Plaats reactie
1
Hallo,
Ik heb op zolder een WIFI extender hangen met daarachter een bedrade Sitecom switch.
Aan de switch een laptop en een oudere PC.
Op de laptop een bedrade snelheid van ruim 210 Mbps (gemeten via speedtest).
Op de PC kom ik vaak niet verder dan 65Mps maar 20 Mbps is meer standaard enhet zakt soms in naar 4 Mbps.
Video kijken lukt dus praktisch niet.

PC is een P Compaq Elite 8000 - CMT - Core 2 Duo E8500 3.16 GHz - 12 GB
Met op de kaart een Ethernet Controller - Intel 82567LM (Data Link Protocol Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet).
Nieuwe drivers heb ik hiervoor niet gevonden.
OS is Windows 10.

Ligt dit nu aan de oude netwerk kaart ?
Wie helpt ??
2
Hallo.

Eerlijk gezegd vind ik het al best knap dat je met die laptop zo'n hoge snelheid haalt, zeker als dat ook stabiel is.
Netwerken aan zo'n extenders willen nog wel eens heel erg graag in elkaar kukelen.

Maar als dat stabiel is zou de pc dat ook moeten doen. Normaliter blijven netwerkkaarten wel stabiel of ze zijn helemaal stuk.
Ik zou eens proberen met een andere utp kabel (misschien die van de laptop)? En andere poort op de switch, eens zien of dat verschil maakt?
Greetings, Black Tiger.
3
Dank voor je reactie.
Ja ben ik ook blij mee ; is overigens een TP-Link RE650 en op 5 GHz doet die het prima en mooi stabiel.
Router is overigens een Nighthawk 7000 (op rap internet met een Ziggo modem in bridge).
De UTP kabel heb ik al vervangen ; was ook mijn eerste gedachte.
Ik heb de PC al geprobeerd in de poort van de laptop.
Geen verbetering helaas.
4
V.w.b. mijn reactie graag gedaan. Goed dat je e.e.a. al getest had.
Als de laptop stabiel blijft met die snelheid dan is het toch verbazend dat die PC dat niet wenst te doen.
Dan kunnen er nog andere oorzaken zijn zoals een wat trage harde schijf die het niet meer aan kan of een cpu die het niet verwerkt krijgt.
Maar dan nog zou ik niet verwachten tot hij tot 4 GB gaat zakken. En met die specs van je pc moet ie de snelheid ook gemakkeljik aan kunnen.

Heb je al eens op malware gescand met ADWCleaner en daarna Malware Bytes? Zou ik anders zeker eens doen.
Wat voor security pakket zit er op de pc?

Misschien kun je het volgende ook nog even doen, misschien dat ik daar nog iets aan zie of een van m'n collega's hier:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
5
Goedemorgen,
Het mailverkeer met jullie heeft me aan het denken gezet.
Onlangs heb ik de intern geheugen configuratie aangepast door er een 2 x 2 Gb intern geheugen bij te plaatsen.
Daardoor ontstond er wel een mix van merken en capaciteit maar ogenschijnlijk draaide alles goed.
Ik heb deze 2 x 2 Gb er toch maar eens even uitgehaald en terug naar de originele geheugen setting van 2 x 4Gb
En zie daar de download snelheid loopt nu op naar 90 Mbs gemiddeld met pieken van 150 Mbs !
Wat een verschil.
Blijkbaar is er dus een sterke relatie tussen (goed ?) intern geheugen en d downloadsnelheid.
Klopt dat met jullie expertise ?
6
De internet verbinding ging toch weer raar doen.
Dus eigenlijk heel simpel opgelost door in Windows 10 een complete netwerk reset te doen.
eerst VPN er af gehaald en daarna gereset. En zie daar ; alles draait nu echt zoals het moet.
Blijkbaar zat ergens nog een krom bitje tussen.
Black Tiger dank voor het meedenken want het heeft mij wel op het juiste spoor gezet.

Groet,
Dirk
7
Blijkbaar is er dus een sterke relatie tussen (goed ?) intern geheugen en d downloadsnelheid.
Klopt dat met jullie expertise ?
Die mogelijkheid bestaat. Vaak is het ook een kwestie de geheugenbankjes per merk bij elkaar te zeggen. Bij sommige boards is dat zelfs bank 1 en 3 en het andere stel op bank 2 en 4. Maar het moet sowieso hetzelfde geheugen zijn qua mhz en type.
Downloadsnelheid is niet alleen de netwerkkaart, maar ook cpu, geheugen en harddisk doen mee.
Denk er ook aan dat meer dan 4 GB wel kan helpen, alleen moet je dan ook wel de 64-bits versie hebben. Het heeft totaal geen zin om geheugen bij te plaatsen in een 32 bits versie, dat even voor de zekerheid, want ik weet niet welke versie je hebt.

In elk geval fijn te lezen dat je de oplossing al hebt gevonden.

V.w.b. het meedenken graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling. :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”