Plaats reactie
1
Goedenavond,

Ik heb al een paar weken problemen met de wifi verbinding. Telkens als de computer uit is geweest of in slaap-/of sluimerstand is het maar afwachten of ie de wifi vindt. Meestal niet, dan heb ik geen verbinding en moet ik de laptop aansluiten op de kabel om een verbinding tot stand te brengen. Soms lukt het dan alsnog later via de probleemoplosser, maar andere keren ziet de laptop zelfs de hele wifi niet meer.
Ik heb al van alles geprobeerd. Stuurprogramma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. In de Bios gekeken, maar daar staat niets over een netwerkadapter. Vinkje uitgeschakeld bij energiebesparing in slaapstand.
Wanneer de wifi wel gevonden wordt, is het onmogelijk om deze ingeschakeld te krijgen. Dat zou volgens de probleemoplosser moeten met een schakelaar, maar die zit er niet. En de sneltoets Fn-F3 werkt ook niet.
Heeft iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?
2
Hoe groot is de afstand tussen notebook en router?
En voor die paar weken werkte het wel naar behoren?
Iets veranderd in de configuratie?

Wifi in de router al op een ander kanaal geprobeerd?
Staat die op 2,4 of 5 GHz?

Aantal mogelijke oplossingen vind je hier.
https://www.allesoverdraadloosinternet. ... -oplossen/

En over welke hardware gaat het?
Merk en type router ook.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Hallo,

Voer Speccy eens uit, dit geef meer info over de hardware en/of drivers.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik zie twee keer de Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter? Maak je toevallig gebruik van hotspots?

Als je geen gebruik maakt van hotspots kan je beide eens verwijderen.
  • Open het startmenu en typ het commando devmgmt.msc om het apparaatbeheer te openen.
  • Klik bovenin de menubalk op Beeld en schakel de optie Verborgen apparaten weergeven in.
  • Ga naar Netwerkadapters en schakel de onderstaande twee virtuele adapters uit. Rechtermuisknop > Apparaat uitschakelen.
Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #3
Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Na de laatste update was wifi nog ingeschakeld, maar toen de computer uit de slaapstand kwam, moest de wifi handmatig weer worden ingeschakeld. Dat lukt op geen enkele manier. Niet met de softwarematige aan-uitknop en ook niet met de functietoetsen fn-f3.

Hier is het bestand van minitools.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
het lijkt erop dat windows dewifi-adapter mag uitzetten om energie te besparen.
komt heel vaak voor dat apparaten dan ook niet uit slaapstand komen, vandaar dat menigeen de slaapstand heeft uitgezet.
dus, als je suggestie van maxstar uitvoerde:
rechtsklik op start, ga apparaatbeheer, kies de eigenschappen van je wifi-adapter, tabblad energiebeheer en haal vinkje weg bij 'windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”