Plaats reactie
1
Hallo

Ik heb deze avond mijne game pc meegenomen naar mijn vriendin, zodat we daar samen wat kunnen gamen.
Haar broer heeft ook een game pc, maar die is een tijdje weg. Ik heb de kabels van zijn pc in de mijne gestoken. Toen ik mijn pc aanzette had ik geen internet. Ik heb een aantal keer opnieuw opgestart, de utp kabel in en andere poort van de switch gestoken en ook een andere utp kabel geprobeerd, maar niets werkt. Aan de switch zijn ook nog een printer en een access point met POE verbonden. Als ik de utp kabel terug in haar broers game pc steek, werkt deze direct. Ook als ik deze in haar laptop steek, werkt deze direct.
Wat mij wel opvalt is dat vanaf dat ik de utp kabel in mijn computer steek, de switch lijkt uit te vallen, de lichtjes op de switch en de lichtjes van de access point gaan dan direct uit, vanaf dat ik de kabel uit mijn pc haal, gaan ze weer direct branden. (Dit gebeurt als mijn computer aan staan, maar ook als deze uit staat).
Verder kan ik niet echt meer informatie geven over hun netwerk setup, aangezien ik deze zelf ook niet ken.
Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Grts, Oscar
2
Phew dat is een moeilijke. Het lijkt er op dat zo gauw jij je pc aan sluit er een sluiting ontstaan op de switch.
Ik was eerst even aan het denken aan misschien een te zwakke voeding van de switch, maar dat lijkt me sterk, want als de pc van je vriendin's broer niet is aangesloten zit die dus minder op de switch.
Andere kabel en andere poort heb je geprobeerd.

V.w.b. de POE zou dat niets uit mogen maken. Devices die POE gebruiken detecteren de aanwezigheid en gebruiken het. Devices zoals een PC die geen POE gebruiken, detecteren dat ook niet en gebruiken alleen de datastroom. Dus theoretisch gezien zou dat geen verschil mogen maken.

Wat je nog eens zou kunnen proberen, alleen om eens te zien of het is zoals het zou moeten zijn, is de printer en de accesspoint even uit de switch trekken. Dan jouw pc verbinden en kijken of hij het dan doet. Ik weet niet of die POE op die switch uit te schakelen is, anders die eens uitschakelen en kijken wat er dan gebeurt.

Zoals gezegd zou dat theoretisch geen verschil mogen uitmaken, maar omdat hij ook doet als je pc uit staat (dan staat er ook altijd een lichte spanning op de netwerkkaart) en dan ook een sluiting veroorzaakt, denk ik toch die richting uit.

Even enkele tegen vragen.
1.) Ik neem aan dat jouw pc thuis gewoon werkt op een switch of router, toch?
2.) Hoe oud is jouw pc/netwerkkaart?
3.) Wat gebeurt er als je de POE van de switch af haalt, of als dat niet kan de POE apparatuur en dan je pc aan sluit? Gebeurt dan hetzelfde?
Greetings, Black Tiger.
3
Wat je ook nog kan controleren of alle 8 de pinnetjes in de netwerk-aansluiting van je pc netjes naast elkaar zitten. Mogelijk is er eentje wat krom en maakt kortsluiting met een andere zodra je de netwerk-stekker er in steekt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik vind dit zelf ook een speciaal geval.

Ik ga proberen om er morge avond nog eens langs te gaan om te zien wat er gebeurt als ik de printer en de access point er uit haal.

30min voor dat ik naar ginder ging heeft mijn computer thuis nog aangestaan. Bij mij thuis heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.
Mijn computer is ondertussen 3 jaar oud, zou geen probleem mogen zijn denk ik.
Ik weet dat de switch van het merk Zyxel is, ik zal overdag eens zien of ik daar nog wat over kan vinden. Maar het lijkt me toch dat het probleem bij mijn computer ligt...

@PeterJ Bedankt voor de tip, ik kijk dit morgenavond eventjes na.
5
Graag gedaan.

Met 3 jaar oud kan de netwerkkaart mijns inziens niet te oud zijn om gek te gaan doen bij gebruik van POE. Dus leeftijd kunnen we uitsluiten.
Ik denk ook dat het vermoedelijk ergens aan jouw pc ligt, de opmerking van PeterJ zou dan best eens het geval kunnen zijn.

Als je er toch morgenavond weer naar toe gaat, neem voor de zekerheid eens een UTP kabel van bij jou thuis mee, eens zien wat dat doet.
Greetings, Black Tiger.
6
Ik heb net nog een aantal dingen geprobeerd, maar nog steeds zonder succes.

Wat ik nog geprobeerd heb:
- Ik heb een (werkende) UTP kabel van mij thuis getest.
- Ik heb de netwerk aansluiting van mijn pc eens bekeken, dit ziet er vrij normaal uit.
- Ik heb de printer en de access point eens uit de switch gehaald.
- Ik heb nog eens de andere poorten van de switch geprobeerd.

Nog steeds hetzelfde opvallende probleem met de switch (Zyxel GS1200-hp5 V2).

