Plaats reactie
1
Hallo,
Ik ben al weken op zoek naar een oplossing voor dit probleem "geen geldige ip configuratie". (eerlijk gezegd besteed ik er niet iedere dag uren aan omdat ik ons huis aan't verbouwen ben)
Ik zie inmiddels wel dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg ;-(
Ik heb wel wifi maar geen LAN. Ook zie ik dat de automatische instelling een IP adres dat begint met 169. Foute boel begrijp ik inmiddels........
TP links uitgewisseld, kabels verwisseld, driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Allemaal zonder enig resultaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb mijn MTB tekst in de bijlage gedaan.
Hopelijk kom je niet met al te moeilijke "expert" teksten, want ik ben een volslagen leek op dit gebied.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp.
Paul
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Beste Plaf.
Kun je me eens omschrijven hoe jouw installatie er uit ziet? Want ik lees hier "tp links uitgewisseld". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat voor TP-Links? Gaat het hier om switches of routers of iets anders?

Wat ik ook tegen kom in je log zijn een aantal virtuele adapters, die lijken me afkomstig van VPN software.
Echter die werkt volgens diezelfde log niet goed en ik kan die ook niet terug vinden bij de geinstalleerde programma's.
Description: CoId={3E93D9A3-0A8E-4D4C-89B6-3177260D1309}: The user SYSTEM dialed a connection named ExpressVPN which has failed. The error code returned on failure is -2147013895.
Die hoort niet te "diallen".

Met de wifi klopt ook iets niet want ondanks dat je een goed ip hebt, werkt de DNS niet, Google en Yahoo kunnen bijv. niet gevonden worden.

Klopt het ook dat je 2 verschillende Realtek netwerkkaarten in je systeem hebt zitten? Die zie ik namelijk ook in de log.

Kortom, hier speelt iets meer dan een klein probleem zo te zien, dan is het zoeken inderdaad.