Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Met de laptop zit ik te ver van de experiabox voor een goede wifi verbinding. Om die reden heb ik er vorig jaar fritz powerline adapters tussen gezet. Tot vorige week werkte dat perfect. Van de ene op de andere dag waren die niet meer zichtbaar op de laptop bij beschikbare netwerken. Nadat ik van alles heb geprobeerd heb ik die adapters er tussenuit gehaald.

Nu doet zich het volgende probleem voor, als ik in de buurt van de experiabox ben heb ik gewoon wifi verbinding en werkt alles naar behoren. Zit ik in mijn kamer, dus niet in de buurt van de experiabox dan krijg ik de melding dat de laptop wel verbonden is met het netwerkt maar dat ik mogelijk geen toegang heb.
Als ik de experiabox reset dan heb ik de eerste x daarna als ik de laptop start wel wifi maar start ik de laptop een 2e keer op dan krijg ik weer bovenstaande melding. Ik ben al zover dat ik weet dat de wifi? geen geldig ip adres heeft. Dat heb ik proberen op te lossen door als administrator ipconfig /release en ipconfig /renew in te typen bij de opdrachtpromt maar dat haalt niets uit.
Wat doe ik fout?

Al vast bedankt voor t antwoord :-)
Groetjes Barbara
2
Hallo Barbara.
Ik denk niet dat je iets fout doet. Maar het zou zomaar kunnen dat je nu zonder die powerline adapters net op de grens van het bereik zit v.w.b. de wifi. En dan kunnen andere wifi signalen gaan storen.

Wat je zou kunnen doen is kijken of je op 5 Ghz wifi aan het werken bent. Dit signaal is wel sneller, maar heeft een veel kleiner bereik.
In dat geval zou je indien je geen verbinding hebt eens kunnen zien of er van je Experiabox ook een 2.4 Ghz signaal te zien is en dan daarmee verbinden, dat is iets langzamer maar heeft wel een groter bereik.

Als dat niet helpt dan lijkt het me toch het beste om die powerlines er weer tussen te zetten of dat evt. te laten doen door iemand met kennis van zaken.
Greetings, Black Tiger.
3
Bedankt voor je antwoord.

Helaas zit mijn internet al op 2.4 Ghz.
Vanmorgen om die reden de powerlines er weer tussen gezet. Geen idee waarom hij dat netwerk de afgelopen dagen niet wilde zien maar alles lijkt nu weer gewoon te werken.

Nog een aanvullende vraag, kan ik eventueel een derde powerline aansluiten om ergens anders in huis ook goede wifi te krijgen?
Groetjes Barbara
5
Ik krijg morgen een nieuwe experiabox en hoop dat het andere deel van het huis dan wel goede wifi heeft. Zo niet haal ik er nog een fritz powerline bij.
Groetjes Barbara
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”