Plaats reactie
16
Hoi Axe, het zal jou inmiddels ook wel bekend zijn, wanneer je het hebt over budget notebooks, dat je wat drivers betreft voor verrassingen kan komen te staan.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
17
axe0 schreef:Zorg ervoor dat je C partitie ten alle tijde tenminste 25GB of 15% vrije ruimte heeft, welke groter is dient te worden gebruikt.

Waar heb je de chipset drivers gedownload? De chipset drivers, tihub3.sys en tixhci.sys, zijn niet van HP, en zover bekend is er geen chipset software te downloaden van Texas Instruments. Tevens zijn deze drivers het meest interessant, omdat ze de vermoedelijke oorzaak zijn.
Ik heb 13% vrije ruimte op C:. Weet niet hoe ik dat kan vergroten. Verwijderen van programma's haalt niet zoveel uit, lijkt me. Ik kan bijv. Chrome er nog afgooien omdat dat groot is maar maakt dat wat uit?

Ik heb deze drivers niet bewust gedownload, tenminste, voor zover ik me herinner.

Omdat Abraham het had over geheugenbereik: kan het met een trage internetverbinding te maken hebben? Want ik heb een VPN (van Proton) en soms vertraagt die in de Secure Core behoorlijk en omdat ik maar 20 Mb internetsnelheid heb (reëel 10-13 Mb), kan de snelheid zakken naar een paar Mb. Misschien is dan het openen van SoulSeek te veel?? Als ik het goed van je begrijp heeft het dus op zich niks met het programma SoulSeek te maken?

Ik heb geen BSOD's meer gehad, maar heb nog steeds SoulSeek niet durven openen. Ik kan het wel uitproberen, bijv. nu ik net een system image heb gemaakt en alles schoon is. Ik had >700 registervermeldingen van Prey, misschien heeft dat de boel veel vertraagd de afgelopen maand. Ik weet niet hoe schadelijk een BSOD is voor een pc en vermijd het nu om dingen te gaan uitproberen.

Misschien dan een ongelukkige samenloop van omstandigheden? :confusing:
18
Hallo Fréderique - jij hebt behoorlijk wat harddisks in jouw Windows zitten, maar kennelijk zit het gros in de systeempartitie, waarvan jouw Windows bijna tweemaal zo groot is als mijn Windows 8.1 Professional.

Vertel: staan al jouw documentenmappen nog in C (Afbeeldingen; Documenten; Downloads: Muziek en Video)?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
19
Oké, dat is interessant. Ik sla al mijn persoonlijke bestanden op in D: en mijn muziekbestanden in  E:. Alleen Bureaublad en Afbeeldingen bevatten een wezenlijk aantal bestanden omdat ik die gebruik als tijdelijke opslag of nog te doen en zo. Maar Users heeft bij elkaar maar 19 Gb. Wat kan het dan zijn? En wat bedoel je met dat er in mijn Windows een behoorlijk aantal harddisks zitten? Heb een interne harde schijf (D: en E:) en een SSD (C:).
20
Partities worden nu eenmaal als HD gezien, ook al zijn ze onderdeel van een wezenlijke harddisk.
Het opdelen van een grotere HD in partities houdt in dat de HD inefficiënter gebruikt wordt.

Tijdelijke opslag in Windows - waarom niet op de HD?
Daarmee ontlast je SSD ook weer van schrijfacties.
En je zorgt ervoor dat jouw Windows weer wat slanker wordt.

Windows houdt gewoon van een ruime jas.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
21
Ik loop achter met het opruimen van files. Moet daar tijd voor vinden.

Als ik wat jullie geschreven hebben probeer te vertalen voor mij als leek, is het dus zo dat ik twee drivers zou moeten updaten maar dat die updates er niet zijn? Het heeft dus niets met Soulseek te maken?
22
Ik had net weer een BlueScreen. Was gewoon aan het surfen en had net een nieuwe pagina op een website geopend. Hieronder BSOD Collection en WhoCrashed.

