog iets gebeurt.
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Als dat niet helpt een Minitoolbox logje plaatsen.

Het beste kun je van tevoren even de LAN kabel uittrekken, dus eigenlijk alleen op de (niet werkende) wifi laten draaien.
Daarna de lan weer insteken en dan het logje plaatsen als bijlage.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
9
Beste,
hier het (het noemt) MTB.txt logje. De eerste opdract met de prompt gaf ergens ook de melding niet aangesloten.
Als het idd fysiek fout blijkt te zijn, is er een site waar ik de samenstelling van de laptop kan vinden en  welk stukje kapot is?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Dank je voor het logje. Het hoeft nog niet perse fysiek stuk te zijn, maar als het stuk is dan is het de wifi adapter, die kan men over het algemeen niet zelf vervangen Een oplossing is dan om een USB wifi stick te kopen, die zijn niet zo duur. Afhankelijk van welke snelheid je wilt zo tussen de 15 en 35 euro.
Echter ik zie een aantal softwarematige problemen die ik niet vertrouw en enkele winsock fouten. Dat zou kunnen duiden op malware.

Ik zal daarom een van de collega's vragen of ze een kijkje willen nemen naar je logfile en je willen helpen je systeem te controleren op fouten en/of malware.
Greetings, Black Tiger.
11
Hallo,

Ik ga even mee kijken of er malware of zo aan bord is:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links (en plaats dit op je bureaublad) Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
 Beste,
dank voor de hulp. Hierbij de gevraagde logjes.
mvg
Patric
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo,

Ik zie dat je al een aantal anti-malware tools heb gebruikt is het probleem daarna ontstaan?

1. Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

2. Plaats ook de logjes van:
Desktop\ZHPCleaner.txt <== dit logje
Het5 logje van adwcleaner (terug te vinden als je het programma start).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Beste,
het probleem is niet direct hierna ontstaan, echter misschien wel na het koppelen met een kabel van mijn smartphone met de laptop.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”