Plaats reactie
1
Mijn pc, Windows 10, draait sinds december 2018. Nieuw gekocht. Tot voor kort draaide hij zonder problemen.

Op dit moment valt mijn internet verbinding af en toe weg. Ik krijg dan de melding :  WiFi heeft geen geldige IP configuratie
Ik heb eens gegoocheld en ik moest een instelling veranderen? Als volgt uitvoeren;
Netwerk en Instellingen > Adapter opties wijzigen > Wifi adapter > eigenschappen > Internetprotocol versie 4 ( instellen op TCP/IPv4) Eigenschappen.
Dit moest ik dan invullen, maar dat staat er al.
De pc zit in een thuisnetwerk, waar nog een pc, printer, telefoons ,Ipads en tv, radio inzitten.
Daar is geen enkel probleem.
Het moet dus in mijn pc instelling zitten?
Heb Windows 10, 64bits.
Internet wordt ontvangen in een Realtek High Definition Audio Driver. Achterkant pc ingeplugd in usb poort.

Alvast bedankt,
Willemhans
2
Hallo Willemhans.

Het is van Windows 10 bekend dat deze nog wel eens kuren wil hebben met Wifi signalen. Vaak is dat al met een reeks van commando's opgelost dus kun je dat misschien het eerst proberen.

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Belangrijk is dus dat je alle commando's uit voert, zonder tussendoor de computer te herstarten ook al wordt dat gevraagd en ongeacht of er foutmeldingen komen.
Evt. foutmeldingen kun je wel noteren, zodat je deze kunt vermelden als het nadien nog steeds niet werkt.
Greetings, Black Tiger.
4
Kleine aanvulling/correctie op het bericht van Black Tiger. Zijn instructies zijn bestemd voor Windows 7. PCSit gebruikt echter Windows 10.
Windows 10 heeft geen map Bureauaccessoires. Wel een map Accessoires, maar daar zit de Opdrachtprompt niet in.
In Windows 10 vind je de Opdrachtprompt in de map Systeem, nadat je op Start hebt gedrukt.

Je bereikt de opdrachtprompt in Windows 10 ook op de volgende manier:
Klik op het vergrootglas dat naast de knop Start staat.
Type dan opdracht.
Bij de resultaten die al tijdens het typen verschijnen zie je bovenaan Opdrachtprompt staan. Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren.
Volg dan verder de instructies van Black Tiger.
Hij zal je ook verder helpen in dit topic.

Nog 1 tip: je hoeft de commando's niet over te typen. Je mag ze ook kopiëren en daarna plakken in het venster van de opdrachtprompt. Dat voorkomt typefouten.
5
Klopt, dat staat hier zo kant en klaar in ons forum systeem. Alleen de wijze voor de command prompt te vinden is voor Windows 7.
Er si nog een snellere methode. Op de start knop klikken en dan cmd typen dan komt de command prompt bovenaan, en dan weer met de rechter muisknop en Als Administrator uitvoeren. Dus dan heb je met de mogelijkheden van Porrelaar erbij er altijd wel eentje die lukt. :)
Ik ben benieuwd of het geholpen heeft.
Greetings, Black Tiger.
6
Internet wordt ontvangen in een Realtek High Definition Audio Driver. Achterkant pc ingeplugd in usb poort.
Zal wel niet zo zijn, het is een wifi dongle?
Geef het merk en type dan ervan op of van de hele PC indien de adapter op het mobo zit.

En zet de wifi adapter in de energieinstellingen op altijd aan.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
8
Bedankt allemaal...ga er mee aan de slag........
Ik heb een Fritzbox en een Fritz remote voor een beter signaal.
Op de Fritzbox zit alles aangesloten, TV,met kabelaansluiting, internetradio met vaste aansluiting, draadloze telefoon
Dat werkt allemaal prima.
Het probleempje zit dus in de pc.

Bedankt, Willemhans
9
Dat geloven we graag Willemhans, alleen ben je vergeten de vragen te beantwoorden.

Maar heb je nu die commando's geprobeerd die ik aangegeven heb? Gaf dat resultaat?
En zoals Pearl vroeg, wat is precies het merk en type van de wifi dongle?
Greetings, Black Tiger.
10
Wij hebben een Fritzbox en een WLAN Fritz repeater voor een beter signaal.van een van de pc's.
De pc heeft geen antenne meer, zoals ik had bij mijn vorige pc, maar een Realtek High Definition Audio Driver, aangesloten op een usb poort.
Is jullie vraag nu goed beantwoord? Ik moet de actie nog uitvoeren, daar wil wat meer tijd voor uittrekken.
11
Fritzboxen zijn me wel bekend want ik heb er zelf ook een. Maar een Realtek High Definition Audio Driver is geen wifi kaart dat is de benaming voor een driver.
Ik weet wel wat je bedoeld met zo'n usb dingetje voor wifi in een usb poort zonder antenne, maar die hebben ook een merk en type. Dat kan een Realtek zijn, maar is geen Audio Driver. Dat is verder ook niet zo erg.
Eventueel indien dat nodig is kunnen we er met een tooltje als Speccy of zoiets nog wel achter komen.

Het belangrijkste is om de actie uit te voeren en dan te zien of het al beter gaat  met de verbinding daarna.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”