Plaats reactie
1
De wifi is redelijk stabiel op de meeste apparaten. Echter op de mobiel van mijn vriendin valt de wifi elke dag weg.
Mijn vriendin heeft de Samsung J4. (2 jaar oud)

Ik heb de volgende router:
Sitecom WLR-9000 High Coverage Router

Kanaal staat op auto. Geprobeerd om een vast kanaal in te stellen. Als resultaat nog meer wifi problemen, ook op andere apparaten.

op de mobiel een vast ip adres ingesteld, echter geen resultaat.

Na een herstart van de mobiel, is er meestal weer verbinding mogelijk.

Het betreft de 2,4 GHZ, aangezien haar mobiel geen 5GHZ wifi chip heeft.

Iemand enig idee?
2
Redelijk stabiel klinkt ook niet 100% stabiel. Als je vast een kanaal in stelt en dat geeft nog meer wifi problemen, ook op andere apparaten, dan krijg ik de indruk dat je in een omgeving zit waar het enorm druk is met wifi signalen.
Normaliter is de 2.4 Ghz band de sterkte band voor wifi, want 5 Ghz is weliswaar sneller, maar ook minder sterk, vandaar dat deze minder reikwijdte heeft.

Is er meestal alleen na een herstart van de mobiel verbinding mogelijk? Niet als je de wifi uitschakelt op de telefoon, een half minuutje wacht en dan weer inschakelt?
Zoja, lijkt het me toch eerder een telefoon issue te zijn. Het is moeilijk te zeggen zo.

Het wil nog wel eens helpen als je een backup maakt van de telefoon, dus belangrijke zaken zoals foto's, documenten en apps en dan een fabrieks reset doet met de telefoon. Dan is ie weer helemaal vers en soms helpt dat. Maar anders zou ik het ook niet weten gezien andere apparatuur wel werkt.
Greetings, Black Tiger.
3
Dat klopt. Ik heb geleerd dat de 5 GHZ een grotere golflengte heeft en daarom moeilijker door beton muren, etz gaat.
Inderdaad niet 100% stabiel. Echter is dat een illusie met wifi in mijn ogen ;)

Ik woon inderdaad in een appartement, dat is niet ideaal i.v.m. andere wifi verkeer.

Ik zal het is uit testen. Of dat trucje ook werkt op haar mobiel.
Bij haar thuis werkt de wifi wel stabiel. Dat is het gekke.

Ik heb er ook aan gedacht. Maar zonde van mijn tijd. De mobiel is wel tzt aan vervanging toe.
Ook een slechte wifi chip is mijn idee.
4
Bij haar thuis werkt de wifi wel stabiel. Dat is het gekke.
Dat hoeft niet per se zo gek te zijn als bij haar thuis er minder drukte in wifi netwerken is in de omgeving.

Zoals gezegd, moeilijk te zeggen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan je router ligt, dat lijkt me echt wel een behoorlijk apparaat. Vandaar dat ik aan drukte denk.
Greetings, Black Tiger.
5
Daar heb ik ook aan gedacht inderdaad.
Twee laptops, tv, iPad, 1 telefoon werken veel stabieler.

Bij haar thuis was een simpele router van de provider.

Er zijn zoals ik dacht weinig optimalisatie mogelijkheden.
6
Kan ook overgevoeligheid zijn van haar telefoon. Wij hebben het ooit wel eens met satellietontvangers meegemaakt dat het signaal zo krachtig binnen kwam dat het teveel was en er zelfs in de ontvanger zelf een slecht signaal ontstond. Daarvoor was dan een filter nodig om het signaal tussen schotel en ontvanger met een aantal dB te verlagen en hups, volle sterkte op de ontvanger.
Zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar zoals je zelf ook al zegt, weinig optimalisatie mogelijkheden.
Vermoedelijk is het 't beste om er maar aan te wennen tot de nieuwe telefoon er is en dan hopen dat die er weiniger of geen last van heeft.
Greetings, Black Tiger.
7
Wat ik al dacht inderdaad. Maar nu weet ik het zeker.
Ieder apparaat reageert weer anders op de wifi verbinding van de router (afhankelijk van de netwerk chip, etc.)
In mijn volgende woning (nog opzoek) zou ik voor acces points gaan met AX standaard.
Bedankt voor je hulp. :dank:

Nog 1 ding. Volledig of topic ;D
Wat zou het kosten om je woning gelijk te voorzien van 10GB internet (snelheid)
Inclusief bekabeling & apparatuur.
8
Het is zeer zeker zo dat verschillende chips verschillend reageren op het wifi signaal, sommigen beter dan anderen. Het is wel een zogenaamde standaard, maar zie het als een gewone analoge radio (zoals een autoradio), sommige zijn ook gevoeliger en ontvangen zenders beter dan anderen of zijn gevoeliger voor storingen.

