Plaats reactie
1
Hallo, ik heb een vraag betreffende de aansluiting tussen mijn Router van Ziggo en de PC :
 
Ik gebruik een kabel uit router van ziggo  eerst via 2e Router naar PC dat werkte goed alleen verlies in snelheid hiervoor switch Tenda SG105 gekocht die tot 1000 Mbps kan doorzetten maar blijft maar 100 Mbps misschien door kabel CAT5E gegevens hieronder:
 
(Een CAT5e kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken.
 De doorvoersnelheid is 100mhz. )
 
 
Maar als ik de kabel nu zonder switch rechtstreeks in de PC druk geeft hij aan geen verbinding hoe kan dit, kabel is door mij zelf gemaakt volgens standaard gegeven gevonden op internet
 
alvast bedankt voor eventuele reacties
 
gr. Harrie
 
 
 
 
 
 
2
Hallo Harrie.
Het lijkt er op dat de kabel niet helemaal is zoals hij moet zijn. Daarmee bedoel ik niet de wijze waarop de kabel verbonden is, maar ik maak ook altijd mijn eigen kabels en soms maakt een plug gewoon net iets minder goed contact en werkt het op een apparaat wel en op een ander apparaat net niet.
Het feit dat hij ook al te weinig snelheid op de switch door laat geeft dat ook al aan.

Controleer voor de zekerheid eens dit bericht en dan met name de tweede post. Daarin staat exact de pinbezetting uitgelegd en hoe de kabelkleuren aan beide kanten horen te komen. En op welke wijze het stekkertje dan gehouden wordt.
De eerste afbeelding moet je hebben en zo moet het dan aan beide kanten komen.

Indien je op die manier de stekkers hebt gemaakt, dan heb je het inderdaad goed gedaan en dan is er sprake van wat ik vermoed, en dat is dus een minder lekker stekkertje of een minder goed contact.
Wat je dan kunt proberen is nog eens goed naknijpen met de tang aan de stekker of anders zit er niets anders op dan nieuwe stekkertjes er op te zetten. Zoals gezegd, gebeurt mij ook wel eens, en niet alle stekkertjes pakken altijd even goed.
De pennetjes moeten echt goed voor tegen zijn allemaal en de grijze kabel ook een beetje in de plug zodat deze goed vast zit anders gaat het geheid snel mis.

Laat maar even weten of het gelukt is. Succes alvast!
Greetings, Black Tiger.
4
@Pearl: Het is geen vage vraag lijkt mij, want intern netwerk kan gewoon tot 1 Gbit aan en hij schreef niet dat hij een 1000 Mbps Ziggo abo zou hebben.
Wel schreef hij dat een cat5e kabel 1000 Mbps snelheid zou moeten kunnen halen en dat is correct.
Als hij al het middelste abo van Ziggo zou hebben moet hij sowieso ook al boven de 100 mbit snelheid kunnen halen bekabeld.
Greetings, Black Tiger.
5
Hallo Black Tiger, en Pearl,
advies opgevolgd en nieuw stekkertje gemonteerd, heeft nu volgens Ziggo router mogelijkheid tot 1000 Mbps i.p.v. van 100 Mbps en het klopt mijn abonnement bij Ziggo is momenteel 200 Mbits  wat verhoogd wordt wordt naar 250 mbits
volgens de Ziggo snelheids- test kom ik nu op 165,5 download snelheid 

bedankt voor de hulp !!
gr. Harrie
 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”