Plaats reactie
61
in apparatenbeheer adapters staan alleen drie adapters en geen vraag- of uitroepingsteken en geen tp-link. Wat nu? De usb adapter zit reeds in de pc
In apparaatbeheer staat bij overige apparaten die usb stick maar met naam 802.11n NIC . Geen stuurprogramma te vinden op pc downloads en ook niet on line
Laatst gewijzigd door goldenrod op 23 jun 2018 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
62
Als ik in config naar apparaten en printers ga vind ik daar een onbekend apparaat (is die stick) met de naam 802.11n NIC met een uitroepteken ervoor. Maar in downloads vind hij geen stuurprogramma. Ik begrijp die andere naam niet, in apparaatbeheer netwerkadapters  staat er geen uitwendige stick aan gegeven
63
Maar in downloads vind hij geen stuurprogramma.
Heb je wel van tevoren die zip file uitgepakt in je downloads directory? Je moet dan ook verwijzen naar die windows 7 64 bit directory in de driver directory.

Er is nog een andere mogelijkheid.
Ga middels de verkenner naar de directory die je hebt uitgepakt van de drivers, naar de Windows 7 64 bit directory waar 3 bestandjes in staan.
Er zijn twee bestanden die net8192cu heten. Als je de extensies aan hebt staan zie je dat eentje een .inf bestand is. Dus net8192cu.inf.
Als het goed is, dan is dat het tweede bestand.
Klik er met de rechter muisknop op.
Klik dan met de linker muisknop op "installeren" dan wordt die driver ook geinstalleerd en zou hij moeten werken.
Greetings, Black Tiger.
64
heb idd zip bestand in downloads uitgepakt hoor.
ik klik rechts op dat inf bestand en vraag installeren en ik krijg de melding: "geselecteerde inf-bestand ondersteunt deze installatiemethode niet".
65
Vreemd dat hij op beide manieren niet wenst te installeren. Normaliter als je via de eerste methode naar de uitgepakte windows 7 64 bit directory verwijst, of anders als dat niet werkt naar de tplink directory, dan zou hij de driver zelf moeten installeren.

Helaas is hier ook weer geen peil op te trekken. Als dat niet lukt is het ofwel een DOA (death on arrival oftewel een nieuw apparaat wat stuk is) of het ligt toch aan je Windows installatie. Alleen dat laatste kan ik me niet voorstellen. Je zou hem kunnen omruilen.

Ik vind het sowieso vreemd. Tegenwoordig hebben ze van die wifi usb sticks die door Windows zelf herkend worden als je ze al er in steekt.
Kun je eens controleren of de Windows wifi service wel draait?

Start -> uitvoeren
dan type je daar in
services.msc
daarna naar beneden scollen, als ik me niet vergis heet dat "Windows Wireless Zero Configuration Service" (kan ook zijn dat hij WLAN Autoconfig heet) en kijk eens of deze gestart is en op automatisch staat.
Zoja dan werkt dat deel goed. In dat geval kan ik alleen nog verwijzen naar mij bericht op de vorige pagina, waar ik de de link naar het nationaal computerforum plaatste. Dat is dan nog de enige mogelijkheid om iets te repareren als het echt aan Windows ligt als een herinstallatie geen optie is.
Die test duurt wel de vele uren.
Greetings, Black Tiger.
66
Ja in services staat wlan auto config als gestart.
Ik ga nu eens die link om windows te herstellen gebruiken. Hopelijk lukt dit. Ik geef een melding als dit gedaan is en wat het resultaat is
mvg
Patric
68
ik denk dat die link ook van een forum kwam, maar hierin vond ik windows repair. Heb dit gedaan zoals aanbevolen in veilige modus en is reeds afgelopen, niet zo lang geduurd. Echter nog geen wifi. Heb wel gezien dat er een aantal reparaties gebeurt zijn. Raar is toch dat die stick niet bij de adapters staat maar eronder bij andere apparaten of zo. De naam ervan is zoals reeds gezegd 802.11n NIC. Heb hiervoor (gisteren noch) een stuurprogramma gezocht en gevonden, uitgepakt in downloads en dit noemt 80211n. Hiermee ook eens geprobeerd maar werkt ook niet
69
En die vinkjes had je ook gezet zoals in de afbeelding op dat forum? Dan is het wel snel gedaan. Het is inderdaad vreemd dat de stick niet bij netwerk adapters staat in apparatenbeheer maar dan zou hij eigenlijk bij Universele Seriele Bus-controllers moeten staan.
Ik zou er eens mee terug gaan naar de winkel en dan een andere nemen. Of misschien even een van een vriend/kennis lenen om mee te testen of dat wel werkt.
Greetings, Black Tiger.
70
Nu, hoe het gegaan is weet ik niet, maar die usb adapter staat nu wel in de lijst netwerkadapters, maar noemt hier broadcom 802.11n netwerkadapter. Ik heb geprobeert (zoals u eerder uitlegde, een stuurprogramma te zoeken via internet. Ik krijg de melding geen stuurprogramma te vinden. Ik had reeds een stuurprogramma voor 802.11n NIC gevonden op het net, uitgepakt en het noemt 80211n. Dan probeer ik via driver zoeken op mijn pc en zoek ook via constructeur en merk. Ik vind broadcom links onder merken dus en rechts het type 208.11n. Bij ok vraagt de megeleverde disk, maar die pakt niet aan. Dan kan ik op mijn harde schijf ook kijken en neem het gedownloade programma. Na ok zegt hij installeren denk ik, maar na een tijdje de melding dat het niet lukt wegens geen handtekening of zo. Niet geldig. Kan ik mss een goede driver vinden?
71
Handtekening niet geldig dat maakt niet uit, dan kun je "toch installeren" klikken. Alleen als de driver er niet bij hoort dan moet je hem niet installeren.
De driver waar ik de link van plaatste is de enige juiste driver voor dat merk en type usb stick, want die is van de fabrikant zelf.

