Plaats reactie

Hoe kijkt u hier tegen aan gezien de afgelopen banken crisis

Ik maak me geen zorgen over de Nederlandse banken.
Totaal aantal stemmen: 5 (71%)
Ik maak me geen zorgen want die cyberaanvallen zijn maar tijdelijk.
Totaal aantal stemmen: 1 (14%)
Ik maak me wel zorgen over de economie en de Nederlandse banken. (Geen stemmen)
Ik maak me zeker zorgen, vooral als de Nederlandse banken doelwit worden.
Totaal aantal stemmen: 1 (14%)
Geen mening, zie mijn reactie? (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 7
1
Cyberaanvallen zoals die op de betalingsbedrijven PayPal, Mastercard en Visa lijken vooralsnog aan Nederlandse financiële instellingen voorbij te gaan.
Maar moeten de Nederlandse banken zich nu ook zorgen gaan maken, na de aanvallen op Visa en PayPal?

Geen extra maatregelen
De grote Nederlandse banken zien op dit moment geen aanleiding voor extra maatregelen. ,,Onze ICT-afdeling is dagelijks bezig met het onderhouden en beveiligen van onze systemen. Maar we kunnen natuurlijk niet uitsluiten dat er iets gaat gebeuren. Ik weet niet of dat überhaupt te voorkomen is als iemand kwaad wil'', zegt een woordvoerder van ABN Amro.

Ook ING kan deze garantie niet geven. ,,In theorie kan iedere site platgelegd worden'', stelt de ING-zegsman. Hij wijst er wel op dat de site van de bank ingericht is om uitzonderlijk grote stromen dataverkeer te verwerken. Of WikiLeaks klant is bij de banken wilden de woordvoerders niet zeggen. ,,Maar als mensen geld willen overboeken naar WikiLeaks via ING, dan kan dat gewoon.''

Rabobank kondigde donderdag strengere maatregelen aan tegen onlinefraude. Maar dit staat los van de recente cyberaanvallen op websites van financiële instellingen. De bank wil vooral een halt toeroepen aan zogeheten phishingpraktijken door criminelen die op slinkse wijze achter bankgegevens van klanten proberen te komen.

Ondertussen liet Mastercard donderdag weten dat kaarthouders hun kaart gewoon kunnen blijven gebruiken voor transacties. De creditcardmaatschappij zegt dat de belangrijkste verwerkingssystemen niet in gevaar zijn gebracht.

Paniek zaaien belangrijkste doel
De bedoeling van hackers is vooral ,,paniek zaaien'', aldus Essers. In het geval van PayPal was alleen de blogsite van de onlinebetalingsdienst onder vuur genomen. Op die site had PayPal het afsluiten van WikiLeaks aangekondigd, nu de Verenigde Staten de site als illegaal beschouwen. ,,Er zit dan ook heel wat politieke druk achter'', denkt Essers.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
2
Ik maak me geen zorgen over de Nederlandse banken.

Vanwege het hele simpele feit dat je altijd nog wat cash geld uit de automaat kan trekken, mocht het internetbankieren eruit liggen :P. Sterker nog ik zorg dat ik altijd een redelijke hoeveelheid cash in huis heb, mocht er zich een storing (stroom of pinbetaling) voordoen heeft Vlad zijn boodschapjes. (Voor de gene die denken dat er bij mij wat te halen valt, come and get it :evil: :evil: :evil: )

Daarbij mocht er wat gebeuren, dan krijg je alles vergoed van de bank. Het hele internetbankieren is gebaseerd op vertrouwen en de banken kunnen het zich niet permitteren om dat vertrouwen te schenden.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
Ik maak me totaal geen zorgen over de Nederlandse banken naar aanleiding van de DDoS aanvallen op PapPal en Mastercard, dit staat nogal los van elkaar.
Vladimir schreef:Voor de gene die denken dat er bij mij wat te halen valt, come and get it
Eerst even de VladServer DDoSsen... :w00t:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Maxstar schreef:
Vladimir schreef:Voor de gene die denken dat er bij mij wat te halen valt, come and get it
Eerst even de VladServer DDoSsen... :w00t:
Ik heb een hele valse Firewall ;)

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image @ Maaike, mijn firewall wil ook een kerstmutsje Afbeelding
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
6
Ik maak me geen zorgen want die cyberaanvallen zijn maar tijdelijk.
Ik maak me totaal geen zorgen over de nederlandse banken, en als er iets zou gebeuren ben je toch al te laat want dan zijn de NL cash creaps allang voorzien van hun deel :evil: IJsland 'crash' gate. :w00t:
If it ain't broken, don't fix it
7
Vladimir schreef:@ Maaike, mijn firewall wil ook een kerstmutsje
Oke oke firewall ook een kerstmutsje. :P Afbeelding
M.v.g,
~*~Maaike~*~
9
Thanx to Maaike begint PCwebplus echt in de kerststemming te komen :goed: :-* :-*

En nu weer ontopic voordat ik mijn Firewall loslaat!!
@Maaike, je kan hem omkopen met een T-bonesteak, maar niet verder vertellen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
10
de site's van de banken zijn volgens mij erg goed.
maar zoals afgelopen 2 weken heb ik van verschillende banken mails gekregen.
in die mails stonden vaak links,en als je die aanklikt vragen ze je tancode of wachtwoord,daar moet je natuurlijk nooit op ingaan,wand anders zijn ze zo op je rekening.
zelf heb ik dit kenbaar gemaakt bij de banken,vanwie ik die mails kreeg.
dit waren rabo,ing en amro,bij 2 van deze banken had ik nooit zaken gedaan,maar heb het toch gemailt,en op hun advies doorgestuurtnaar betreffende bank.
Zolang we hier niet op ingaan,en onze code's niet vrijgeven,lijkt het me,dat de site's erg veilig zijn.
ik bankier al 15 jaar,en nooit problemen mee gehad
gr ton
12
hoi maaike
het is veilig,maar je moet ontzettend oppassen,dat je geen kodo's laat ontfrutselen.
ik chat zelden met vreemde,en als ik dat doe geef ik nooit belastende informatie weg
dat doe ik niet eens met bekende,of famiele zoals eigen kinderen of andere
gr ton
13
iEscape schreef:@ Maaike,
niet veiligd dus.
http://www.nu.nl/binnenland/2468213/dri ... ieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi, sorry voor de late reactie. Maar als ik zo dat artikel lees, hebben die mensen gewoon zelf hun gegevens weggegeven. Dat is gewoon domvans ze en heeft, naar mijn mening, niets met de veiligheid van de websites te maken.
Laatst gewijzigd door bobpie op 18 feb 2014 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
14
bobpie schreef:Hoi, sorry voor de late reactie. Maar als ik zo dat artikel lees, hebben die mensen gewoon zelf hun gegevens weggegeven. Dat is gewoon dom en heeft, naar mijn mening, niets met de veiligheid van de websites te maken.
Ik weet niet of alles direct terug te koppelen is naar de gebruikers als oorzaak, neem de ING problemen eens als voorbeeld waar mensen vaak geen weet van hebben en toch gedupeerd zijn.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
15
ing is een zuiver voorbeeld,dat het mis kan gaan.
Verschillende keren kreeg ik een mail van ing,of ik mijn gegevens wilde invoeren,voor mijn telebankieren te op date..
en dan terwijl ik nooit ing klant geweest ben.
Ik heb wel steeds ing op d ehoogte gesteld,en heb nu ook geen last meer
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”