Plaats reactie
106
Wat denk je, Black Tiger?
Om eerlijk te zijn, denk ik dat je beter zo'n externe kunt nemen, steekt nauwelijks uit. Met die interne vervangen maak je overigens ook nog altijd gebruik van de rest van het interne systeem, bijv. de interne antenne, als daar ergens een breukje of sluitinkje in zit of wat dan ook, of ergens anders in dat deel van de electronica is er kans dat het euvel terug komt. Even los van of je die inderdaad kunt vervangen. Maar als Lenovo zegt dat die van Bol geschikt is dan zou dat kunnen.
Terugsturen kan eventueel wel.
Maar ik zou toch gaan voor die externe. Bijkomend voordeel is dat je dat dingetje overal op kunt gebruiken, dus ook op pc of toekomstige laptop bedoel ik dan.
Echter da's mijn persoonlijke mening, je hebt uiteraard je vrije keuze en mij persoonlijk maakt het ook niet uit welke keuze je maakt.

Dat met die twee talen heb ik overigens wel al vaker meegemaakt. Dat is normaliter vaker het geval als blijkt dat er twee toetsenborden geinstalleerd zijn, Engels en Nederlands. De Nederlandse hoort er dan niet bij te zitten.
Maar het is weer een trukendoos om dat te vinden.

Even meekijken op m'n andere pc zodat ik niet teveel scherm hoef te switchen. :)
Start -> instellingen -> Tijd en Taal -> Taal.
Onderaan zie je dan als het goed is staan Nederlands (Nederland) dat is goed.
Daarnaast wat icoontjes. Klik op het toetsenbord icoontje (meestal de uiterst rechtse).
Klik op Opties.
Kijk dan onderaan bij "Toetsenborden".
Daar hoort alleen te staan Verenigde Staten (internationaal)
Als er daar ook Nederlands bij staat, moet je die Nederlandse daar verwijderen.

Kan zijn dat dit het euvel niet is.
Als dat niet de oorzaak is. Waar precies online doet dit euvel zich voor? In een browser, of een forum of Facebook? Met een andere browser ook?
Greetings, Black Tiger.
107
Maar ik zou toch gaan voor die externe.
Zoals gezegd heb ik hem al aangeschaft (nog niet binnen) en zie ik daar absoluut het voordeel van in. Mijn bezwaar ertegen is dat ik maar 3 usb-poorten op de laptop heb waarvan er 1 al wordt ingenomen door de muis. Maar ik heb nog een hubje liggen, dus als ik veel aan het doen ben, kan die nog uitkomst bieden. Ik heb nog een vraag over een usb-poort die vaak wegvalt maar zal ik die maar los in het forum bij Hardware zetten?

Ik denk er nog even over na of ik die kaart ga vervangen. Heb het ook aan de man in de pc-winkel voorgelegd, kijken wat hij vindt.

Dan het toetsenbord. Dit is een nieuw gebiedje voor me. Ik heb een Microsoft-toetsenbord. Het probleem deed zich voor op de desktop met Win7. Na wat zoeken denk ik dat ik zit waar je me wilde hebben. :) Zie screenshots/knipsels. Heb ook een screenshot gemaakt van het icoontje van het toetsenbord op de taakbalk, daar staan al twee talen. Interessant is afb. 3, daar staat dat je kunt wisselen door alt-links-shift in te toetsen. Zou dat een oorzaak kunnen zijn geweest, mijn waarde Sherlock? :D

Vind het eng om hier iets weg te halen. Straks doet mijn toetsenbord het niet meer. :o

Overigens is nu alles weer normaal. Dus of de pc had een glitch en switchte tussen de 2 talen of ik heb ongemerkt die combinatie ingetoetst.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
108
Oh ik begreep wel dat het toetsenbord van de desktop was, maar wist niet dat het Windows 7 was anders had ik je daar de richtlijnen voor gegeven.
Je zit in elk geval goed.
Bij de tweede afbeelding (Toetsenbord 2.png) zie je onder toetsenbord Nederlands en daaronder Verenigde staten Internationaal met beiden een bolletje er voor.
Daar kun je Nederlands selecteren en die verwijderen.
Het beste is om daarna het systeem nieuw te starten, dan ben je er ook meteen op goede wijze vanaf zonder dat hij terug komt.

