Plaats reactie
46
Aangezien bij eigenschappen de adapter werkt perfect is gemeld, denk ik toch niet aan een hardware breuk, maar toch aan instellingen die verkeerd zijn gelopen ergens. De wifi heeft toch eens eventjes gewerkt, maar tijdens een uitval van de server ook terug uitgevallen
47
goldenrod schreef:Aangezien bij eigenschappen de adapter werkt perfect is gemeld, denk ik toch niet aan een hardware breuk, maar toch aan instellingen die verkeerd zijn gelopen ergens. De wifi heeft toch eens eventjes gewerkt, maar tijdens een uitval van de server ook terug uitgevallen
Voer nog eens "installatie ongedaan maken" uit en kijk wat er gebeurt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
48
Beste,
heb dit gedaan, automatisch bij opstarten terug geinstalleerd, die atheros wireless driver. In netwerkcentrum netwerken beheren stond geen netwerk meer vermeld. Heb handmatig de naam van mijn netwerk toegevoegd, dus:
naam; telenet-FFFD2B3
beveiliging; WPA 2 personal
versleuteling AES
dan mijn wachtwoord
Nog altijd geen verbinding.
Is het echter zinvol eens bij een vriend te gaan met deze laptob? hier in mijn appartement zijn talrijke netwerken in de omgeving en ik kan ze ook niet zien
49
Ik heb reeds  rondgekeken op internet met in te tikken in google "de verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken zijn uitgeschakeld" en ik zie dat er vele zijn met dat probleem. Schakelaartje aan of Fn F2 gebruiken terwijl er gemeld wordt dat de adapter goed werkt en toch geen wifi. Maar ik heb ook hier nog nergens een antwoord gezien. ijn hoop ligt dus volledig bij jullie.
mvvg
Patric
51
Beste,
bedankt zeker voor de inspanning, eigenlijk vind ik dit toch vreemd, gezien de melding aangeeft dat de adapter in orde is en het lampje aan geeft dat de wifi aan staat. Maar goed dan, weet jij waar ik een technische handleiding kan vinden van mijn laptop, asus N61jv, om te zien waar het technisch probleem zich bevindt zodat ik dit zelf kan vervangen. Eigenlijk ben ik wel handig hierin. Ik vind zelf nog altijd geen technische handleiding.
mvg
Patric.
52
goldenrod schreef:Beste,
bedankt zeker voor de inspanning, eigenlijk vind ik dit toch vreemd, gezien de melding aangeeft dat de adapter in orde is en het lampje aan geeft dat de wifi aan staat. Maar goed dan, weet jij waar ik een technische handleiding kan vinden van mijn laptop, asus N61jv, om te zien waar het technisch probleem zich bevindt zodat ik dit zelf kan vervangen. Eigenlijk ben ik wel handig hierin. Ik vind zelf nog altijd geen technische handleiding.
mvg
Patric.
Hier staat je handleiding bij (vele talen) https://www.asus.com/nl/Laptops/N61Jv/HelpDesk_Manual/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
53
Tja, is alleen een gebruikershandleiding. Ik zou de tecnische handleiding nodig hebben om de laptop te openen en daar de wlan kaart te vinden en te vervangen. Bestaat dat niet?
55
Beste,
eerst hartelijk voor die twee links, dit zal mij goed van pas komen. Ik denk dat er niet teveel aan te openen zal zijn zo te zien, juist de buitenkant. Ik denk dan ook dat beter onderdeel te nemen als ik de wlan zal vervangen.
Ik heb alvast een uitwendig stukje besteld op het net, voor voorlopig gebruik. Maar dan moet ik wel één van mijn twee USB poorten steeds gebruiken, daarom dan liever die wlan vervangen inwendig.
Voor alle zekerheid voor mij, spijts de melding in apparaatbeheer dat de de wlan perfect werkt, alsook dat ik reeds dit draadloos netwerk terug in gebruik kreeg maar dan na een serverfout bij windows live mail (time out) terug is uitgevallen, bent u er toch zeker van dat dit kaartje kapot is? Kan het dat windows liegt over de toestand van die adapter?
Ik weet dat ik lastig doe hoor, maar voel mij zeer onzeker. Kan er toch niets softwarematig fout zijn vraag ik mij steeds af?
Mijn redenering klopt niet zeker?
beste groeten
Patric
57
Hallo.
Ik ben het hele onderwerp blijven volgen en heb ook een zeer sterk vermoeden dat de kaart stuk is.
We kunnen je daar geen 100% zekerheid over geven van afstand op dit moment. Een lampje wat brandt en iets dat aangeeft dat de adapter werkt is ook geen garantie dat hij wel werkt.