Als het daar niet mee lukt ben ik een beetje door m'n ideeën heen.
Greetings, Black Tiger.
72
Ik had toch geprobeerd om te installeren hoor, maar erna terug melding dat het niet ging door dat certificaat of zo.
Enfin, ik ga morgen eens een ander halen in een winkel en niet van het net "replace direct."
Ik blijf het toch vreemd vinden, het merk op stick is tp-link, op de verpakking en handleiding tp-link, maar onder de drivers is de naam van dit stuk broadcom 802.11n. Is daar een verklaring voor?
73
Ik had toch geprobeerd om te installeren hoor, maar erna terug melding dat het niet ging door dat certificaat of zo.
Ja dat begrijp ik, alleen als je zo'n melding krijgt van een certificaat is er vaak de optie om "toch doorgaan" of "toch installeren" te klikken of zo. Als hij dan pakt zou hij normaliter geinstalleerd moeten zijn en werken. Als dat niet gebeurt is het vreemd.

V.w.b. die drivers is dat overigens niet vreemd. Je hebt een merk en je hebt een chipset. Het merk is TP Link en de chipset is van Broadcom en de verbinding 802.11n dus dat is eigenlijk de verklaring daarvoor.
Deze Broadcom chipset wordt ook in andere apparatuur gebruikt, vandaar dat je deze op internet vaker tegen kunt komen. Ook bij andere merken.

Mocht je naar ene computerwinkel gaan, is het misschien handig de laptop mee te nemen. Een beetje winkel geeft wel service en zet zo'n sticker ook even gratis in. Maar niet elke winkel geeft natuurlijk evenveel service. Dus het is maar een idee.
Greetings, Black Tiger.
74
Beste,
Heb uw raad opgevolgd en in de winkel heeft een technieker deze usb-stick kunnen installeren via De dvd. Eerst via een externe dvd drive, maar erna bleek ook deze toch te werken. Begrijp het nog altijd niet. Het stuurprogramma, de driver, noemt wel totaal anders, het is niet verwonderlijk dat de stick niet kon geïnstalleerd worden. Toch blijkt ergens in de pc iets niet te kloppen, normaal zou de inwendige adapter voor wifi wel nog kunnen werken, maar er is iets mis in de pc, wat is natuurlijk weer de vraag. Is er misschien iemand van de experts die een oplossing kent, eventueel een scanprogramma om fouten op te sporen?
In elk geval kan ik nu zonder kabel werken, maar had toch graag gezien dat de obstructie van mijn inwendige adapter weggewerkt zou kunnen worden.
In elk geval bedankt voor de hulp.

mvg
Patric
75
De scanprogramma's die wij weten hebben we er al op los gelaten. Zowel Abbs alsook ik zelf. Als nog iemand iets weet mag ie het zeggen.
Maar als het een softwarematige fout zou zijn (hetgeen ik toch betwijfel) dan zou volgens mij alleen een herinstallatie kunnen helpen, soms is dat wel eens nodig. Een andere optie zou ik echt niet meer weten.

Aangezien dat niet wenselijk was is het goed dat de stick nu wel werkt. Dat merk en driver naam verschillen komt wel vaker voor zoals ik al verklaarde. Heeft met de chipset te maken. Veel fabrikanten kopen in dezelfde fabriek in.

Maar nogmaals, als nog iemand ideeën heeft... laat ze gerust weten.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”