Het klopt dat als beiden aanwezig zijn, je kunt schakelen met toetsen. Maar er is geen reden dat te doen. Het Nederlands toetsenbord wordt voor computers niet gebruikt. Dat toetsenbord is namelijk hetzelfde als een toetsenbord voor een typemachine. Zo heb je dan bijv. als shift-2 niet @ maar " en meer van dit soort zaken.
Voor zover mijn herinnering reikt is er (behalve misschien voor 1990 of nog enkele merken) nooit een Nederlands toetsenbord gebruikt bij gewone computers. Wel eens gezien bij een zetcomputer.
Maar het kan leuk werken voor mensen die nog in Word willen typen zoals vroeger op de typemachine, of bijv. tekstverwerkers die de pc alleen nodig hebben voor tekstverwerking en gewend zijn dit op een typemachine te doen of daarop geleerd hebben te typen. Typemachines (zelfs elektrische) zijn inmiddels echter ook al uit de tijd. Dat even ter uitleg, misschien vind iemand dat interessant om te weten.

Een wegvallende usb poort kun je inderdaad het beste bij de hardware sectie navragen. Op dat soort hardware gebied ben ik minder thuis.
Greetings, Black Tiger.
109
Heb het Nederlandse toetsenbord verwijderd. Eindelijk is die vraag van mij beantwoord, zowel het probleem met de "verkeerde" tekens, als waarom er twee talen stonden. Fijn, Black Tiger! Ook je uitleg is heel waardevol, nu begrijp ik het helemaal. Heb zelf typen geleerd op een Nederlands toetsenbord en herinnerde me dat toen ik je post las maar was dat inmiddels glad vergeten door zo lang op een Amerikaans toetsenbord te zitten, lol.

De usb-wifi-adapter heb ik geïnstalleerd, ging allemaal goed. Alleen.....vlak bij het modem is hij sneller dan mijn interne wifi, rond de 38 Mbps download maar op een afstandje van zo'n 10 meter haalt hij maar 3 tot 5 Mbps en dat is wel erg laag. Dan haalt mijn interne wifi nog zo'n 20. Meer is in mijn huis niet mogelijk, heeft KPN me verteld omdat ik ver van zo'n transmittorhuisje (of hoe dat heet) zit. Maar het is goed dat ik de adapter sowieso kan inzetten. Ben het met je eens dat die interne kaart vervangen geen optie is.

Mijn allerlaatste optie ga ik nu doen en dat is Win10 opnieuw installeren. Was toch nog maar in het begin van alles installeren erop omdat het wifi-probleem zich direct manifesteerde. Misschien was het toch nog een bug bij de installatie. Ook omdat er al fouten bij MBAM zitten en zo, begreep ik van jou. Even opnieuw beginnen en helemaal schoon, dat lijkt me fijn.

Heeeeeel veel dank voor al je inzet, Black Tiger. Zeer gewaardeerd. Ik meld me later als ik de laptop opnieuw in gebruik heb genomen.

:dank:
110
Hee dat is vreemd om te zien. Ik heb zeer goede ervaringen met die externe adaptertjes, ook op wat grotere afstand.
Hij is nieuw, misschien kun je hem nog omruilen voor een andere versie? Ik weet niet of deze ook 5G ondersteund, waarschijnlijk wel, maar in dat geval kun je proberen hem naar 2.4G te forceren, dat is langzamer dan 5G maar heeft wel een beter bereik wat de snelheid dan ook ten goede kan komen.

Snelheid op ADSL is inderdaad afhankelijk van de afstand tot de centrale, dus dat kan altijd minder worden, op wifi sowieso in de meeste gevallen.

Ben blij om te zien dat m'n uitleg over de toetsenborden geholpen heeft en je van dat probleem in elk geval wel af bent.

Een schone installatie kan altijd wel eens goed zijn. Goed leeg kiepen. Licentienummer hoef je niet meer in te geven bij de nieuwe installatie omdat de laptop al geregistreerd is geweest dus kun je gewoon op "overslaan" klikken als die vraag al mocht komen.

V.w.b. mijn hulp heel graag gedaan, ook jij voor je adviezen per pm! Ben reuze benieuwd na de herinstallatie straks.
Fijn weekend!
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”