Plaats reactie
91
Als jij denkt dat het de netwerkkaart is , is dat toch eenvoudig na te kijken in apparaatbeheer > netwerkadaptar(s) . Word die daar getoond , Staan er een geel rondje of driehoekje met uitroepteken ?
#51 citeer je
Beste,

bedankt zeker voor de inspanning, eigenlijk vind ik dit toch vreemd, gezien de melding aangeeft dat de adapter in orde is en het lampje aan geeft dat de wifi aan staat.
Dus ze werkt .
92
@Swake: Het modem kan het inderdaad niet zijn omdat andere apparatuur er wel goed mee werkt.
En nee, een defecte netwerkkaart geeft lang niet altijd een uitroepteken of vraagtekentje of ander tekentje. Daar kun je dus ook geen conclusies aan verbinden helaas.

@Goldenrod:
Dus ik denk dus ook dat de netwerkkaart stuk is.
Het lijkt er wel op dat m'n gedachte hieromtrent inderdaad correct was. Maar ik wil niet graag mensen op kosten jagen als er andere mogelijkheden zijn. Malware was een van die grote mogelijkheden die soortgelijke problemen kunnen veroorzaken. Vandaar ook de (zeer uitgebreide mag ik wel zeggen) hulp van Abbs, waarvoor ook mijn dank.
Misschien is het toch het beste om voor 15 euro een wifi stickje aan te schaffen en dan zou een en ander weer moeten werken.
Greetings, Black Tiger.
93
Tja nog eens gecontroleerd. in apparaatbeheer, netwerkadapters vind ik atheros wireless AR9285 en bij de eigenschappen "dit apparaat werkt correct. Bij klikken rechts onderaan op het netwerkicoon (met rood kruis) de melding geen netwerken beschikbaar. Is toch vreemd. Heb ook nog eens programma Avira laten lopen, ook mensisoft vanuit een opstartbare usb stick (windows 7 PE SE of zo) en geen virussen of malware gevonden. Ook andere programma's, zoals eerder aangegeven, geven geen malware aan.
En toch duurt het zeker 5 minuten voor op te starten en tijdens het werken reageert hij zeer traag vooraleer hij iets doet. Het is alsof hij bezig is met iets wat ik niet kan zien of zo. Zie het aan de lampjes die steeds flikkeren. Moet ik een ander forum starten of kan het hier verder?
94
Je zou de wifi netwerkkaart eens kunnen uitschakelen bij apparatenbeheer en kijken of de laptop dan sneller wordt. Soms kan het zijn dat juist het proberen om defecte hardware aan de praat te krijgen (bij het opstarten) dat er vertraging optreedt.
Dat zou dan meteen duidelijk worden als je in apparatenbeheer de wifi kaart uitschakeld, of als het daar niet kan gewoon bij de eigenschappen van de wifi adapter in de netwerkomgeving.

Als er een andere oorzaak is, dan is het misschien beter in een ander forum te vragen, want dan is er kans dat het een ander software of hardware probleem is. Je kunt dan in het nieuwe onderwerp wel naar dit draadje verwijzen.
Greetings, Black Tiger.
95
Tja nog eens gecontroleerd. in apparaatbeheer, netwerkadapters vind ik atheros wireless AR9285 en bij de eigenschappen "dit apparaat werkt correct. Bij klikken rechts onderaan op het netwerkicoon (met rood kruis) de melding geen netwerken beschikbaar. Is toch vreemd.
Echt vreemd is dat niet . Als je jou aanmeld  bij het klantenpaneel  mijn telenet kun je daar instellen of je draadloos moet zichtbaar zijn  of niet . Ben je daar al eens gaan controleren of het moet zichtbaar of niet zichtbaar zijn .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/
Bij je wi-fi paspoort vind je ook alles terug over je wi-fi netwerk en instellingen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -paspoort/

