Plaats reactie
76
Ik zie weer Mbam fouten in de mintoolbox log, voor de rest niet zo iets heel interessants wat nog niet eerder is geweest.

Had je trouwens die ProtonVPN adapter ook onder W8 al werkend? Want het schoot me net te binnen dat dit het enige was wat we nog niet verwijderd hadden om te testen of er dan ook nog sprake was van uitval.
Of überhaupt gekeken hadden of er daar nog een nieuwere driver of versie voor beschikbaar was. Dus dat zou ook nog een mogelijke optie zijn.
Greetings, Black Tiger.
77
@PeterJ Dat klopt, dat station wordt ingenomen als ik een usb-stick aansluit. Toen ik de achtergrond ging instellen, viel het me op dat de afbeelding niet zichtbaar is in het instellingenscherm. Het bovenste plaatje is dat je bij Kleuren ziet. Moet daar de afbeelding niet zichtbaar zijn? Ik kan het niet vinden. Zie screenshot. Maar de bureaublad-afbeelding wordt wel getoond. Is dat niet gek? Ik kan hem opnieuw instellen maar wilde je dit eerst laten zien i.v.m. jouw observatie.

@Black Tiger De VPN heb ik al een paar jaar. Zie screenshot van de adapter. Goed idee om dat te checken. Je moet me nog aan de hand nemen hoor, met die stuurprogramma's. :unsure: Ben ook aan het worstelen met de Atheros-adapter omdat het een zip-file is. Maar zullen we dan eerst de VPN-adapter bijwerken en zien of dat het is? Wat ik niet snap daarvan is dat ik altijd updates en nieuwe versies van de VPN krijg. Werken ze dan niet standaard ook het stuurprogramma bij?

Heb de pagina gevonden. Geloof dat ik dat wel kan. Zal ik dat doen?

https://protonvpn.com/support/windows-vpn-issues/
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
78
Ik bedoelde eigenlijk die VPN adapter eens helemaal deinstalleren omdat die het gemakkelijkst weer terug te installeren is nadien.
en ook aan het worstelen met de Atheros-adapter omdat het een zip-file is.
Ik zou eerlijk gezegd hiermee beginnen. Een zipfile kan Windows zelf via de verkenner uitpakken.
Maar eventueel kun je het gratis 7-zip (klik) downloaden en installeren, is misschien gemakkelijker.

Als dat uitgepakt is zal er geheid wel een setup bestand in zitten. Is dat niet het geval, dan opnieuw opstarten dan zal Windows de huidige driver weer installeren. Daarna via apparaten beheer stuurprogramma bijwerken, zelf locatie kiezen en dan verwijzen naar de map waarin je die zip file hebt uitgepakt en dan zou het vanzelf goed moeten gaan.
Greetings, Black Tiger.
79
@DieEnDie,
De 5 afbeeldingen die je in je screenshot ziet zijn gewoon standaard meegeleverde afbeeldingen van Microsoft.
Klik op de knop "Bladeren" eronder en selecteer dan je eigen afbeelding.

Doe nog even het volgende ivm de Malwarebytes errors.
System Variabelen verzamelen
  1. Rechtsklik op Start en kies Opdrachtprompt (administrator).
  2. Een zwart scherm verschijnt.
  3. Kopieer en plak onderstaande code in het zwarte scherm en druk op de enter-toets.

    Code: Selecteer alles

    set > "%userprofile%\Desktop\set.txt"
  4. Er wordt nu een tekstbestand op je bureaublad geplaatst, genaamd set.txt. Voeg dit bestand als bijlage toe in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
80
die VPN adapter eens helemaal deinstalleren omdat die het gemakkelijkst weer terug te installeren is nadien.
Sorry, ik begrijp het niet. Bedoel je de-installeren en meteen opnieuw installeren of een paar dagen zonder VPN draaien?

Zipfile: ik wist alleen niet of de map zelf opgepakt zou worden, wist anders niet welk bestand ik moest kiezen. Mooi zo. :dank:

Dus nu eerst de VPN-adapter de-installeren en dan?

@PeterJ Afbeelding: maar heb je begrepen dat ik al een afbeelding ingesteld heb en die ook zichtbaar is op het bureaublad?

Hierbij het bestandje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
81
@DieEnDie,
Het logje ziet er normaal uit. Je zei eerder dat Malwarebytes goed werkt dus ik denk dat we de foutmeldingen in de andere logjes kunnen negeren.
Wat betreft je achtergrond afbeelding. Mogelijk heeft Windows ergens een kopie opgeslagen van de afbeelding op station H:
Als er geen problemen verder zijn laten we het hierbij.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
82
Sorry, ik begrijp het niet. Bedoel je de-installeren en meteen opnieuw installeren of een paar dagen zonder VPN draaien?
Ik was wat onduidelijk zie ik. De bedoeling was de-installeren en dan zien of er nog wifi uitval komt. Dit om een duidelijke conclusie te kunnen trekken of deze adapter wel of niet ergens stoort onder Windows 10 op enigerlei wijze.
Greetings, Black Tiger.
83
@PeterJ
de afbeelding niet zichtbaar is in het instellingenscherm


Kijk, nu is hij daar wel zichtbaar. Wsch. heb ik de afbeelding bij het instellen van de externe HD gehaald. Nu van de lokale HD.

