Plaats reactie
1
L.S.
Een lange titel om het probleem te beschrijven, maar helaas deed zich dit vanochtend voor nadat we een paar dagen gebruik hadden kunnen maken van windows 10.
PeterJ had mij (ons) geweldig door het probleem van een schijnbaar niet te upgraden laptop heen geholpen, zie hier; viewtopic.php?t=22080


Wij blij dat we het werkbaar hadden en dat we zoals vanouds elkaars gedeelde mappen ook konden zien.
We beschikken over drie stations in de volgorde,
HAKA1 Desktop
HAKA2 Laptop
HAKA3 Laptop.
Alles werkte naar behoren tot en met gisteravond.
Vanochtend na het opstarten konden we van HAKA1 geen andere computers en / of mappen meer zien.
Na wat rondzwerven in de desktop kwam ik er achter dat de naam in de LAN-verbinding er anders uitzag dan voorheen.
Daar stond ineens Zoggo****** in plaats van Ziggo*****.
Denkend dat dit het probleem zou kunnen veroorzaken ben ik op zoek gegaan of ik deze instelling kon veranderen.
Helaas tot op dit moment niet gelukt.

Bijgevolg kwam ik wel wat andere dingen tegen, die ik ook heb geprobeerd om weer te kunnen delen, zoals het wijzigen van het SMB1 protocol beschreven door Black Tiger in dit topic; viewtopic.php?f=264&t=21845

Helaas bracht dit niet het gewenste resultaat, en kunnen we inmiddels van geen enkel pc meer bij de andere computers of mappen.

Op alle drie de computers is ingeschakeld;
Particulier netwerk;
Netwerkdetectie
Bestands en printerdeling

Gast of openbaar;
Netwerkdetectie
Bestands en printerdeling

Alle netwerken;
Openbare mappen delen uitgeschakeld.
128 bits versleuteling ingeschakeld
Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld.

Mogelijk is het beginnen oplossen van dit probleem het opnieuw instellen van de verbinding met LAN op desktop, echter ik krijg de oude verbinding niet verwijderd.
Bij voorbaat dank voor uw suggesties.
2
Hallo.
Ik wil wel eens een poging doen om er naar te kijken. Maar toch wil ik graag nog iets weten.
Daar stond ineens Zoggo****** in plaats van Ziggo*****.
Hoe bedoel je dit? Stonden er voorheen 6 sterretjes achter de naam en nu opeens maar 4 sterretjes of....??
Want sterretjes is sowieso zeer ongebruikelijk. Ik heb dus het vermoeden dat je iets wilt maskeren, maar dat is voor een intern netwerk niet nodig en maakt probleemoplossing erg moeilijk.

Ik zou zeker beginnen zaken eerst "standaard" te zetten. Dus bij gast zowel de netwerkdetectie alsook bestands- en printerdeling uitschakelen.

Het probleem van elkaar niet "zien" op een netwerk, kan ook liggen aan een bug in de browsemaster en dan kunnen er gekke dingen ontstaan.
Laten we inderdaad eerst even zien dat we eerst de desktop normaliseren, dat is dus HAKA1?

Kun je deze commando's er op uitvoeren:
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Foutmeldingen kun je negeren. Wel evt. vermelden welke foutmeldingen je krijgt.

Na de hersart op de desktop het volgende doen:
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Dan zal ik daarna kijken of ik rare dingen kan ontdekken en of alles weer een beetje "standaard" staat. SMB1 gewoon aan laten staan.

Het kan zijn dat mijn antwoord wat langer duurt als normaal, gezien het overlijden van een goede vriend van me vandaag, maar ergens morgen (zaterdag) zal ik geheid wel antwoorden.
Greetings, Black Tiger.
3
Black Tiger sorry voor de onduidelijkheid met die sterretjes.
Ik bedoelde dat daar voorheen altijd stond Ziggo0690790, en nu plots Zoggo0690790.

Wat me nu vanochtend weer opvalt, en ik gisteren niet heb gemeld, is dat de onboard ethernet (bedraad) netwerkkaart gisterochtend niet was geactiveerd, dus geen verbinding.
Na deze te hebben ingeschakeld en gedurende de dag meerdere keren een nieuwe opstart te hebben gedaan, bleef de netwerkkaart gewoon werken.
Nu vanochtend bij opstart wederom geen geactiveerde ethernet netwerkadapter dus geen verbinding.
Heb gisteren nog gezocht naar andere stuurprogramma's met behulp van windows, maar niets gevonden.
Het betreft de adapter Intel 82579V

Vooraleer ik iets uit uw eerste reactie ga doen, wacht ik even of dit misschien met de getoonde problemen te maken kan hebben
4
doe eens: ga (via zoekvenster) naar apparaatbeheer
klik rubriek netwerkadapters open, selecteer de betreffende adapter en kies via rechtsklik de optie 'installatie ongedaan maken'.
herstart daarna de pc op deze wijze: ga start / afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'
5
Het zichzelf in- en uitschakelen kan in feite niets met de naamswijziging te maken hebben. Waar precies is dat Zoggo en Ziggo te vinden?
Het lijkt me verstandig eerst even de actie uit te voeren die Falstring aangeeft.

