Plaats reactie
91
zoals te druk met wifi netwerken in de buurt
Dan zal ik dat ook nog proberen. Maar ik moet dan herstarten om een ander netwerk te kunnen kiezen, dus hoe weten we dan of dat het was? Ik zou de KNP op dat moment kunnen bellen en vragen of het op mijn netwerk te druk was. Idee? Of de desktop laten verbinden met dat netwerk? Heb een vaste LAN-kabel op mijn desktop.

Wat ik ook nog ga proberen, is een LAN-kabel aansluiten als de wifi eruit is gevallen. Kijken of er dan wel verbinding gemaakt wordt. Had al eerder gekeken of ik dan wel wifi op mijn gsm heb (die moet ik dan aanzetten want die staat niet standaard aan op mijn gsm) en dat was toen wel goed maar ook dat zal ik nog een keer checken.

Heb de Proton-VPN-app weer geïnstalleerd en ook gekeken naar het nummer en dat was dezelfde versie als die ik had.
92
Dan zal ik dat ook nog proberen. Maar ik moet dan herstarten om een ander netwerk te kunnen kiezen, dus hoe weten we dan of dat het was?
Nee het is niet de bedoeling een ander wifi netwerk te kiezen.
Normaliter als je kijkt om in te loggen op wifi, zie je "beschikbare netwerken" staan. Als dat er maar 3 of 4 zijn is dat niet erg, als dat een lijst is, waarvan er veel toch een behoorlijke sterkte hebben, dan kan het zijn dat die ook je signaal wegdrukken. Dat is wat ik bedoelde.
KPN kan dat niet zien, jij wel op de laptop. Maar dus niet inloggen op die netwerken.

Oh heb je die Proton VPN al weer terug gezet. Oke, kijken of het nu ook eerst een paar dagen goed gaat, en vooral zien wat die lan kabel aansluiting gaat doen als wifi uit valt.
Telefoon hoef je niet aan te zetten. Was slechts een idee omdat veel mensen standaard altijd wifi op de telefoon aan hebben. Maar het is misschien wel handig als test als wifi op de laptop uit valt, om te zien of hij dan op de telefoon wel nog werkt.
Greetings, Black Tiger.
94
Hullup. Nu wil dat niet altijd alles zeggen, maar het is wel belangrijk hoe sterk ze binnen komen.
Een rustiger kanaal kiezen kan zeer zeker helpen.
Greetings, Black Tiger.
95
een ander netwerk te kunnen kiezen
Correctie: ik bedoelde hier een ander kanaal.

Vanmorgen na het opstarten wilde de laptop direct niet verbinden. De wifi op mijn gsm deed het wel. Ik sloot de LAN-kabel aan en er gebeurde niets. Zie screenshot. Dat is wellicht heel interessant, Black Tiger, vind je niet?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
96
Ik had al in de gaten dat je kanaal bedoelde, geen probleem. ;)

Dat wat we nu zien is wel interessant inderdaad. De kabel wordt niet eens gezien door de laptop. Normaliter als je geen internet zou krijgen zou de kabel wel gezien moeten worden maar zou je geen netwerkverbinding moeten krijgen.
Misschien volgende keer nog eens met een andere kabel proberen als er nog een aanwezig is.

Deed de laptop het later wel of heb je moeten herstarten om de boel weer aan de praat te krijgen?

Dit is wel een apart geval. Aangezien het vaak ook wel werkt, ben ik een beetje aan het denken aan een timing probleem. Echter dat zou dan alleen bij het opstarten een probleem moeten opleveren zoals het nu gebeurt en niet als je al een tijdje er mee werkt.
Ik ben het op deze manier nog niet eerder tegen gekomen moet ik eerlijk zeggen.

Wat je ook nog evt. zou kunnen doen is dan op de laptop wifi adapter uitschakelen en weer inschakelen, dat kan via Netwerkcentrum -> adapter instellingen en dan met de rechter muisknop op je wifi adapter. Kijken of hij dan ook wil verbinden zonder opnieuw te hoeven starten.
Greetings, Black Tiger.
97
Ik heb de wifi-adapter een paar keer in- en uitgeschakeld en er gebeurde niets.

Omdat ik weet dat de LAN-kabel goed werkt, heb ik daarna de laptop opnieuw opgestart met de LAN-kabel erin en hij pakt hem prima op. Zie screenshot. Op het moment van het maken van het screenshot had ik de VPN nog niet ingeschakeld; na het inschakelen stond die ook 'aan' in het netwerkcentrum.

Er gebeurt dus iets waardoor de hele verbindingsmodus het niet meer doet tot een herstart.

Zal ik nu de Atheros-driver proberen? Onze laatste optie...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
98
Ja dat zou ik wel eens proberen alhoewel ik niet verwacht dat dit verbetering gaat brengen.
Gezien LAN een andere adapter is en deze dus ook nog niet eens een kabel zag, laat staan internet. Dat is dus wat er zo vreemd is.
Op zich nog niet tijdens het opstarten, maar wel als dit dus ook gebeurt terwijl je hem al een tijd aan hebt staan.

Ohja, daar schiet me nog iets te binnen. Ik heb in het begin ook wat problemen gehad met netwerkkaart die niet wenste te werken, tot een herstart.
Deze viel weliswaar niet uit tijdens gebruik. Maar het bleek te liggen aan de "snel opstarten" optie van Windows 10.