Ik denk maar even mee omdat er sprake is van 2 netwerknamen .
Toch toevallig geen bedrijf / zaak en er een netwerk word gebruikt voor de zaak en een particulier netwerk .
96
Is de laptop ook bekabeld verbonden ?
Bij klikken rechts onderaan op het netwerkicoon (met rood kruis)
Dat is het netwerkicoontje van de ethernet adaptar(bekabeld) . als daar een rood kruisje staat en je laptop is bekabeld verbonden met router/modem moet je niet ver meer gaan zoeken denk ik .
En nu maar hopen dat mijn vermoedens niet juist zijn .
Je hebt toch in apparaatbeheer niet gekozen voor uitschalen , i.p.v. verwijderen ?
Als je gekozen hebt voor uitschakelen is dat rood kruisje normaal . Is hij nog ingeschakeld  dan blijf ik bij mijn vermoedens dat er iets met de ingebouwde router van de modem . Daarom dat ik reeds gevraagd heb , branden er blauwe lichtjes of niet .
Als de ingebouwde router defect is kun je wel nog draadloos surfen op de modem .
97
Echt vreemd is dat niet . Als je jou aanmeld  bij het klantenpaneel  mijn telenet kun je daar instellen of je draadloos moet zichtbaar zijn  of niet . Ben je daar al eens gaan controleren of het moet zichtbaar of niet zichtbaar zijn .
Sorry maar dat klopt echt niet wat je schrijft Swake. Als dit al zo is heeft dat te maken met de netwerkomgeving in het lokale netwerk, maar zeer zeker niet bij het lokale apparatenbeheer. Daar heeft geen enkel provider invloed op, ook Telenet niet.

Dus wat Goldenrod schrijft is wel degelijk vreemd. Dat geeft ook aan dat een netwerkadapter toch stuk kan zijn ondanks dat hij aangeeft goed te werken. Een goede werking bij apparatenbeheer is geen garantie dat het apparaat niet stuk is.
swake schreef:Is de laptop ook bekabeld verbonden ?
Jazeker, staat in het eerste bericht ook vermeld.
Goldenrod schreef:Ik werk nu met een kabel,
Kabel werkt, wifi op telefoon werkt, conclusie: modem is niet stuk.
Kabel werkt op laptop, wifi op laptop ziet geen correct SSID c.q. ververst de SSID's niet meer: conclusie lokaal probleem op laptop. Misschien malware of netwerkkaart stuk. Malware is het niet, dus wifi kaart stuk.

Als je gewoon naar de foutmelding kijkt en wat er wel en niet werkt hoef je niet eens aan het modem te denken.
Greetings, Black Tiger.
98
Bij klikken rechts onderaan op het netwerkicoon (met rood kruis) de melding geen netwerken beschikbaar. Is toch vreemd.
Netwerkicoontje met rood kruis word dit bedoelt ?
Afbeelding
99
Neen, dat icoontje krijg ik zonder rood kruis als ik de netwerkkabel insteek, dus verbinding. Ik bedoel dat icoontje dat er staat zonder de kabel erin. Zo vijf kleine balkjes vertikaal naast elkaar van links klein naar rechts vergroten is met rood kruis. Dit is een wifi icoontje zeker? Op nieuwe laptops is wifi icoontje nu die boogjes, kwartjes van een cirkel zeker? Of wat is het verschil tussen die twee?
100
Niet verkeerd bedoelt , het is dus dat rode kruisje niet . Om ju juist te kunnen helpen graag het juiste antwoord geven .
Is het dan een wit kruisje op een rode achtergrond  ?
Afbeelding
103
wat is eigenlijk het verschil tussen die drie symbolen? het eerst is dat de pc is met kabel aangesloten, maar wat is het verschil tussen die andere twee?
104
Het eerste
Uw bekabelde ethernet adaptar . Als je die uitschakelt is de verbinding verbroken : Rood kruisje .
Het tweede is het icoontje van de frequentie 2,4 Ghz en 5 Ghz . En omdat ik las dat je ook eens je telefoon aangesloten had en de telenet medewerker aan je account bezig geweest is dat die ook aan frequenties had anders ingesteld . In uw Wi-fi paspoort kun je dat zien of die allebei aanstaan of niet .
Het derde dus is uw draadloze adapatar . Als in apparaatbeheer geen uitroeptekens staan, maar een rood kruisje bij uw icoontje is die uitgeschakeld .
Maar sommige laptops zijn daar gevoelig aan . Als de laptop in slaapstand gaat en je de laptop uit slaapstand haalt de draadloze adaptar  in slaapstand blijft, hij is dan ook uitgeschakeld .
Dan moet je die terug inschakelen en als dat niet helpt , schakel je de laptap volledig uit voor een paar minuutjes .
105
Het derde dus is uw draadloze adapatar .
Nee de derde is het vlaggetje dat er een probleem is met windows. De draadloze adapter is de eerste, met die verticale balkjes.
Deze wordt in Windows 10 gecombineerd met de LAN adapter.
Het ziet er inderdaad wel naar uit dat deze uitgeschakeld staat. Die moet wel aangezet worden inderdaad.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”