Plaats reactie
16
Die removal tool ook gebruikt om die restanten van Macafee op te ruimen?

Draaien nu ook op zowel computer alsook laptop de beide genoemde services en zijn op beiden die SMB geactiveerd (snmp niet nodig)?
Greetings, Black Tiger.
18
MacAfee geschoond, op beide draaien smb en snmp
Maar ook die beide services waar ik het over had?

En op de laptop ook gecontroleerd of deze niet in het openbare netwerk draait maar in het particuliere netwerk?
Dat kun je zien in het Configuratiescherm bij Netwerkcentrum, daar moet dan "particulier netwerk" staan.
Beide apparaten:
add address name="Wi-Fi" address=192.168.137.1 mask=255.255.255.0
Deze vermelding komt zowel op de pc alsook op de laptop voor en dat verbaast me wel eerlijk gezegd.
Is dat iets wat je zelf toegevoegd hebt misschien? Als dat het geval is dan graag verwijderen op beide toestellen.
En deze had je nog niet beantwoord volgens mij.
Greetings, Black Tiger.
20
Op PC Noonoi particulier netwerk
Op Laptop Netwerk Particulier netwerk
Die adress name heb ik volgens mij niet zelf toegevoegd. Moet dat weg dan? En hoe?
21
Als je die address name niet zelf toegevoegd heb weet ik niet hoe die er komt of hoe die weg te halen is op dit moment, kan er zo vlug niets over vinden.

SMB en SNMP had je schreef je maar....
Maar ook die beide services waar ik het over had?
op beide systemen?

Daarnaast kun je dit eens proberen:
1.) Maak op de laptop een map c:\test aan en zorg dat deze gedeeld is op het netwerk. Zet er evt. een bestandje of afbeelding in voor de zekerheid.
2.) Open op de desktop een command prompt als administrator en geef het volgende commando en sluit af door op de enter knop te drukken.

Code: Selecteer alles

net use z: \\laptop\test
Let op de spaties en ook de schuine streepjes, dat zijn niet die van onder het vraagteken maar die andere.
3.) Open de verkenner op de desktop en kijk of je nu een driveletter Z erbij hebt en of je dan inderdaad zo de inhoud van de test directory op de laptop kunt benaderen.

Werkt dan niet, wijzig dan de code in:

Code: Selecteer alles

net use z: \\192.168.1.19\test
Hopelijk heeft de laptop dan nog steeds dat ip. In elk geval moet daar het ip van de laptop komen.
Greetings, Black Tiger.
22
Ik ga dat morgenavond proberen, is nu wat te laat hier. het is me nu niet duidelijk wat je met die beide services bedoelt. Ik heb onze communicatie nog eens doorgelezen maar is me niet duidelijk. Hellup hahahah.
24
Precies die bedoelde ik. Even checken of die inderdaad ook gestart zijn op beide computers. Ik ga er van uit van wel.
En dan hoor ik morgen wel of 't gelukt is met dat net use commando.
Greetings, Black Tiger.
25
Goedemiddag, heb services op beide gecontroleerd. Op desktop was de provider host niet gestart hoewel deze op automatisch staat. Alsnog handmatig gestart en staat op 
"wordt uitgevoerd". Bij beide adressen van je test zegt desktop "kan het netwerkpad niet vinden".
IP van laptop gecontroleerd op router en staat op 119
26
Opnieuw geprobeerd met IP, had het fout gedaan. Met IP zegt hij "de opdracht is voltooid". Komt echter geen driver Z; op verkenner
27
Dit zelfde ook andersom gedaan. Resultaat gelijk. Laptop zegt bij IP 1.11 "de opdracht is voltooid echter ook geen drive Z: aangemaakt
28
Vreemd. En als je een command prompt als administrator opent en dan het volgende doet: en dan op enter drukken, krijg je dan wel een Z in de prompt of ook niet?

Probeer het anders eens via deze manier:
https://www.schoonepc.nl/instal/bestand ... netwerkmap
en dan naar onderen bladeren tot bij "Een netwerkverbinding maken" op het midden van de pagina ongeveer.
Daar gebruikt hij een andere methode.

Ook de opdrachtregel iets hoger:
NET CONFIG SERVER /HIDDEN:NO

En er staan daar ook nog andere tips v.w.b. services die goed moeten draaien en oplossingen voor als een computer niet zichtbaar is.
Misschien helpt daar ook nog iets van.
Greetings, Black Tiger.
29
Hallo Tiger,

Je zult het niet geloven maar het netwerk werkt nu goed. Bij toeval moest ik een nieuwe router hebben dus e.e.a. instellen. Dacht als je toch bezig bent opnieuw instellingen van beide apparaten vergelijken maar dus weer niets. Echter bij vergelijk van de ethernet controller was er bij de laptop minder aangevinkt dan de Laptop. Reliable Multicast-protocol kwam niet voor, via installeren kwam ik het tegen en nadat het had toegevoegd werkt het wel! Stom toeval want normaal durf ik nergens aan te komen als ik het niet zeker weet. Blijft raar dat na de Updates van Windows 10 het ene systeem anders staat ingesteld dan het andere. Ieder geval bedankt voor de hulp, zonder die voorbereiding was het waarschijnlijk ook niet gelukt! 

Groeten

Jebouw
30
Hallo Jebouw.

Dat is inderdaad heel toevallig dat zoiets dan gebeurt en je er toevallig op stuit bij het vergelijken.
Maar wel heel interessant om te zien dat dit nodig was. En erg bedankt voor het delen van deze oplossing. :good:

Echter bij mijn weten zou dat protocol niet perse noodzakelijk hoeven zijn en hebt dit nog nooit hoeven installeren. Ik zie het zo vlug ook niet bij mijn netwerk adapter staan.
Zou je misschien nog kunnen aangeven hoe/waar precies dat zou moeten staan en hoe je dit dan installeert, evt. met een screenshotje?
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”