Plaats reactie
1
Hallo,
Ik ben al weken op zoek naar een oplossing voor dit probleem "geen geldige ip configuratie". (eerlijk gezegd besteed ik er niet iedere dag uren aan omdat ik ons huis aan't verbouwen ben)
Ik zie inmiddels wel dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg ;-(
Ik heb wel wifi maar geen LAN. Ook zie ik dat de automatische instelling een IP adres dat begint met 169. Foute boel begrijp ik inmiddels........
TP links uitgewisseld, kabels verwisseld, driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Allemaal zonder enig resultaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb mijn MTB tekst in de bijlage gedaan.
Hopelijk kom je niet met al te moeilijke "expert" teksten, want ik ben een volslagen leek op dit gebied.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp.
Paul
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Beste Plaf.
Kun je me eens omschrijven hoe jouw installatie er uit ziet? Want ik lees hier "tp links uitgewisseld". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat voor TP-Links? Gaat het hier om switches of routers of iets anders?

Wat ik ook tegen kom in je log zijn een aantal virtuele adapters, die lijken me afkomstig van VPN software.
Echter die werkt volgens diezelfde log niet goed en ik kan die ook niet terug vinden bij de geinstalleerde programma's.
Description: CoId={3E93D9A3-0A8E-4D4C-89B6-3177260D1309}: The user SYSTEM dialed a connection named ExpressVPN which has failed. The error code returned on failure is -2147013895.
Die hoort niet te "diallen".

Met de wifi klopt ook iets niet want ondanks dat je een goed ip hebt, werkt de DNS niet, Google en Yahoo kunnen bijv. niet gevonden worden.

Klopt het ook dat je 2 verschillende Realtek netwerkkaarten in je systeem hebt zitten? Die zie ik namelijk ook in de log.

Kortom, hier speelt iets meer dan een klein probleem zo te zien, dan is het zoeken inderdaad.

Je kunt dit eens proberen alvast om mee te beginnen alhoewel ik niet denk dat het veel soelaas gaat bieden.
Het lijkt me handiger een collega eens een malware controle op je systeem te laten uitvoeren.

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
P.s. kan zijn dat ik wat later antwoord, het is warm dus zit ik niet zo vaak achter de pc als normaal.;)
Greetings, Black Tiger.
3
Beste Black Tiger,

Allereerst hartelijk dank dat je ondanks de warmte toch tijd voor mij neemt. Top.

* Met "TP links" bedoel ik deze kastjes: 
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... dwod3F4LAw

* Ik heb er inderdaad ook "VPN software" op gehad (Expressvpn), maar die heb ik er weer afgehaald, omdat ik dacht dat het misschien daar aan zou kunnen liggen.

* WiFi werkt wel maar zeer traag soms. Ik kan dus wel googelen, maar super traag.

* Ik heb inderdaad 2 netwerk kaarten in m'n computer, omdat ik meer moeilijkheden gehad had met internet en ik destijds dacht dat het aan de kaart lag???

* De blauwe commandolijst lijst heeft jammer genoeg geen soelaas geboden :-(

Hopelijk komen er nog meer ideeën naar boven. Je mag wat mij betreft je collega ook inschakelen.
Wat de reactietijd betreft........ ik ben met een verbouwing bezig en zit ook niet iedere 5 minuten achter m'n pc-tje...... en geniet jij ook maar lekker van het mooie weer.

M.vr.gr. Paul
4
Die TP-Links zijn dus home pluggen, die zijn me wel bekend, deze heb ik ook vaker bij mensen geinstalleerd alleen dan een ander model.
Ik weet niet of het mogelijk is je pc eens rechtstreeks aan de modem/router aan te sluiten om te zien of de kabel dan wel werkt, want ik had al zo'n vermoeden dat je homeplugs bedoelde en dat het wel eens daar aan zou kunnen liggen. Mede omdat er op de wifi wel een ip kwam maar de DNS  niet werkte.
Als de pc met de kabel rechtstreeks aan de modem/router wel werkt, dan weten we in elk geval dat we het bij die TPLinks moeten zoeken.

