Plaats reactie
1
Hallo, 
Dit onderwerp is hier al eens aangekaart geweest maar ik weet niet of ik dit ook mag gebruiken, bij mij staat ook dat die verbroken is.
2
Ik denk dat een collega jouw vraag naar een nieuw onderwerp verplaatst heeft. En dat is ook goed want soms kunnen problemen die op elkaar lijken toch verschillende oorzaken hebben.

Wat ik uit jouw korte verhaal begrijp is dat je geen verbinding hebt. Kun je de volgende vragen beantwoorden?
1.) Is het laptop of pc en gaat het om Windows 10?
2.) Gaat het om gebruik van wifi of lan kabel
3.) Naast het beantwoorden van bovenstaande vragen kun je onderstaande a.u.b. ook even doen?
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Hoi, wel niet bepaald een probleem met het internet maar 1 draadloos apparaat wil zich niet laten installeren, het gaat om >  http://www.profile.eu/nl/qnect/   draadloos apparaat om via app op gsm je lichten aan te sturen. Denk dat het maar brol is en niks aan de hand met wifi. Het gaat hier om een Desktop windows 10
MTB.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Ooooh... ja sorry dat was me niet bekend, stond er ook niet bij.
In dat geval heb ik die log ook niet nodig, heb er wel voor de zekerheid even naar gekeken maar zie alleen een usb apparaat wat een probleem heeft. Voor de rest ziet het er normaal uit voor een Windows 10 log voor zover ik kon zien.

Als je me een handleiding kunt wijzen c.q. een link naar een handleiding van het apparaat wil ik er best even een kijkje in nemen.
Wat ik ervan zie is dat er dan gebruik moet worden gemaakt van een zgn. Smartplug. Deze "detecteert het wifi netwerk" vanzelf. Ja leuk, maar dan is ie nog niet ingelogd. Vermoedelijk zal dit gaan middels gebruik van de WPS knop of iets soortgelijks want anders kan deze smartplug nooit verbinding maken met het wifi signaal.
En dat zal in de handleiding staan, vandaar dat ik wel bereid ben er naar te kijken als je er een voor me kunt vinden.

Een andere optie is om even de dealer te bellen omtrent hoe je deze op de wifi van thuis moet aansluiten.
Greetings, Black Tiger.
5
Denk dat het probleem zicht stelt met de Mhz,  dit apparaat werkt op 433Mhz, wifi of gsm werkt op een ander frequentie denk ik. Morgen terug naar de winkel er mee want ik lees tal van problemen met dit apparaat, had vroeger klik aan/klik uit maar deze is na 8 jaar stuk gegaan, zag deze nu te koop en wilde ff testen maar blijkbaar is het brol haha

http://www.profile.eu/manuals/541274868 ... 20base.pdf
6
Ah ik zie het al. Het apparaat maakt via de GSM dus verbinding met het wifi netwerk, daarom moet eerst de telefoon met het wifi netwerk verbonden zijn.
Via de app inloggen en dan apparaat toevoegen:
[quote]Uw thuisnetwerk zal al zichtbaar zijn in het vak
WIFI SSID. Dit kan niet gewijzigd worden.
Vul het paswoord in van uw netwerk [/code]
En op die manier maakt de adapter dus verbinding met het wifi netwerk.

Als dat niet lukt lijkt het mij inderdaad het beste om er mee terug te gaan naar de winkel. Zeker als je al gelezen hebt dat er veel problemen zijn met dit apparaat.
Greetings, Black Tiger.
7
Inderdaad, die vindt mijn netwerk, paswoord ingevuld, knop ontvanger/zender 3 sec en op start, maar daar stopt het dan ook.
8
Als andere wifi apparaatuur wel een ip adres krijgt, dan ligt het niet aan je wifi in elk geval tenzij je zelf mac blokkades hebt aangebracht in de router/modem.
Wat je nog zou kunnen proberen is een fabrieksreset op die adapter en de router even van de stroom halen en weer laten starten.
Voor zover je e.e.a. al niet inmiddels geprobeerd zou hebben.

Als het dan nog niet werkt ligt het duidelijk aan het apparaat en kan ie het beste terug naar de winkel inderdaad.
Greetings, Black Tiger.
9
Router/Modem  heb ik reeds gereset, stroom er af ff gewacht en terug opgestart. Veeg er mijn voeten aan, morgen eens gaan wisselen en als die nie lukt dan zeg ik dat ze ze mogen weg werpen, als het bij mij niet lukt dan zal het hier in belgie nergens lukken :P
11
Black Tiger schreef:Ben het helemaal met je eens. Veel succes alvast morgen!


Ben langs geweest, normaal horen er daar nog schakelaars bij, de zenders dus, maar die hebben ze niet meer sedert 2016, vraag me dan wel af voor zo een grote winkel wat dit nog in de winkelrekken hangt te doen. Een tegoed bon gekregen, dus moet ik nu eerst kopen en dan brengen ze dan in mindering.  
12
Tjongejonge da's inderdaad wel vaag. Geen goed teken als ze nog spullen in de rekken hebben die niet compleet zijn, zeker voor zo'n lange tijd.
Ik zou er echt op gestaan hebben m'n geld terug te krijgen want dat is hun fout en niet de jouwe. Maar misschien kan dat in Belgie niet, dat is me niet bekend.
Hopelijk krijg je de volgende keer in elk geval wel goed werkende spullen.
Greetings, Black Tiger.
13
Black Tiger schreef:Tjongejonge da's inderdaad wel vaag. Geen goed teken als ze nog spullen in de rekken hebben die niet compleet zijn, zeker voor zo'n lange tijd.
Ik zou er echt op gestaan hebben m'n geld terug te krijgen want dat is hun fout en niet de jouwe. Maar misschien kan dat in Belgie niet, dat is me niet bekend.
Hopelijk krijg je de volgende keer in elk geval wel goed werkende spullen.
Baja, ga daar wel veel om spullen te kopen, nu ist zoeken achter iets anders, morgen eens kijken in de rommeldoos wat ik nog van zenders en ontvangers met relay liggen heb, weet wel, deze die komen van dingdong,, china :P
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”