@Black Tiger Dit is misschien heel suf maar ik loop weer tegen iets aan. Als ik de VPN-adapter wil verwijderen krijg ik dit scherm. Dan begrijp ik dat de adapter iets anders is dan het stuurprogramma. Dat snap ik nog bij een wifi-kaart maar er zit geen VPN-kaart in mijn laptop. Of het moet zo zitten dat de adapter als app geïnstalleerd is maar nog een stuurprogramma nodig heeft. Klopt dat zo? Dus moet ik dan hier de optie aanvinken? Of alleen het stuurprogamma verwijderen?

#stuurprogramma101 :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
84
Sorry van het late antwoord, was een dag en nachtje ziekenhuis tussendoor gekomen

Het is eigenlijk allemaal softwarematig als het goed is.
Ik zou ook even aanvinken het stuurprogramma te verwijderen en dan knopje installatie ongedaan maken.
Greetings, Black Tiger.
85
@Black Tiger Ik heb de VPN-adapter verwijderd. Nu een paar dagen wachten.

@PeterJ Peter, kun je me uitleggen waarom je liever via Windows de-installeert of de officiële uninstaller van het programma? Revo staat al jaren bekend als een van de beste uninstallers en wordt door veel professionals gebruikt. Het is toch niet goed dat het systeem vol met restanten komt te zitten als je alleen Windows ervoor gebruikt?
86
@PeterJ Peter, kun je me uitleggen waarom je liever via Windows de-installeert of de officiële uninstaller van het programma? Revo staat al jaren bekend als een van de beste uninstallers en wordt door veel professionals gebruikt.
De meegeleverde uninstaller dient het programma te verwijderen. Daarom is die optie mijn inziens de beste. Als Revo deze zelf ook start is dat ook goed. Revo is dan feitelijk een wrapper die de de-installatie uitvoert.
Het is toch niet goed dat het systeem vol met restanten komt te zitten als je alleen Windows ervoor gebruikt?
Klopt maar Windows heeft daar mijn inziens niets mee te maken. Het de-installatie programma dat de maker van het product meeleverd moet voor een juiste opruiming zorgen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
87
Nou, de wifi heeft het vier hele dagen prachtig gedaan. Ik begon net te denken dat we de oorzaak te pakken hadden, tot hij er gisteren toch uitviel en ik weer niet opnieuw kon verbinden zonder een herstart. Heb nog een MiniTool gedraaid voor je, Black Tiger. Omdat de MiniTool heel gek bleef doordraaien, heb ik vandaag nog een log gemaakt voor de zekerheid.

De volgende stap is nu de Atheros-driver installeren, hè? Even praktisch. Black Tiger, je had het over een setup-bestand. Bedoel je de Toepassing? Want er zijn 2 setup-bestanden. Zie screenshot. En waar moet ik die uitgepakte zipfile-map zetten, om hem te laten oppakken bij een herstart? Op het Bureaublad?

Dus begrijp ik het zo goed: of ik klik op een setup-bestand/toepassing of ik doe een herstart en dan pakt de pc de driver zelf? En eerst de Lenovo-driver verwijderen, neem ik aan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
88
Black Tiger, je had het over een setup-bestand. Bedoel je de Toepassing? Want er zijn 2 setup-bestanden. Zie screenshot. En waar moet ik die uitgepakte zipfile-map zetten, om hem te laten oppakken bij een herstart? Op het Bureaublad?
Daarvoor heb ik er nu zo'n hekel aan dat Windows op een gegeven moment die bekende extensies uitgeschakeld heeft, dat maakt het voor mensen vaak moeilijker.
Ik ging er van uit dat er een setup.exe bestand in zou staan, echter als die bestandsextensies niet aan staan kun je dat niet zien.
Volgens mij staat dat er niet in aan het screenshot te zien en kun je beter de upgrade methode proberen.

1.) Pak het zip bestand uit, maar pak het uit in bijv. je download folder, ik zou dat niet op het bureaublad gaan doen.
Hij gaat overigens niet automatisch oppakken bij een herstart of zo, het updaten wekt iets anders.
2.) Druk op de Windowstoets, houdt deze ingedrukt en druk dan op X en klik dan met de muis op apparaatbeheer.
3.) Open Netwerkadapters
4.) Klik met de rechter muisknop op jouw netwerkadapter en kies voor "stuurprogramma bijwerken".
5.) Klik op "op mijn computer zoeken naar stuurprogramma software" en blader naar de map waarin je die zipfile hebt uitgepakt evt. ook "inclusief onderliggende mappen" aanvinken.
6.) Klik op OK

Als het goed is zou het systeem nu deze nieuwe drivers moeten gaan zoeken en installeren.

Of dat gaat helpen weet ik niet. Als het een aantal dagen goed gewerkt heeft zou het ook een andere oorzaak kunnen zijn zoals te druk met wifi netwerken in de buurt.
Maar proberen kost niks.
Greetings, Black Tiger.
89
Windows op een gegeven moment die bekende extensies uitgeschakeld heeft
Maar dat weet ik. Kijk. Het Toepassingsbestand idd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
90
Ja ik zag dat wel, maar normaal heb je bij een setup.exe inderdaad toepassing erbij staan, staat hier niet bij in dit lijstje.
Dat er een batchbestand was zag ik wel, maar batchbestanden is eigenlijk iets wat men niet meer snel gebruikt.
Daarom dat men beter kan updaten op de manier zoals ik omschreef.

Maar wel netjes dat je weet hoe je die extensies aan kunt zetten! :good:
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”