De beste oplossing om er voor 100% zekerheid achter te komen is een volledige herinstallatie van Windows. Dus formatteren en nieuw installeren.
Dan wordt de kaart ook nieuw geinstalleerd, maar als deze ook dan geen wifi netwerken ziet, dan is het wel duidelijk.

Een andere oplossing is om een stukje software te laten draaien. Dit kan heel lang gaan duren en dan bedoel ik echt lang, maar zou eventuele problemen kunnen oplossen als het echt een softwarematig probleem is. Daarvoor kun je dit bericht bekijken:
https://www.nationaalcomputerforum.nl/t ... st-1103340

En natuurlijk is er nog de mogelijkheid om de laptop mee te nemen naar bijv. een vriend of kennis om te zien of daar de wifi het wel doet. Maar ook dan zal hij wel wifi netwerken moeten zien, dat is een eerste vereiste.
Greetings, Black Tiger.
58
 Beste,
dank voor de info, her installeren zie ik niet zitten, en netwerken zien doet hij toch niet. Maar zoals reeds gemeld heb ik als gekregen optie een uitwendige usb adapter besteld en ontvangen. Het lukt mij echter niet deze te installeren.
Het is een tp-link TL-WN823N voorzien van een WPS knopje. Ik probeer alle mogelijkheden  volgens de handleiding maar geen resultaat. In het kort:
1. cd-rom insteken om software de installeren, maar die blijft draaien zonder iets te geven, geen autorun. exe, niets. Ook in verkenner niets te vinden. Een andere dvd of cd werkt hier wel, dus geen fout van de pc.
2. Ik download van de site tp-link.com  de driver voor windows versie (niet voor mac-os!!)  TL-WN823N en unzip die op bureaublad.Ik kies de juiste versie van windows, dus win7 64 bit,. Er zou moeten install.pkg in staan volgens de handleiding maar niet dus, en nergens te zien (alleen drie andere files).
3 Een tweede gegeven optie in de handleiding is via de wifi protected setup. Dus ik duw op de wps knop van de router, wacht twee minuten zoals geschreven en dan duwen op de wps knop van de usb- adapter. Krijg niet de boodschap, dus ook geen verbinding, afstand tot router is slechts ong. 3 m.
Hoe is dit nu mogelijk al die egenslag, wat is hiermee nu fout?
59
Hallo,
ie zie weer iets vreemd bij het kijken in configuratie, apparaten en printers. Daar zie ik nu als naam voor die tp-link staa: 802.11n NIC. En hiervoor is er geen stuurprogramma te vinden. Op de usb-adaper staat wel tp-link. War is dit??
60
Oke, je hebt ergens een stap overgeslagen en volgens mij is dat de handleiding, tenzij deze niet bijgeleverd was. Een install.pkg is een Mac bestand dus dat moet je zeker niet hebben in Windows 7.
Je schrijft dat je de juiste versie voor Windows gedownload hebt, ik kan dat van hieraf niet verifieren.
De juiste driver moet je in elk geval hier halen:
https://www.tp-link.com/nl-be/download/ ... tml#Driver
Dan neem je de onderste driver: de TL-WN823N_V1_140918
Oftewel hier kun je meteen het juiste bestand downloaden:
https://static.tp-link.com/resources/so ... 140918.zip

Dit zip bestand kun je op je bureaublad uitpakken maar ik doe het meestal in de download directory.
Pak het gewoon uit in je download directory, dan krijg je een map met dezelfde naam dus TL-WN823N_V1_140918.

Ga nu naar configuratiescherm -> apparatenbeheer en kijk bij je netwerk adapters, als het goed is zal er ook een vraagteken of uitroepteken staan.
Open dit en klik dan met de rechter muisknop op de TP Link adapter en kies voor "Stuurprogramma bijwerken".
Als je dat niet ziet, klik dan op Eigenschappen en kies dan het tabblad Stuurprogramma en selecteer dan stuurprogramma bijwerken.

Kies dan voor de optie "Op mijn computer zoeken" of zorg in elk geval dat je de optie krijgt om een stuurprogramma van je computer te laten installeren.
Je kunt dan ook een locatie opgeven. Geef dan in je downloads die Tplink map op en selecteer de submap "Windows 7 64 bit" en klik dan OK.

De driver zal dan geinstalleerd worden en de wifi gestart. Het kan dan handig zijn om je interne wifi adapter uit te schakelen zodat deze geen problemen meer veroorzaakt.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”