Plaats reactie
1
Hallo,
Mijn laptop valt steeds plotseling uit met de foutmelding irql_not_less_or_equal.
Nadat hij helemaal niet meer opstartte heb ik twee dagen geleden een harde reset uitgevoerd. Daarna leek het voorbij tot vanochtend; again. Nog eenmaal opgestart maar al snel gebeurde het weer. Heb hem maar afgesloten.
Hij draait op Windows 7. De laatste weken viel de internet verbinding vaak weg. Ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben. Een nieuwe kastje (router?) van Ziggo wordt een dezer dagen afgeleverd. Die bleek wat verouderd. Het is nog onduidelijk of die problemen daarna opgelost zullen zijn.

Ik kan hem niet lang missen, heb er geen verstand van en vraag me nu af of het zin heeft via het forum dit probleem op te lossen of dat ik hem weg zal brengen naar een prof?
Wie helpt me?
2
Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank Maxstar,

Ik heb weer een harde reset uitgevoerd en hoop dat ik het probleem opgelosd krijg voor hij weer uitvalt. ;)

Bijgaand het BlueScreenView bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Blijkbaar is een bepaalde driver de oorzaak, maar laten we als eerste de System File Checker van Windows eens uitvoeren.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Ik heb de functie Uitvoeren in menu start gerealiseerd. Daar CMD geschreven.
Daarna snap ik het niet meer. Ik selecteer de letters CMD en met de rechtermuisknop verschijnt het menu Knippen, Kopiëren, Plakken etc. Ik heb nog helemaal geen opdrachtpromt in een zwart scherm. Klopt dat?

Of als ik op OK druk krijg ik het zwarte scherm maar C:\Users|mijnnaam>
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”