Plaats reactie
31
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Kopieer en plak of typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
32
DieEnDie schreef: 09 jun 2020 19:25 @Black Tiger Weet je dat ik hem speciaal voor jou groter had gemaakt zodat je die waarschuwing en fout kon zien? :D Ik weet niet wat die DNS is maar dat gaat over een Windows-systeembestand zo te zien. Bij je zoektocht, houd je in je achterhoofd dat het voor mij misschien handiger is om opnieuw te installeren? Gebeurt het wel dat er meteen al dingen misgaan bij de installatie?
Ja maar de selectie stond niet op die DNS fout, daarom dat ik hem niet elzen kon. Opnieuw installeren kan, maar loop je misschien weer tegen dezelfde fout aan als er iets anders aan de hand is.
Daarom is het misschien toch verstandiger om PeterJ ook even de zaak te laten checken. Ik blijf het onderwerp wel volgen uiteraard, maar hou me verder even rustig om geen stoorzender te zijn. ;)
Greetings, Black Tiger.
34
@Black Tiger
de selectie stond niet op die DNS fout, daarom dat ik hem niet elzen kon.
Maar dat kan dan geregeld worden, toch? :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
35
De screenshot ziet er goed uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
37
Het logje Addition.txt is niet compleet. Post het nogmaals.

De-installeer eens Avira Privacy Pal.
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
38
Het logje Addition.txt is niet compleet
Dat kan kloppen. FRST werd 2x geblokkeerd (M'bytes Browser Guard en Microsoft Defender Smartscreen) en daardoor duurde het even voor de scan begon en ik een paar keer op scannen had geklikt en hij uiteindelijk een aantal keren de scan uitvoerde.

Hier allebei opnieuw.

Heb Avira verwijderd. Hoop niet dat dat het is want ik was daar supergelukkig mee!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
Waarom is Revo Uninstaller gebruikt om Avira Privacy Pal te verwijderen ?
Lukte het niet op de normale manier van software de-installeren ?

We gaan kijken met FRST.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Waarom is Revo Uninstaller gebruikt om Avira Privacy Pal te verwijderen ?
Omdat de restanten dan verwijderd worden.

Hier het fixlog.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
41
Suggestie: als het aan het Windows-systeem ligt, is dan Windows Repair van Tweaking.com een idee? Dat heeft ooit iets opgelost waar ik tijden last van had. Ik neem aan dat dat programma bij jullie bekend is.
42
Waarom is Revo Uninstaller gebruikt om Avira Privacy Pal te verwijderen ?
Omdat de restanten dan verwijderd worden.
Ik raad je aan om eerst de normale de-installatie te gebruiken. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog Revo gebruiken.

Een reparatie tool zoals Tweaking Repair is geen wondertool. Die kunnen we eventueel later nog gebruiken.

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Typ in het veld Zoeken de tekst MbamChameleon.sys en klik dan op Bestanden Zoeken.
Wacht nu tot de melding verschijnt dat het bestand Search.txt bewaard is.
Post dit bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
43
@PeterJ Kun je toelichten wat je ideeën zijn? Dit laatste had te maken met een fout in Malwarebytes?

Als het met software van programma's of Windows te maken heeft, kan ik dan niet beter herinstalleren? Repareren is toch altijd slechter dan weer vers beginnen? Plus de tijd en inspanning die dit kost van ons.

Ik vergat te zeggen dat inmiddels alle real-time modules van M'bytes weer werken.

Memtest: wil ik graag doen maar vind het moeilijk om uit te voeren. Complex om te doen (voor mij) en in de BIOS werken vind ik griezelig. Probeer het de komende nacht te laten draaien. Als het lukt. :unsure:

Ik sprak mijn kennis van de pc-winkel. Hij houdt vol dat het wifi-probleem een compatibiliteitsprobleem met Win10 is. Wat kan ik tegen hem zeggen?

Hierbij het search-log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
45
Dit laatste had te maken met een fout in Malwarebytes?
Klopt, aan het logje te zien mist er een bestand maar je zegt "dat inmiddels alle real-time modules van M'bytes weer werken." dus we doen daar niets mee.

In je 1e bericht zeg je dat Windows 10 opnieuw geïnstalleerd is. Welke Windows versie stond er eerst op en werkte de wi-fi toch wel goed ?
Als dit een verse installatie van Windows 10 was, is een herinstallatie waarschijnlijk zinloos.
Een probleem met Windows 10 is best mogelijk, een hardware probleem zou ook nog kunnen.
Misschien kan de pc-winkel een externe usb wi-fi adapter leveren of tijdelijk lenen om te zien of dat verbetering geeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”