Ik neem aan dat je de TP Links rechtstreeks in stopcontact hebt aangesloten en niet in een verlengsnoer c.q. stekkerdoos? Want het blijkt dat de werking van deze apparaten in stekkerdozen sterk af neemt.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik zit nu rechtstreeks op de modem en m'n snelheid is weer helemaal in orde.
Kan het zo zijn dat die home pluggen niet goed zijn, want ik had in mijn vorig huis ook dat ik deze home pluggen wisselde van plaats.
Van modem naar computer en soms weer terug en dan weer terug omdat hij het dan weer beter deed?
7
Zit inmiddels weer boven en geloof het of niet, internet draait weer als een tierelier...............???????
Een vraagje: de home pluggen die jij heb geïnstalleerd, welke waren dat want ik vertrouw mijn pluggen voor geen meter meer........
8
Huh? Dat is wel apart, eerst niets, dan naar onder werkt het en dan plots boven ook weer. Ja het kan wel eens voorkomen.

Wat ik gebruik wijkt niet zoveel af van wat jij hebt. Ik gebruik zelf ofwel de TP-Link TL-WPA4220 KIT ofwel de TP-LINK TL-PA4010PKIT - Duopack als er geen wifi nodig is.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik niets automatisch doe met een WPS knopje bijv., ik ga eerst met een laptop de configuratie van deze apparatuur in en zorg dat het goed ingesteld staat.

Jij hebt gewoon een tweetal van die 4010 modellen en die zijn op zich prima. Problemen en vertragingen kunnen zich bij alle homeplug modellen voor doen afhankelijk van of ze in een stekkerdoos gebruikt worden, alleen met wifi gekoppeld worden, afstand van de stroomdraden etc..
Vandaar dat ik meestal de 4220kit gebruik en kan zorgen dat een van deze toestellen altijd middels een kabel aan de router verbonden is.

Bij problemen kan het af en toe helpen de router eens van stroom te halen en daarna nieuw te starten.
Greetings, Black Tiger.
9
P.s. Nog een aanvulling. Ik zou wel zorgen dat je die resten van ExpressVPN kwijt raakt. Dat kan door ExpressVPN nieuw te installeren en dan nog eens een uninstall te proberen. Als je goed met CCleaner overweg kunt, dan kun je ook deze laten draaien en alles weg laten halen wat hij van ExpressVPN in het register kan vinden.
Greetings, Black Tiger.
10
Hartelijk dank voor je advies.
Ik denk dat ik toch maar eens andere hom pluggen aan ga schaffen, omdat ik toch al wat zit te sukkelen met die pluggen die ik nu heb.
De TL-PA4010P zal, denk ik, goed genoeg voor mij zijn, omdat ik geen wifi hoef.
Toch nog even een vraag:
"Daar moet ik wel bij zeggen dat ik niets automatisch doe met een WPS knopje bijv., ik ga eerst met een laptop de configuratie van deze apparatuur in en zorg dat het goed ingesteld staat."
Zou je dat eens willen uitleggen wat en hoe ik dat ook kan doen? 

PS: ExpressVPN aanvulling neem ik zeker mee.
11
De TL-PA4010P zal, denk ik, goed genoeg voor mij zijn, omdat ik geen wifi hoef.
Dat kan ook. De PKIT is iets duurder en kun je dan twee apparaten op aansluiting, maar als dat niet nodig is kun je ook de P versie pakken.
Bij sommige merken Homeplugs doe ik het met de hand door in de browser het ip van de Homeplug aan te geven en zo in de configuratie te komen. Ongeveer hetzelfde als bij een router dus.

Diverse TP-Link modellen hebben een handige utility. Gewoon je TP-Link op de router aansluiten en dan de TP-Link Utility gebruiken behorende bij jou model.
https://www.tp-link.com/nl/download/TL- ... ml#Utility
Let wel even op het versie nummer, deze is voor versie 4.

Misschien overbodig maar toch even ter zekerheid. Nieuwe pluggen zijn geen garantie voor verbetering trouwens. Over het algemeen zijn die van jou ook prima. Storingen kunnen door allerlei oorzaken optreden.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”