Als mijn computer niet is aangesloten, brand het "PoE Max", "PWR/SYS" en de lichtjes van de poorten waar een UTP in zit.
Als ik mijn computer aansluit, gaan de lichtjes van "PoE Max", "PWR/SYS" uit en gaan de lichtjes van de poorten constant pinken.

Afbeelding
Ik kan er dus echt niet meer aan uit..

Heeft iemand van jullie misschien nog een gedacht?
7
Misschien dat PeterJ of iemand anders nog iets weet. Ik heb er wel nog over nagedacht maar het lijkt een sluitingsprobleem c.q. er gaat iets mis met de spanning over en weer lijkt het wel.

Nu lees ik hier iets over alternatief A en B. Dit is wel met TP link maar zou ook op de Zyxel zo kunnen zijn. Als alternatief A gebruikt wordt dan worden er exact dezelfde pairs gebruikt als een normale data utp kabel.

Fijn dat je een afbeelding van de switch mee stuurde. Ik zie dat poort 1 t/m 4 POE poorten zijn. Je schrijft dat je jouw pc ook al op een andere poort geprobeerd had. Heb je hem ook al eens op poort 5 van deze switch geprobeerd? Dat is namelijk een niet-POE poort, dus normaal UTP en dat is een goede manier om echt uit te sluiten dat het een POE issue zou kunnen zijn
Greetings, Black Tiger.
8
Als echt alle lampjes uitgaan moet er een kortsluiting ontstaan of de voeding van de switch kan nauwelijks vermogen leveren vanwege een defect. Bij een bijna overbelasting op de 4 POE connectors zal het lampje bij "POE MAX" namelijk gaan branden en dat gebeurt niet, alvast dat benoem je niet.

Zijn er instellingen in deze switch gewijzigd, behalve het wachtwoord ?
Een computer kan je beter alleen aansluiten op een poort zonder POE, in dit geval poort 5. POE aansluitingen zijn alleen bedoeld voor camera's, telefoons en dergelijke.
Je kan wel de POE-optie op poort 1-4 uitschakelen, zie hiervoor de handleiding van deze switch op pagina 24.
Op pagina 27 kan je de systeemstatus opvragen, waaronder POE verbruik, totaal en per poort.

Als je de mogelijkheid hebt om een andere switch (tijdelijk) te gebruiken zou ik dat eerst proberen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
@Black Tiger inderdaad goed opgemerkt. Momenteel zit de UTP kabel van de muur naar de switch in poort 5, die heb ik natuurlijk nog niet geprobeerd (dom van mij).
Ik hoop echt dat er inderdaad eens probleem is met de PoE en het zo zal werken.
@PeterJ Ik denk niet dat het PoE Max lampje brand. Als poort 5 ook niet werkt, zal ik inderdaad eens zien of ik bij de instellingen van de switch kan, maar dat doe ik liever niet. Zou het nogal rot vinden als straks hun internet helemaal niet meer werkt  :-\

Ik doe deze avond een laatste poging, als het dan nog steeds niet lukt zal ik met m'n vriendin moeten spelen i.p.v. m'n computer  :rofl:
10
als het dan nog steeds niet lukt zal ik met m'n vriendin moeten spelen i.p.v. m'n computer  Afbeelding
Oei, da's minder, hopelijk werkt het dan toch straks. ;D ;D :TooFunny:
Greetings, Black Tiger.
11
Whaaaaa @Black Tiger als ik mijn computer in poort 5 steek werkt het wel!! (ik voel mij echt dom dat ik daar gisteren zelf niet aan heb gedacht).
Nu is er nog 1 dingetje, de lampjes van de andere poorten knipperen groen, deze hebben dus een 100Mbps verbinding.
MAAR poort 5 knippert oranje, ik heb dus maar een 10Mbps verbinding, wat echt te traag is om te gamen.
12
Ik wou mijn pc herstarten om te zien of het lichtje van poort 5 dan groen werd. Toen ik mijn computer weer aan stond had ik weer geen internet.
Nu staat er rechts vanonder het netwerk symbooltje met een raad kruisje bij. Soms veranderd het kruisje in een gele driehoek met een uitroepteken, als ik er dan op klik komt er "identificeren...". Na 2 seconden wordt het terug dat kruisje.
Als mijn pc nu uitstaat wordt het lichtje van poort 5 oranje, als ik mijn pc aanzet gaat da lichtje weer uit...
13
Ik heb net mijn vriendin haar laptop eens aangesloten en ja hoor deze heeft een 1 Gbps verbinding...
(Sorry van de aparte berichten)
14
Aparte berichten is niet erg hoor, doe ik zelf ook wel eens als ik iets opgelost wil hebben en ik ben wat enthousiast.
Ben echter een beetje druk vanavond. Het lijkt er toch op alsof er iets toch niet helemaal lekker gaat met jouw netwerkkaart.
Temeer daar andere apparatuur geen problemen heeft op die switch, zoals die laptop.

Misschien voor de zekerheid toch eens een logje maken van je pc? Dus gewoon aansluiten op switch poort 5. Als er geen netwerkverbinding is maakt dat niet uit.

Dan deze log maken (evt. programma en resultaat via usb overzetten zodat je het hier kunt plaatsen).

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
15
Hoi Black Tiger, ik heb gistere avond nog snel een logje gemaakt.  :read:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”