Wifi valt steeds uit
Geplaatst: 23 jun 2020 17:05
Hallo,
Ik heb een Duitse vriend en die heeft problemen met zijn Wifi wat er elke keer uitknalt.
Daar hij zelf bijna geen Nederlands spreekt vraag ik namens hem of er iemand hier tips heeft om het probleem op te lossen.
Hij heeft internet van Vodafone.de en heeft dit Modem/router:
Vodafone Station inkl. WLAN (de linkse als je de link volgt)
https://zuhauseplus.vodafone.de/interne ... -optionen/
Dat is de Arris Touchstone TG3442DE Telefonie-Gateway
https://kabel.vodafone.de/static/media/ ... G344DE.pdf
Hij gebruikt verder 2 wifi repeaters:
Fritzzbox 3000 https://fritzshop.nl/repeater/853-fritz ... -3000.html
Fritzzbox 2400 https://fritzshop.nl/repeater/891-fritz ... -2400.html
Hij heeft ook een Nasserver verbonden via Lan aan het Modem en die heeft hij onlangs een vast ip adres gegeven.
2 pc's verbonden via de kabel met het modem.
Hij gebruikt boxen van Denon en hij vermoed dat daardoor de problemen ontstaan mbt de wifi.
Hij gebruikt de:
Denon Heos 3 HS 2 (2 boxen) https://www.denon.com/nl-nl/shop/networksystem/heos3hs2
Denon Heos 1 HS 2 (2 boxen) https://www.denon.com/nl-nl/shop/speakers/heos1hs2
Denon Soundbar DHT-S516H https://www.denon.com/nl-nl/shop/soundbar/dhts516h
Als hij de boxen aansluit via Wifi dan klapt het Wifi er regelmatig na een tijdje uit en als de boxen niet aangesloten zijn heeft hij daar bijna geen last van.
Hij heeft geprobeerd de boxen aan te sluiten zoals in de handleiding staat aangegeven maar het resultaat is dat het wifi er steeds uitklapt.
De boxen aansluiten via kabel is eigenlijk geen optie omdat hij de boxen speciaal heeft aangeschaft omdat er juist wifi mogelijkheden zijn.
Verder zijn er meerdere apparaten aangesloten via wifi zoals de tv voor gebruik smart tv, Playstation en een mediaplayer via de kabel vanaf de Fritzbox 3000.
Hij heeft onlangs ook contact gehad met Denon en die adviseerde hem om UPNP aan te zetten in het modem maar veel verder kwam hij niet met Denon.
Ik heb zoveel mogelijk info gegeven maar ik snap dat het moeilijk is om zo te beoordelen waar het probleem zit.
Wat is de beste manier om van vooraf aan te beginnen met het aansluiten van de verschillende apparaten zou iemand mij daarover tips kunnen geven of andere tips ?
Zijn er evt. ook conflicten mogelijk ivm verschillende ip adressen en hoe dit dan op te lossen?
Er is ook een Homebox FRITZ!Box 6591 te verkrijgen bij Vodafone.de en is deze beter en vooral makkelijker ivm aansluiten van wifi apparaten dan de Vodafone Station? (Mesh optie?)
https://zuhauseplus.vodafone.de/interne ... -optionen/
Ik hoor graag iets of het mogelijk is om dit probleem op te lossen en mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Jack1960
Ik heb een Duitse vriend en die heeft problemen met zijn Wifi wat er elke keer uitknalt.
Daar hij zelf bijna geen Nederlands spreekt vraag ik namens hem of er iemand hier tips heeft om het probleem op te lossen.
Hij heeft internet van Vodafone.de en heeft dit Modem/router:
Vodafone Station inkl. WLAN (de linkse als je de link volgt)
https://zuhauseplus.vodafone.de/interne ... -optionen/
Dat is de Arris Touchstone TG3442DE Telefonie-Gateway
https://kabel.vodafone.de/static/media/ ... G344DE.pdf
Hij gebruikt verder 2 wifi repeaters:
Fritzzbox 3000 https://fritzshop.nl/repeater/853-fritz ... -3000.html
Fritzzbox 2400 https://fritzshop.nl/repeater/891-fritz ... -2400.html
Hij heeft ook een Nasserver verbonden via Lan aan het Modem en die heeft hij onlangs een vast ip adres gegeven.
2 pc's verbonden via de kabel met het modem.
Hij gebruikt boxen van Denon en hij vermoed dat daardoor de problemen ontstaan mbt de wifi.
Hij gebruikt de:
Denon Heos 3 HS 2 (2 boxen) https://www.denon.com/nl-nl/shop/networksystem/heos3hs2
Denon Heos 1 HS 2 (2 boxen) https://www.denon.com/nl-nl/shop/speakers/heos1hs2
Denon Soundbar DHT-S516H https://www.denon.com/nl-nl/shop/soundbar/dhts516h
Als hij de boxen aansluit via Wifi dan klapt het Wifi er regelmatig na een tijdje uit en als de boxen niet aangesloten zijn heeft hij daar bijna geen last van.
Hij heeft geprobeerd de boxen aan te sluiten zoals in de handleiding staat aangegeven maar het resultaat is dat het wifi er steeds uitklapt.
De boxen aansluiten via kabel is eigenlijk geen optie omdat hij de boxen speciaal heeft aangeschaft omdat er juist wifi mogelijkheden zijn.
Verder zijn er meerdere apparaten aangesloten via wifi zoals de tv voor gebruik smart tv, Playstation en een mediaplayer via de kabel vanaf de Fritzbox 3000.
Hij heeft onlangs ook contact gehad met Denon en die adviseerde hem om UPNP aan te zetten in het modem maar veel verder kwam hij niet met Denon.
Ik heb zoveel mogelijk info gegeven maar ik snap dat het moeilijk is om zo te beoordelen waar het probleem zit.
Wat is de beste manier om van vooraf aan te beginnen met het aansluiten van de verschillende apparaten zou iemand mij daarover tips kunnen geven of andere tips ?
Zijn er evt. ook conflicten mogelijk ivm verschillende ip adressen en hoe dit dan op te lossen?
Er is ook een Homebox FRITZ!Box 6591 te verkrijgen bij Vodafone.de en is deze beter en vooral makkelijker ivm aansluiten van wifi apparaten dan de Vodafone Station? (Mesh optie?)
https://zuhauseplus.vodafone.de/interne ... -optionen/
Ik hoor graag iets of het mogelijk is om dit probleem op te lossen en mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Jack1960