Plaats reactie
107
Is geen probleem. Ik ben eerder benieuwd naar hoe het komt dat die wifi verbinding steeds uitgeschakeld wordt. Want dat lijkt wel het probleem. Dus toch lokaal probleem maar misschien toch niet de kaart stuk. Dat zou mooi zijn!
Greetings, Black Tiger.
109
Ja dat is me bekend, maar daarvoor heb ik de netwerkkaart uit het energiebeheer laten halen. Maar eens even afwachten of Goldenrod er nu verder mee komt.
Greetings, Black Tiger.
110
Ik probeerde reeds iets te plaatsen maar lukte niet. Nog een keer typen.
Met telefoon heb je die boogjes (meer soort antenne) die aangeeft als je met wifi op internet zit. Met mijn nieuwe laptop met win 10 is wifi icoon die kwart boogjes.
Bij mijn asus win 7 wordt de wifi aangeduid met die balkjes. Indien geen wifi verbinding zoals nu met een rood kruis. Klopt de betekenis van die symbolen?
Met kabel valt het symbool van die balkjes wel weg en erboven komt die tv met een fiche, symbool van kabelaansluiting.
Wlan betekent draadloze adapter, lan is adapter met kabel? Goed?
Dan, ik heb mijn wifi paspoort bekeken bij telenet maar zie nergens iets over zichtbaar maken van de netwerken.
Die link over slaapstand van de adapter bevat alleen vragen en geen goede antwoorden. 
111
Je zou je eens moeten aanmelden op je telenet wi-fi paspoort
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -paspoort/
Normaal vind je daar alle apparaten die jij via jouw wi-fi netwerk gebruikt
Je laptop, je GSM enz.....
Ook  je draadloos kanaal , of dat vast ingesteld staat of automatisch . Automatisch betekent als er veel gebruikers in de buurt op hetzelfde kanaal surfen waardoor ook jouw draadloos kan wegvallen er automatisch een ander kanaal gezocht .
Of de frequenties van de Dual Band 2,4 Ghz en 5 Ghz beiden aanstaan .
Ik snap nog altijd niet waarom die telenet medewerker aan je draadloze instellingen heeft bezig geweest . Normaal komen ze dat men hun apparatuur zelf doen bij jou thuis . Of als jij denkt , ik kan het zelf , dan meld jij je aan bij je Telenet Wi-fi paspoort .
Is er iets verandert aan je abonnement waarmee ik andere formule bedoel ? want dan komen ze uw modem vervangen door een andere .
112
Heb reeds eens gekeken naar dat paspoort, en ik zie daar niet iets over zichtbaar maken van netwerken. Wel zie ik idd alle toestellen die op dat netwerk werken
113
Het is makkelijk te controleren. Het zichtbaar maken van netwerken is het SSID. Als jij op de telefoon bijv. Telenet-Baert ziet, dan is dat het SSID van jouw wifi netwerk en is dat dus zichtbaar.
Maar via een van de links die Swake gaf stond ook aangegeven hoe jij op je laptop je wifi adapter in kon schakelen. Heb je dat al geprobeerd?
Want dat gaat niet via Telenet, dat moet je echt op de laptop zelf doen.
Greetings, Black Tiger.
114
Het aanmeldscherm van Telenet werd onlangs aangepast en die optie is inderdaad verdwenen om je draadloos te verbergen .
Maar ik heb in mijn telenet ook nog iets gevonden wat een verklaring zou kunnen zijn dat het wi-fi wegvalt en er geen verbinding meer is .
Bij Algemeen >> Persoonlijke wi-fi (Private SSID) kun je in - en uitschakelen . Als dat uitgeschakeld is surf je op de telenet hotspots en niet op jouw eigen wi-fi netwerk .
115
Niemand er aan gedacht de handleiding van het betreffende notebook eens te bekijken?

@goldenrod - jouw notebook heeft aan de linkerkant vooraan een schuifschakelaar zitten om de WLAN en Bluetooth in- en uit te schakelen.
Ik vermoed dat die schuifschakelaar dus beide onderdelen in Windows heeft uitgezet.
Door de schuifknop te verschuiven moeten beide onderdelen weer beschikbaar zijn.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
116
ank u voor de raad, maar dit had ik reeds nagezien te zien in begin van dit forum denk ik.
Heb ook eens nagekeken, maar ik surf wel degelijk op mijn eigen netwerk FFFD2B3 (heb het toen terug naar die naam laten zetten door telenet)
Toch graag nog eens uitleg over verschil tussen die balkjes en die boogjes, een verschil in symbool bij win 7  en win 10 of iets anders?
117
Wel in symbool is er een verschil, maar niet in de functie.
Werkt de schakelaar niet?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
118
De blokjes >> Draadloos internet
De boogjes >> De Frequenties van de wi-fi .2,4 en 5 Ghz
Hier word het mooi uitgelegd
https://pcmweb.nl/artikelen/internet/24 ... ECTED=True
En misschien zou het geen slecht idee zijn als de TS een handige Harry is om de ingebouwde wi-fi adaptar te vervangen door een dual band wi-fi adaptar .
Of een USB dual band wi-fi adaptar aan te schaffen en de ingebouwde in het BIOS uit te schakelen
https://www.bol.com/nl/l/wifi-adapters- ... 283585703/
120
De schakelaar werkt en is wel ingeschakeld.
TS wat betekend dat?
In mijn telenet vind ik daar alles terug om instellingen (zoals wachtwoord) te veranderen. Denk niet veranderingen te doen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”