Plaats reactie
1
Hoi,

Ik gebruik al lange tijd nog Windows 7 zonder problemen op mijn PC met bekabelde verbinding. Gisteren opende in mijn Outlook voor werk en toen merkte ik dat ie niet synchroniseerde (Outlook Exchange Server of zoiets). Youtube laadt ook geen thumbnails, videos en het hele UI eigenlijk. Websites zoals IMDB en LinkedIn laden ook niet. Google en willekeurige websites werken dan weer wel.

Vreemd genoeg werken Steam en Discord bijvoorbeeld wel gewoon normaal. Ik zet ook met telefoon en laptop op hetzelfde netwerk maar hier werkt alles wel goed, dus ik vermoedt dat het geen internetprobleem is maar het heeft wel iets te maken met downloads. Waar ligt dit aan?

Wat ik al heb geprobeerd:
-Geschiedenis en cache gewist in Chrome.
-Experimental GUIC uitgezet in chrome//flags (werd aangeraden op een forum).
-Chrome uninstalled, maar deze kan ik nu niet meer opnieuw installeren omdat ik dus blijkbaar niks kan downloaden. Chrome installer blijft haken op 250/1250 kb bijvoorbeeld. Echt heel frustrerend.
2
Hallo en welkom op het forum,

Download deze tool op een ander systeem en zet deze met een USB-stick over, voer deze uit en plaats hiervan het resultaat als bijlage.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Open het startmenu typ CMD om de opdrachtprompt te openen.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu één voor één de onderstaande commando's over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Voer na de herstart de MiniToolBox weer uit en plaats hiervan weer het logbestand.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Schakel IPv6 eens uit, open het startmenu en typ hier het commando ncpa.cpl gevolgd door enter.
Klik met de rechtermuisknop op de ethernet-adapter en kies Eigenschappen.
Haal hier het vinkje weg bij IPv6 en klik op OK.
Dubbelklik hierna op IPv4 en geef hier de volgende DNS -servers van Google eens op.

Voorkeurs DNS: 8.8.8.8
Alternatieve DNS: 8.8.4.4

Klik op Ok, en herstart nogmaals de computer en maak een nieuw logje met de MiniToolBox.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Even tussendoor. Stel de ondersteuning heel erg op prijs.

Heb IPv6 uitgeschakeld en de DNS-servers aangepast. Zie derde bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Vanuit mijn Chrome browser kijkend naar een up-to-date Outlook inbox en agenda. Mijn dank is groot!
Heeft het nog nut om het à la ELI5 uit te leggen of zou ik het toch niet snappen?
10
In het eerste en tweede logbestand is een lokaal IP-adres als DNS-server te zien.

Code: Selecteer alles

   DNS-servers . . . . . . . . . . . : fe80::2289:86ff:fe1b:220d%11
                                       192.168.2.254
Dit betekent dat het modem en/of router de DNS-server van de internetprovider niet goed doorgeeft. Heb je het modem/router al eens gereset? En welke modem / router is er in gebruik?

Met de Google DNS gaat het wel goed, nu is het zaak om de DNS van de provider weer automatisch te laten toewijzen. Reset het modem eens door deze minimaal 30 seconden van het stroomnet te halen. Verwijder via ncpa.cpl de DNS-servers van Google en herstart de PC.

Open hierna de opdrachtprompt weer als administrator en geef het onderstaande commando op.

Code: Selecteer alles

ipconfig /all > %userprofile%\Desktop\IP-Log.txt 
Voeg IPlog.txt als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Excuus voor de late reactie. IP-Log in bijlage.

Modem herstart (KPN Experia). DNS-servers van Google verwijderd. IPv6 staat nog gewoon uit.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Dat is mooi, in het logbestand was trouwens nog een programma (Bundled Software Uninstaller) te zien die tot de Adware.Somoto familie behoort. Daar zouden we nog even verder naar kunnen kijken i.v.m. het opschonen van eventuele restanten.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”