Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn laptop (5,5 jaar oud van HP en draaiend op windows 10) en daarom dus gisteren voor de laatste optie 'deze pc herstellen' gekozen. Ik wilde graag helemaal opnieuw beginnen dus heb ook de meest rigoreuze opties gekozen. Nu is de herstelprocedure alleen op 62 procent blijven hangen, al 12 uur lang nu. Wat nu? Hopelijk kunnen jullie mij adviseren. Ik weet niet of ik de laptop opnieuw op kan starten... En ik heb geen cd rom drive erin zitten, het is een netbook.
Alvast bedankt!!
2
Update: na een beetje zoeken op het internet heb ik toch de laptop maar uitgedaan door de power knop ingedrukt te houden. Bij herstart gaf hij aan dat er geen operating system gevonden kon worden...

Ik hoopte eigenlijk dat ik in een menu zou kunnen komen waarin ik de fabrieksinstellingen terug kon zetten. Is er een manier om zonder dvd/cd drive toch nog iets te doen?

Alvast bedankt!
3
Nog een update: ik heb inmiddels windows 10 gedownload van de microsoft website en een installatie usb gemaakt, maar ik krijg een foutmelding tijdens de installatie. Er wordt aangegeven dat er bestanden ontbreken of beschadigd zijn. Ik ben nu toch wel door m'n opties heen, denk ik.. moet ik misschien toch contact opnemen met Microsoft zelf?
4
Hoi LS24

Wat je hierboven beschrijft wijst in de richting van een beschadigde HD.

Neem dit topic van de Windows Live CD eens door, je vind er een downloadlink en er wordt beschreven hoe je een USB-stick kunt aanmaken.
Start dan je netbook eens op van de USB-stick en laat dan vervolgens HDTune je HD eens scannen, hoe je dat uitvoert lees je hier.

Kijk ook eens op het tabblad Health hoe het met deze HD is gesteld.
Groetjes Dasle
5
Hoi Dasle,

Bedankt voor je reactie!

Het lijkt allemaal goed te zijn, ik zie zo snel geen beschadigingen (error quick scan) en de status van mijn HD in Health is 'ok'. Er staan ook geen rode of oranje dingen in aangegeven. Alleen twee dingen 'geel' gemarkeerd.

Ik wil de logjes toevoegen, maar de extensies zijn niet toegestaan....

Alvast bedankt voor een reactie...

groetjes!
6
Hoi LS24,
In de handleiding staat quick scan niet aangevinkt en hier is een reden voor, met een quick scan worden de sectoren heel oppervlakkig gecontroleerd.
Met quick scan niet aangevinkt word de HD veel grondiger gecontroleerd en is de test veel betrouwbaarder.

De kleuren welke HDTune gebruikt zijn geel en rood, geel is een waarschuwing en rood is kritiek dus er lijkt toch wel iets mis met je HD.
Mocht je belangrijke data op deze HD hebben staan kun je deze best veilig stellen m.b.v. de Live CD

De logjes kun je uploaden naar http://www.gigasize.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats dan de link in je volgend berichtje.
Groetjes Dasle
7
Hoi Dasle,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zal de error scan nog een keer uitvoeren en mocht daar wat anders uitkomen, dan zal ik het melden!

Bij deze de links naar de logjes/resultaten:

http://www.gigasize.com/get/tldtn8j4vtf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gigasize.com/get/gxhgb6hwj1f" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gigasize.com/get/krd1gbjskkc" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!
8
Heb je al eens geprobeerd om de HD uit je laptop te halen en ze terug te plaatsen, read errrors worden wel eens veroorzaakt door een slecht verbinding tussen de SATA connector en de aansluiting van de HD.
Groetjes Dasle
9
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar kan idd een idee zijn. Wel eng om de laptop uit elkaar te schroeven, is dat lastig?
10
Vermeld eens het juiste type en modelnummer, dan kijk ik eens of ik ergens een handleiding op een filmpje op YouToube kan vinden dat maakt wel eens veel duidelijker.
Groetjes Dasle
12
Als het goed is zou het om de volgende laptop gaan -> http://www.insidemylaptop.com/disassemb ... -notebook/" onclick="window.open(this.href);return false;
In de eerste afbeelding is te zien achter welke covers de verschillende componenten te vinden zijn en in de tweede afbeelding zijn de onderdelen te zien als deze covers verwijderd zijn.
Een YouTube filmpje vind je hieronder



Dit is wel een type waar de HD heel makkelijk toegankelijk is.

Succes  :good:
Groetjes Dasle
13
Dankjewel!

Het is gelukt maar helaas krijg ik nog steeds de foutmelding ( 0x80070570) in beeld bij m'n installatiepoging van windows :

Ik zou nog kunnen overwegen om de Harde schijf voor het installeren van windows te formatteren. Nu zijn er 4 partities, maar ik weet niet hoe riskant het is om de recovery partitie en de systeemschijf waar misschien ook bestanden van HP op staan te verwijderen.

Ik zal morgen microsoft eens vragen, ik zal vast niet de enige zijn die dit tegen komt.

Heel erg bedankt voor de hulp!!! Het is gewoon een hopeloos geval ;( Het is dat de laptop verder nog prima lijkt te zijn en ik er nog geen afscheid van kan nemen, anders...

:dank:
14
Sorry, als ik nog een laatste vraag mag stellen...

Ik heb ook een installatie van windows 7 van usb geprobeerd, dan krijg ik dezelfde foutmelding maar nu ook de melding dat het bestand d:\$Secure beschadigd is en dat ik CHKDSK uit moet voeren. Is dit een bestand op mijn laptop of op de usb waarop ik de windows iso heb staan?
15
Als je tijdens het opstarten op de F11 toets drukt is het mogelijk om dan in het recovery menu te geraken?
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”