Plaats reactie
1
Beste,

Sinds kort loopt  mijn pc/win10 pro vast zodra het in slaapstand raakt. Ik heb dan een zwart scherm. En een cursor (niet knipperend). Ik kan hem dan niet uit slaapstand halen, maar ook niet uitzetten. Zelfs niet via de powerknop lang indrukken. De powerknop lichtjes knipperen en de knop functioneert niet meer. De enige manier om de pc uit te zetten is door de stekker eruit te halen (om dit elke keer weer te doen lijkt me ook niet bevorderend voor de gezondheid van mijn pc). Wanneer ik hem dan weer aanzet (na stekker eruit en er weer in) heb ik heel lang een zwart scherm, als ik dan met de muis klik krijg ik mijn balk onderaan te zien. Klikken (linkermuisknop) op het startlogo (links onder) doet niets, andere programma's aanzetten/openen werkt ook niet. Op het startscherm logo met de rechtermuisknop klikken werkt wel. ik krijg dan het menu te zien waarna ik kan afsluiten/opnieuw opstarten. Dat doe ik dan ook. Daarna werkt de pc wel weer naar behoren totdat hij weer in slaapstand raakt.

Iemand enig idee wat er met mijn pc aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen voordat ie straks helemaal crasht.

(PS: misschien belangrijk te vermelden dat mijn pc al een tijdje een harder/brom geluid geeft bij het opstarten. Ik heb de kast open gemaakt en het stof verwijderd maar dat heeft niet geholpen).

Met vriendelijke groet,

Ad
2
Hallo AdFundum,

Wat zijn de specificaties van je pc en hoe oud is ie?

Probeer te achterhalen waar dit geluid vandaan komt.
3
Hallo,

Zo te horen klinkt het niet goed, maar nu het nog kan een maak back-up van al je belangrijke bestanden en documenten waaronder: Word, E-mails, adressen enz.

1. Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

2. Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo,

Om een virus uit te sluiten doe:


Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
In CrystalDiskInfo, ga naar de volgende harde schijf.
- Klik op het pijltje rechts boven, of
- Klik op 'Caution'
Gelieve weer een screenshot te maken, te uploaden naar imgdumper en de link te posten.
8
Kun je de volgende command invoeren in een administrator powershell 

Code: Selecteer alles

chkdsk E: /r; chkdsk F: /r
Het is mogelijk dat je wordt gevraagd om de partities te ontkoppelen (iets in die richting), sluit alle programma's die gebruik maken van gegevens van het desbetreffende partitie, druk 'Y' en wacht tot chkdsk klaar is.
Gelieve chkdsk niet te onderbreken, het onderbreken kan nare gevolgen hebben.
9
Abbs, heb gisteren tot 2x toe het Eset programma laten scannen. Omdat het lang duurde ben ik er van weggelopen. Wanneer ik na een tijd terugkwam was het Eset vanzelf afgesloten stond er deze melding op mijn bureaublad. https://www.imgdumper.nl/uploads9/59faae21012cc/59faae20e8c74-communication_failed.jpg. Ik heb dus geen t.txt bestandje kunnen oplaan.
Daarnaast stond het Intel Driver Support Assistent programma open. (dat heb ik trouwen onlangs gedownload om mijn drivers te updaten naar aanleiding van een bluescreen foutcode).
11
Dat suggereert meestal dat chkdsk bezig is maar het lang duurt, of bedoel je dat er niks wijzigt en er geen wijziging is in de voortgang?
15
Gelieve deze tool te downloaden: https://www.sysnative.com/blogs/downloa ... onapp-exe/
Dubbel klik op het bestand om het te openen, om deze tool te draaien is administrator rechten vereist. Als hierom wordt gevraagd, gelieve toestemming te geven.
De tool kan minstens 15 minuten bezig zijn, a.u.b. niet onderbreken.

Zodra de tool klaar is krijg je daar een melding van, op je desktop is dan een zip bestand geplaatst. Upload dit bestand, indien dit niet direct mogelijk is gebruik onedrive, google drive of dropbox.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”