Doet het euvel zich dan nog steeds voor, dan toch even genoemde acties uitvoeren. Op zich kunnen deze geen kwaad.
De eerste actie herstelt de tcp/ip instellingen en de tweede actie is alleen een log die een aantal gegevens verzamelt die we kunnen bekijken om te zien of er eventueel ook andere oorzaken aanwezig zijn.
Greetings, Black Tiger.
7
@falstring.
De actie uitgevoerd, en desktop start op met een directe verbinding.
Echter, de desktop daarna ook volledig uitgezet, en opnieuw opgestart met als gevolg geen verbinding.
Afbeelding
8
maak de router eens een minuutje stroomloos: trek het voedingskabeltje uit het ding en plaats het een minuut later terug.
let op: dus niet uit-/aanzetten of stekker uit stopcontact, maar echt de verbinding losmaken van de router, anders blijft de trafo nog stroom geven (en dat kan een aantal minuten duren...).
9
Ik heb me even beziggehouden met wat Black Tiger aangafom de TCP/IP stack te resetten.
Kreeg in het eerste deel volgens mij drie foutmeldingen, die ik hier als screenshots onder elkaar plaats.
In het witte gedeelte staat dan de foutmelding vermeld. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Daarna desktop uit en weer opgestart helaas zonder ethernet verbinding, en de Mini Toolbox zijn werk laten doen.
Als bijlage de resultaten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
@falstring.
Ik had gisteren reeds voor ik het probleem hier plaatste de adapter al minstens een kwartier uit de wandcontactdoos gehad.
Ga het alsnog even vijf minuten doen met ook de stekker uit het modem, tot straks.
11
Vreemd dat hij aangeeft lan verbinding 2 terwijl die wel een ip krijgt. Vaagheid.
Heb jij toevallig zo'n witte Connectbox van Ziggo? Want ik zie dat hij intern op ipv6 loopt te werken terwijl hij ook gewoon op ipv4 moet werken maar hij neemt ipv6 als hoofdverbinding.

Voor het interne netwerk kan dat nog wel eens tot problemen leiden op dit moment.
Kun je het volgende eens doen.
Naar de de netwerk centrum gaan bij "adapteropties wijzigen".
Dan met de rechter muisknop op je gigabit ethernet adapter -> eigenschappen.
Daar "internet protocol versie 6 (ipv6) uitvinken, op OK klikken.

Daarna het volgende doen:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

En daarna nog eens herstarten en zien of je weer verbinding krijgt.
Greetings, Black Tiger.
12
De scannow loopt, echter heb ik deze moeten uitvoeren in de Powershell Administrator, het uitvoeren rechtsklikken als administrator uitvoeren lukte niet.

Ben ook even bij de beide laptops wezen kijken, en ook bij die staat het IPv6 aangevinkt.
13
Ik heb inderdaad een witte connectbox van Ziggo, type Arris TG2492LG-ZG

Heb de scannow in de powershell van windows 10 als administrator kunnen uitvoeren, met dit resultaat. Afbeelding Daarna getracht de findstr te doen, maar kreeg dit resultaat, Afbeelding Ik ben er van uit gegaan dat er vanaf de C prompt moet worden gewerkt en dat er geen spatie zat tussen de aanhalingsteken en de procentteken in "[SR]" %windir
14
Jawel, daar zit wel een spatie, maar dat is niet zo erg. Het scherm geeft aan dat er geen problemen gevonden zijn.
De laptops doen we later even. Heb je ipv6 uitgevinkt bij de desktop?
Zoja, doet ie het dan nog steeds niet?
Greetings, Black Tiger.
15
Ik heb de IPv6 uitgevinkt.
Moest alsnog de netwerkadapter activeren in apparaatbeheer.
Daarna stond de IPv6 nog uitgeschakeld.
Heb nu wel ethernet internettoegang, zie tot nu toe deze desktop HAKA1, de Arris router, de draadloze HP Envy printer, en een Technicolor router van de buren via wifi.
Vrees nog wel dat wanneer ik de desktop weer uitschakel en weer inschakel dat de adapter dan weer is uitgeschakeld.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”