Pagina 1 van 1

Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 04:21
door Babus
Hallo allemaal, sinds laatste tijd heb ik heel erg last van me verbinding op mijn pc(heb een kabel aangesloten) het duurt echt 3/4 seconden daarna doet die het weer heel verstorend tijdens het gamen. Hoop dat iemand mij erbij kan helpen.

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 11:20
door pearl
Was niet interessant voor de TS, bedankt.

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 14:44
door Black Tiger
Heb je ook al eens je router herstart? Stroom er uit trekken, even 10 seconden wachten en dan weer de stroom er in steken.
Want dit mag normaliter met een kabelverbinding niet gebeuren.

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 14:48
door Babus
Ook al gedaan maar hielp niet, kan het misschien aan me netwerkkaart liggen?

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 15:06
door Black Tiger
Dat is niet onmogelijk maar is eerder een zeldzaamheid. Meestal is het kabel, vaak het stekkertje als het een zelfgemaakte kabel is of dingen als malware.

Kun je het volgende eens doen:
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 16:24
door Babus
hele domme vraag maar waar kan ik het als bijlage versturen?

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 16:26
door Babus
al gevonden haha hierbij mijn bijlage

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 17:00
door Black Tiger
Ik zie heel veel "bestand niet gevonden" tussen de systeem errors, zonder verdere verwijzingen naar welk bestand, dat is vreemd, het lijkt alsof er het nodige mist.
Misschien dat PeterJ nog andere dingen ziet.

Ondertussen kun je het volgende eens doen om te zien of we daarmee de missende zaken wat opgelost krijgen.
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Voor Windows 10 kun je ook gewoon op start klikken, dan CMD typen en dan deze met de rechter muisknop aanklikken en "als administrator uitvoeren" kiezen.

Afbeelding

Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 17:53
door Babus
bijlage

Re: Verbinding valt weg

Geplaatst: 27 mei 2019 18:19
door Black Tiger
Vreemd. Vraag me dan toch af waar die niet gevonden bestanden vandaan komen.

Je kunt deze nog eens doen en dan eens proberen of het beter gaat met de verbinding.
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> ¬†bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Dus ongeacht of je wel of niet foutmeldingen krijgt, eerst alle commando's doen, wel even noteren welke foutmeldingen er evt. komen.

Had je een kant en klare netwerk kabel of zelf eentje gemaakt?