Plaats reactie
1
Nu hardware voor het aanleggen van een 10 Gbit/s netwerk zoals: netwerkkaarten, switches en kabels beetje bij beetje steeds betaalbaarder begint te worden, ben ik benieuwd of er mensen zijn die in de nabije toekomst een dergelijke upgraden overwegen? Of misschien zelfs al gebruik maken van een 10 Gbit-netwerk?

Zelf denk ik dat een dergelijke overstap minder groot zal zijn als destijds van een 10/100 Mbit-netwerk naar gigabit-ethernet. De theoretische snelheid van pakweg (1 GB/s) zal je in de praktijk nauwelijks halen. Zeker niet met mechanische harde schijven, waarbij de maximaal haalbare snelheid zo'n beetje tussen 150 / 200 MB/s ligt.

Al met al is het wel een interessante ontwikkeling om te volgen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Ik kreeg vandaag het blije nieuws dat op mijn adres de GIGA aanwezig is.


Wat was ik blij tot ik eens ging uitrekenen wat ik extra zal gaan betalen.
De meeste ziggo gebruikers maken gebruik van het pakket "Complete".

COMPLETE
Internet: (250 Mb download en 25 Mb upload)
TV: 80+ zenders vele al aangevuld met een extra pakket en Mediabox XL (die straks de update krijgt naar Mediabox Next (4K) omdat die bijna niet meer te leveren is: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ge ... abox-next/
Vast Bellen: dit is voor vele al ouderwets want bij vele mobiele abonnement (die vele mensen al hebben) zit gratis bellen.

Kosten 67,00

GIGA
Internet: 1000 MB download en 50 Mb upload
TV: 125+ zenders die de meeste al hebben en de MediaBox Next (4) opnemen in de cloud de box is stiller, sneller, kleiner
Vast Bellen: zie hier boven bij complete

Kosten 99,50

Dus wat worden we beter voor 32,50 per maand meer, 1 ding sneller internet.
Maar hebben we dat nodig voor de normale gebruiker?
Ik vind het prijs verschil wel erg groot en ik denk zelf dat straks de pakketten "Complete"en "Max" een soort van samen gevoegd gaan worden
om de stap die nu te groot is aantrekkelijker te maken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik ga er voorlopig nog niet aan beginnen aangezien het dadelijk toch eerst nog een tijd 1 gigabit blijft en hoeveel snelheid hebben wij nodig?
Met de 250 mbit van momenteel heb je een DVD al bijna in een vloek en een zucht gedownload.

Dus die kosten voor 10 Gbit kaarten en Cat6 kabel ga ik niet maken.

[mention]abbs[/mention] Ik heb hier al een Nextbox en ben er zeer over te spreken. Blijft over dus het prijsverschil van 22 euro voor 4x hogere snelheid download en 2x sneller upload (vergeleken met het Ziggo compleet pakket).
Allereerst is de kans groot dat over enige tijd de andere pakketten dan ook wel sneller zullen worden gezet. Maar pfffff.... 22 euro voor een hoop meer snelheid die we eigenlijk niet nodig hebben? Nee. Ik vind het sowieso veel geld.
Als je in het verzorgingsgebied zit van TweakDSL glasvezel heb je 1 gigabit up en download is 57,95 met een alles in 1 pakket. Of 39,00 voor alleen internet.
Oke dat verzorgingsgebied is beperkt, maar 99 euro vind ik ook veel geld voor wat meer snelheid.
Greetings, Black Tiger.
4
Hier is een maximale internetsnelheid van 20Mb download en 4 upload te krijgen dus 10Gb in huis is niet zinvol.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Black Tiger schreef: 12 feb 2020 22:50 @abbs Ik heb hier al een Nextbox en ben er zeer over te spreken. Blijft over dus het prijsverschil van 22 euro voor 4x hogere snelheid download en 2x sneller upload (vergeleken met het Ziggo compleet pakket).
De Mediabox Next die gebruik ik ook al bijna een jaar je mocht je aanmelden als proef persoon.
Mijn abonnement + een extra TV pakket 80 + 36 zenders:
67,00 + 11,95= 78,95

Dus ik zou 20,55 euro meer gaan betalen voor alleen meer snelheid wat je niet echt nog nodig heb.
Zo heeft iedereen een eigen pakket samen gesteld, maar in mijn verhaal hier boven ga ik even uit voor een standaard gebruiker
waarbij het prijs verschil van 32,50 euro hoog is en niet aantrekkelijk.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Dus ik zou 20,55 euro meer gaan betalen voor alleen meer snelheid wat je niet echt nog nodig heb.
Oeps, ik heb een typefoutje gemaakt zie ik. In mijn reactie stond 22 euro maar dat moest 32 euro zijn. ;) Feitelijk 32,50 inderdaad.

Maar ook gewoon intern in huis zie ik er geen noodzaak in. als je gewoon al een gigabit netwerk in huis hebt liggen met cat5e of als men wat later begonnen is met cat6 misschien dan heb je snelheid genoeg. Even los van dat de meeste apparatuur in huis op zijn snelst ook maar een gigabit kaart er in heeft zitten.
Dus maak je al een gigabit netwerk, dan heb je hooguit wat meer snelheid tussen computers onderling met 10g netwerk kaarten. Hoe vaak gebruik je dat?
Niet echt de moeite dus voor de meesten.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”