Plaats reactie
1
Hallo ik heb een laptop en sinds een hele tijd moet ik iedere dag de wifi opnieuw connecten.
info:
Laptop W10 I7 MSI alle updates zijn bijgewerkt.
Ziggo is de provider van mij. Het meeste zijn Netgear spullen in mijn netwerk.
Het signaal komt dus binnen via een modem/router van Ziggo. Daar wordt het door gestuurd naar een Netgear modem/router (X4 R7500) en heb ik de netwerk functie van het Ziggo modem laten uitschakelen door Ziggo zodat alle internet verkeer via de Netgear router/modem gaat. Aan het Netgear modem/router hangt een switch. Vanaf de switch gaat een kabel naar een Netgear Orbi RBK23 mesh netwerk (router). Deze is dan weer via wifi verbonden met de andere 2 satellieten van Netgear orbi RBK20.
Aan het modem/router van Ziggo hangt nog rechtstreeks een NASdisk (QNAP) met 4 disken.

Ik moet dus iedere dag opnieuw connecten en doe dan onderstaande acties. En meestal krijg ik dan wel connectie via wifi (ook niet altijd en doe ik het nogmaals deze acties).

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
netsh Winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
en moet de laptop dan handmatig met de aan/uit knop uitzetten. Daarna wifi problemen oplossen en repareren als administrator.
Vaak staat wifi adapter uit maar kan ik hem niet inschakelen. En soms staat hij ook aan en kan ik hem ook niet opnieuw starten.
Ik heb de adapter al verwijderd maar dat is ook niet de oplossing.

Graag hulp door een expert...
MvG
Peter
3
Ik wil me geen expert noemen en heb wel verstand van netwerken maar weiniger van wifi netwerken en met die Mesh apparatuur nog niet gewerkt. Volgens mij is Droske prima bezig op dat andere forum en mijn idee is ook om te beginnen eens andere kanalen proberen.

Eventueel kunnen we wel nog naar een logje kijken voor de zekerheid.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Graag doen als het probleem zich voor doet, dus als je de laptop start en dan geen internet hebt.
Greetings, Black Tiger.
4
Ok ik heb me afgemeld en opnieuw opgestart. En inderdaad weer geen Wifi. Het wifi signaal staat wel ff onderaan de pagina zichtbaar maar zo gouw ik op een internet pagina klik is het wifi signaal weg. Ik heb daarna weer ip release en renew en flushen DNS en netsh int ipv4 uitgevoerd. Daarna op weer opnieuw opgestart. en problemen oplossen en wifi adapter gestart via administrator. en toen had ik weer wifi.
Ik heb de minitoolbox uitgevoerd zonder internet. Zie bijlage.
Bedankt voor je hulp.
Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hmmz.. Geeft inderdaad verbonden aan maar krijgt geen ip van de router.

Ik zie wel wat applicatiefouten die normaliter geen probleem zouden mogen veroorzaken met internet of beter gezegd, verbinding vanaf de laptop naar buiten. Uitzondering daarop is AVG aangezien dat niet alleen de virusscanner is maar internet security, dus firewall ingebouwd.
Je zou eens kunnen proberen deze volledig te deinstalleren.Tijdelijk natuurlijk, kun je later weer terug installeren. Niet uitschakelen maar echt deinstalleren.

Als je daar toch mee bezig bent, ook Malware Bytes eens netjes deinstalleren en na het netwerk testen de nieuwste versie installeren. Deze geeft namelijk een ntdll.dll fout. Dat zou op andere problemen kunnen duiden.

Als laatste nog even checken of het energiebeheer van je Wifi adapter uitgeschakeld staat.
Dus dat vinkje weghalen bij "de computer mag dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen".

Als die twee geinstalleerd is en energiebeheer gecontroleerd dan nog eens proberen.

Voor uitschakelen of herstarten dit nog even in deze volgorde doen, dus ook ip en net ipv4 en geen hoofdletters gebruiken.
Ongeacht foutmeldingen, gewoon alle commando's doen.
Daarna herstarten, en daarna indien nodig evt. uitschakelen om te zien of het euvel zich nog voor doet.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
P.s. Welke windows versie heb je? Daarmee bedoel ik welke build.
Open een command prompt en type: winver
en daarna enter, zou willen welke of het een 1803, 1903, 1909, 2004 of 20H2 versie of zo is.
Greetings, Black Tiger.
6
Hallo Black Tiger,
Ik heb al je veroeken gedaan en idd ik heb weer meteen internet bij het opstarten van de laptop.
Prima gedaan waarvoor mij dank. Kan ik nu stuk voor stuk weer de visrusscanner , Tune-up en malewarebytes weer installeren?
Gr.
7
Hoi.

Fijn om te horen dat het gelukt is.
Ik zou nu stuk voor stuk de zaken weer terug installeren en na elke installatie apart even kijken of het probleem zich op nieuw voor doet.
Tune-Up zou ik echter achterwege laten. Deze schakelt ook zaken uit en je weet niet allemaal wat. Had er zelf geen goede ervaringen mee. Mijn systeem werkte beter zonder.
Tune-Up doet defragmenteren, iets wat je beter aan Windows kunt over laten, verder bemoeit hij zich met de MTU waarden, die standaard al goed staan (is van netwerk).
De reputatie is in elk geval twijfelachtig, ook hier op het forum voor zover mij bekend. Zeker met verwjideren is het bekend dat die problemen kan geven. Dus ik zou hem er helemaal niet eens meer op zetten.

Wel de virusscanner, daarna testen.
Malwarebytes kan ook, maar dan heb je 2 virusscanners tegelijk. Ik zou Malwarebytes dan alleen handmatig gebruiken en niet meer resident laten mee lopen, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”