V.w.b. de hulp graag gedaan, alhoewel ik eigenlijk weinig gedaan heb. Had liever gehad dat ik je echt had kunnen helpen daarmee zodat het euvel opgelost was.
Let even op met accespoints. Met name toestellen via het stopcontact geven wel goede verbinding maar de snelheid zakt in veel gevallen erg snel behoorlijk in afhankelijk van afstand en groepen etc..
Als het om toevoeging van een AP gaat zou ik er eens over denken om een router te nemen. Voordeel daarvan is dat je er nog meer apparatuur aan kunt aansluiten en voor andere doeleinden ook nog kunt gebruiken later. Qua prijs liggen accespoints en routers vrijwel gelijk.

V.w.b. de vraag omtrent de kosten voor 10GB netwerk kan ik je helaas geen antwoord geven, zou je echt zelf even voor moeten gaan zoeken. Mede reden daarvan is dat ik daar zelf ook nog niets van heb liggen thuis.
Als je daar naar toe gaat verbouwen, is het misschien verstandig om alles te vervangen, dus eventuele cat5e kabel vervangen voor cat7 want dat is er ook inmiddels.
Ik zou er nog even wachten tot er wat meer thuis-apparatuur is op de 10 GB snelheid. Scheelt ook weer in de beurs. Het meeste is nu nog altijd iets meer professioneel materiaal dus van 10 poorten en meer en zit dan rond een 200 euro makkelijk.
Greetings, Black Tiger.
9
Ja, ik wil zeker cat7 kabel gaan aanleggen.
De apparatuur zou ik ook later kunnen aanschaffen.
Ik verwacht zeker dat de prijs de komende jaren gaat dalen.
10
Bij het trekken van nieuwe cat7 wel ff kijken naar de de afscherming van de kabel. Neem geen U/UTP maar U/FTP of een dubbel afgeschermde kabel.

U/UTP, geen kabel afscherming, geen aderpaar afscherming
U/FTP, geen kabel afscherming, aderpaar d.m.v. folie afgeschermd
F/UTP, kabel d.m.v. folie afgeschermd, geen aderpaar afscherming
S/FTP, kabel afgeschermd d.m.v. vlechtwerk, aderpaar afgeschermd d.m.v. folie
SF/UTP, kabel afgeschermd d.m.v vlechtwerk en folie, aderparen niet afgeschermd
11
Heeft dit voor thuisgebruik echt nut om shielded kabels te installeren? Dit heeft toch alleen voordeel als je stroom- en (coax) netwerkkabels door één buis of kabelgoot trekt. Ik heb ooit eens iets gelezen dat je bij STP ook aan één kant dient te aarden, shielding kan anders als antenne fungeren. Maar wellicht heb ik het helemaal mis.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Mijns inziens heeft het weinig nut om U/FTP te nemen, er zit inderdaad alleen extra folie om de aderparen en folie, ik twijfel aan het isolerende effect van wat plastic.
Wil je dus echt gaan isoleren zou je naar S/FTP moeten gaan.
Is dat nodig voor htuis? Volgens mij niet. Ik heb hier zelfs gewone cat5e tegen stroomkabels op lopen zonder problemen. Moet ik wel zeggen dat die stroomkabels wel van dat dikkere soort is wat je ook bij stekkerdozen ziet.

Als je kabels gaat leggen waar je er bijzonder moeilijk of bijna nooit meer bij komt, is het misschien weer een andere zaak.
Maar dat moet iedereen voor zichzelf besluiten.
Hier staan wat mooie voorbeelden.
https://www.utp-kabel.nl/blog/welke-kab ... iezen.html
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”