Plaats reactie
1
Dag mensen, mijn laptop wil geen verbinding maken met het wifi netwerk. Andere apparaten lukt het wel. Hotspot lukt ook, ethernetkabel ook. Opnieuw opstarten router of laptop werkt niet, updates bijwerken ook niet. Het is een asus, model x405U. Hoop dat iemand me kan helpen, bedankt!
2
Hallo Serge, welkom bij PCWebplus.

Alleen wifi werkt niet, dat is apart aangezien Hotspot ook via wifi gaat, toch?
Ik neem aan dat als de ethernetkabel werkt, dat je via de kabel wel updates kunt binnen hengelen.

Kun je wel het gewenste wifi netwerk zien maar alleen niet verbinden, of zie je helemaal geen wifi netwerken?

Kun je het volgende alvast even doen? Gewoon alle commando's achter elkaar, ook al geeft er een of meer een foutmelding.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Greetings, Black Tiger.
3
Hey Black Tiger, bedankt voor je snelle reactie!
Via de hotspot van mijn mobiel kon ik mn laptop met internet verbinden. Ik heb updates voltooid, maar dit had geen effect op de connectie. Ik zie het gewenste netwerk wel, hij probeert te verbinden wat heel lang duurt, en geeft dan op.
Ik heb je commands uitgevoerd, de eerste twee ipconfig leken het niet te doen, verder wel.
Nu de laptop opnieuw opgestart, maar hij kan nog steeds geen verbinding maken.
4
Vreemd. En is het probleem gewoon zomaar opeens begonnen of had je iets verandert in de router, wifi instellingen of iets anders?

Kun je dit eens uitvoeren?

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
5
Het probleem is zomaar begonnen zonder een aanleiding waar ik vanaf weet. Ik heb het logbestand bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Ik zie het probleem niet helemaal terug in de log. Volgens de log heeft je wifi adapter een correct ip adres, ben je verbonden met internet via de wifi adapter en lukt het pingen ook. Dus dat zou betekenen dat je wel verbinding hebt met het wifi netwerk anders kan dit niet.
Of had je nu gebruik gemaakt van de hotspot? Want dat was juist niet de bedoeling. ;)

Maar ik zie ook diverse vermeldingen dat de adapter niet goed werkt, dit zijn enkele voorbeelden.

Code: Selecteer alles

Error: (01/17/2021 03:16:10 PM) (Source: RTWlanE) (User: )
Description: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC: heeft vastgesteld dat de netwerkadapter niet goed werkt.

Error: (01/17/2021 03:16:10 PM) (Source: Microsoft-Windows-NDIS) (User: NT AUTHORITY)
Description: Minipoort Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC, {f53a5077-e2b0-4c6e-805d-6857ada3a2d8}: gebeurtenis 71

Error: (01/17/2021 03:16:10 PM) (Source: RTWlanE) (User: )
Description: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC: heeft vastgesteld dat de netwerkadapter niet goed werkt.
Kun je de adapter eens verwijderen?
Dat gaat via apparaten beheer. Dan je wifi adapter kiezen, rechter muisknop en "installatie ongedaan maken".
Daarna laptop herstarten, dan moet als het goed is Windows de adapter zelf weer opnieuw installeren. En dan kijken of het daarna wel lukt.
Greetings, Black Tiger.
7
Ik had inderdaad de hotspot aangezet om de minitoolbox te downloaden. Nu nog een keer een logbestand met de hotspot uit. Adapter verwijderen en opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Ik kan zo vlug niets vinden, het enige wat ik wel zie is een mij onbekende NDivert service, maar misschien komt die van een ander programma af.

Code: Selecteer alles

Error: (01/17/2021 06:05:47 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De NDivert-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
%%647 = Het stuurprogramma is niet geladen omdat de initialisatieaanroep is mislukt.
Werkt de wifi op iemand anders zijn netwerk wel, bijv. bij de buren of bij kennissen op de Wifi?
We hebben recent namelijk iets heel vreemds mee gemaakt waarbij 1 toestel niet wenste te werken en andere toestellen wel en dat bleek raar genoeg aan het modem te liggen.
Ik neem aan dat je gewoon WPA2 gebruikt op je router voor de wifi.

Je zou nog eens een systeemcheck kunnen doen maar of dat helpt gezien wat je al gedaan hebt... anders ben ik eens benieuwd of er iemand anders nog ideeën heeft of op het NCF want ik zag dat je jouw vraag daar ook geplaatst had.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
Afbeelding
  • Typ in het zwarte venster het commando sfc /scannow in en druk op enter. (let op de spatie!)
  • Als dit proces gereed is kunt u de commandprompt sluiten.
Greetings, Black Tiger.
10
Black Tiger schreef: ...het enige wat ik wel zie is een mij onbekende NDivert service, maar misschien komt die van een ander programma af.
Dit is een onderdeel van NordVPN, blijkbaar werkt dit programma ook niet meer naar behoren.

Code: Selecteer alles

Error: (01/17/2021 03:19:09 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De nordvpn-service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.
@Serge123
Verwijder NordVPN eens van het systeem, herstart tweemaal de computer en plaats daarna even een nieuw logje van de MiniToolBox.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Ik schaam me dood, ik heb al jullie tijd verdaan. Ik heb een oud wachtwoord gebruikt en mijn laptop gaf niet aan dat het een verkeerd ww was, maar slechts dat hij niet kon verbinden. Pas toen ik hetzelfde wachtwoord eens op mijn mobiel probeerde zag ik dat het fout was en mijn vriendin het wachtwoord onlangs veranderd had, wat ik vergeten was.

Heel erg bedankt voor jullie tips en moeite! Sorry sorry sorry
12
Geen probleem hoor, en goed dat je het euvel zelf hebt ontdekt.. :good:

Plaats ter controle nog eens een nieuw logje van de MiniToolBox, ik ben namelijk heel benieuwd of de foutmelding over het probleem met de nordvpn-service en de melding dat de Realtek WiFi-adapter niet goed werkt nu verdwenen is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Ik schaam me dood, ik heb al jullie tijd verdaan.
Troost je, ik schaam me kapot dat ik niet aan het wachtwoord gedacht heb. :-[

LoL, fijn te horen dat je het gevonden hebt. Sorry is niet nodig, bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
15
@Maxstar bij dezen mijn nieuwe logbestand. Ik heb nordvpn wel nog verwijderd voordat ik achter het probleem kwam.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”