Die kun je ook nog eens uitschakelen om te zien of het dan beter gaat.
Het uitschakelen van de snelle opstart is heel eenvoudig. Volg deze stappen om hem uit te schakelen:

1 Ga linksonder naar de zoekbalk en typ 'Configuratiescherm' en druk op Enter.
2 Ga naar Energiebeheer en ga dan naar "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen".
3 Klik op "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" en haal vervolgens het vinkje weg voor "Snel opstarten inschakelen".
4 Wijzigingen opslaan.
Greetings, Black Tiger.
99
Ik heb het snel opstarten uitgeschakeld maar de wifi viel er na twee dagen of zo weer uit. Dus dat is het ook niet. Weet je nog iets anders te bedenken of gaan we nu voor de Atheros?

Is het zo dat zo'n usb-wifi-adapter eigenlijk wel handig is om sowieso te hebben? Bijv. voor op plekken waar slecht wifi is?
100
Phoe, als ie er pas na een paar dagen de brui aan geeft weet ik het ook niet. Het zou dan hooguit nog kunnen liggen aan de leasetijd van de router.
Dat hij er uit kiept zo gauw de lease is afgelopen. Moeilijk te zeggen.

Op dit moment heb ik geen andere ideeën dan voor de Atheros te gaan.

Zo'n usb wifi adapter kan het wel eens beter doen dan de ingebouwde. Ligt er ook aan hoe oud de ingebouwde is, maar als deze al wat ouder is kan dat zeker helpen.
En het is nooit weggegooid. Voor zo'n dingetje van 10-12 euro werken die verrassend goed.
Greetings, Black Tiger.
101
Ik heb net geprobeerd om de Atheros-driver te installeren maar dat lukt niet. Eerst heb ik de map aangewezen in Downloads met de uitgepakte zip-files, dat lukte niet, de oude Microsoft-driver stond er nog en de boodschap dat de beste driver al is geïnstalleerd, zie screenshot 1. Toen zelf het Atheros-exe-file gekozen (screenshot 2), weer niet. Toen de adapter verwijderd en opnieuw laten opstarten en weer wordt de Microsoft-driver gekozen. Doe ik iets verkeerd?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
102
Ik denk niet dat je iets verkeerds doet maar dat inderdaad de beste driver al geinstalleerd is door Windows.

Dan zou ik zo vlug geen andere oplossing meer weten. Het is ook een beetje moeilijk omdat hij soms gewoon enkele dagen goed werkt en dan opeens een probleem geeft.
Het vreemde is dan dat het gehele netwerk van de laptop (ook het bekabelde) gelijk een probleem heeft, wat mij toch lijkt te wijzen op een issue op de laptop zelf, alleen kan ik er mijn vinger niet achter krijgen.

Er is wel een programma wat je kunt draaien wat wel eens dubieuze problemen op lost, maar het kan ook andere problemen veroorzaken, ik ken het onvoldoende om je dat aan te raden om dat ik nog niet de exacte instellingen weet om het optimaal te laten werken zonder problemen te veroorzaken.

Ik ben de naam van het programma kwijt, het was iets met ....fix dacht ik (niet combofix) maar kan me ook vergissen, ik kom niet op de naam. Volgens mij weet [mention]pearl[/mention] of [mention]PeterJ[/mention] de naam van dat programma wel. En misschien ook veilige instellingen om dit te gebruiken.
Kan in sommige gevallen lang draaien (meer dan 'n uur) maar kan ook een boel fixen.
Greetings, Black Tiger.
103
Ik zal die jongen van Lenovo Support vragen wat hij ervan vindt dat die Atheros als niet goed genoeg wordt gezien. Vind ik wel interessant wat hij te zeggen heeft.

Zoals ik al eerder zei: voor mij werkt dit goed genoeg en ik ga die usb-adapter kopen. Zeker als de laptop niet zo lang meer meegaat. Ik hoor iedereen zeggen dat je zo om de 5 jaar een nieuwe moet kopen. Misschien met jullie hulp kan ik hem heel gezond houden en gaat ie nog jaren mee. :)

Bedoel je soms Windows Repair van tweaking.com?
104
wat hij ervan vindt dat die Atheros als niet goed genoeg wordt gezien.
Door Windows? Of door wie of wat wordt ie als niet goed genoeg gezien?
Maar misschien dat die van support nog wel iets weet wat die onregelmatige uitval na een paar dagen kan verklaren.

Dat van die 5 jaar is een soort standaard om bij de tijd te blijven qua snelheid ook en zo. Maar vaak gaat een pc nog wel langer mee en dat kan een laptop vaak ook, ligt er maar aan wat men er mee doet. Ben wel benieuwd of het met die losse usb adapter beter zal gaan.

Ja inderdaad de Windows Repair Tool is het volgens mij.
Greetings, Black Tiger.
105
Ja, door Windows, want die pakt hem toch niet.

Vandaag heb ik iets geks met mijn leestekens. Die zijn anders als ik online iets tik maar binnen Windows, zoals Word en Outlook, doen ze het wel goed. Wat is dat? Ik ken dit wel maar dan overal en na een herstart is het dan weer goed. Deze kende ik nog niet. Jullie?

Ik heb weer gechat met Lenovo Support. Hij zei dat dan de Lenovo-driver als de beste wordt gezien. Dan adviseert hij om de netwerkkaart te vervangen. Hij zegt dat dat ook nog de oorzaak kan zijn, ook al doet de wifi het wel half. De 9260 Intel. Hij gaf me twee links, de tweede omdat ik niet bij aliexpress wil bestellen, lol.

https://nl.aliexpress.com/item/4000381826717.html

https://www.bol.com/nl/p/intel-wireless ... gKQO_D_BwE

Hij zei dat ik hem kan retourneren bij bol als hij niet werkt.

Wat denk je, Black Tiger?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”