Ik heb dit al eerder in deze post geschreven maar geen reactie op gehad. Ik heb zelf het gevoel dat dat het misschien wel kan zijn of kan meespelen? Ik heb een VPN (van Proton) en soms vertraagt die in de Secure Core behoorlijk en omdat ik maar 20 Mb internetsnelheid heb (reëel 10-13 Mb), kan de snelheid zakken naar een paar Mb. Met een aantal grote programma's open en een flink aantal tabbladen in de browser kan dan een pagina openen op een website net te veel zijn en een BlueScreen veroorzaken?

=======================================================================================

http://www.filedropper.com/sysnativefilecollectionapp_1

System Information (local)
[font=Segoe UI,  Arial]Computer name: USER-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: p7-1423w, Hewlett-Packard, Foxconn, 2ADA
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8466694144 bytes total


[/font]


Crash Dump Analysis
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.
[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]Crash dump directories: [/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows[/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows\Minidump[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]On Tue 4-9-2018 12:45:57 GMT your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\090418-6333-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]ntoskrnl.exe[/font] (nt+0x70E00)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88001AD6EAA, 0xFFFFF88008F94480, 0x0)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION[/font]
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: [font=Segoe UI,  Arial]Microsoft® Windows® Operating System[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Microsoft Corporation[/font]
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.


[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]On Tue 4-9-2018 12:45:57 GMT your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]mwac.sys[/font] (mwac+0x8621)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88001AD6EAA, 0xFFFFF88008F94480, 0x0)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION[/font]
file path: C:\Windows\system32\drivers\mwac.sys
product: [font=Segoe UI,  Arial]Malwarebytes Web Protection[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Malwarebytes[/font]
description: Malwarebytes Web Protection
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: mwac.sys (Malwarebytes Web Protection, Malwarebytes).
Google query: [font=Segoe UI,  Arial]mwac.sys Malwarebytes SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION[/font]


[/font]



Conclusion
[font=Segoe UI,  Arial]2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

[font=Segoe UI,  Arial]mwac.sys (Malwarebytes Web Protection, Malwarebytes)[/font]

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further. [/font]
23
Is Malwarebytes up to date? Een bepaalde components update heeft een tijdje terug voor veel crashes gezorgd dat werd gefixt vanaf component's update 1.0.4xx en ik zie het momenteel terug in de dump.
24
Ja, ik heb even gecheckt op application en database updates. Die zijn current. Heb nu component package versie 1.0.441. Heb sinds MBAM versie 3.0 wel problemen gezien met de updates, stond er "current" maar werd er toch gedownload als ik erop klikte. Heb dat aangekaart bij MBAM maar zonder veel response. Heb updates op automatisch staan, dus kan niet zien of er recent ge-updatet is.

Je hebt het over die mwac.sys hè? Zal ik contact opnemen met MBAM? Hoe erg is eigenlijk een BSOD voor een systeem? Kun je me dat vertellen?

Wel fijn dat het aan de software van Malwarebytes ligt. Pfff. Is altijd even schrikken, zo'n BSOD. Mijn desktop doet het juist zo supergoed de laatste tijd, dus goed dat het aan een third party ligt. :D
25
Het hoeft niet aan Malwarebytes te liggen, omdat ik meerdere drivers zag in de dump, ook BullGuard. Het kan ook aan BullGuard liggen, of een conflict zijn tussen Malwarebytes en BullGuard. In Malwarebytes, maak regels zodat Malwarebytes niks van BullGuard scant om te zien of dat het probleem oplost.

Een BSOD is goed en niet goed voor een systeem. Een BSOD ontstaat nadat het systeem problemen heeft gedetecteerd in de kernel geheugen die zodanig erg is dat het veiliger is om het systeem te crashen dan door te laten gaan.
26
 Ik heb BullGuard in de exclusion list staan van MBAM. In het verleden veel problemen gehad met conflicten tussen die twee. In BG heb ik sinds enige tijd de AV en FW uitgeschakeld omdat ook de exclusions van MBAM in BG niet werkten. Maar....als ik de AV uitschakel, verdwijnen de exclusions. BG zei dat dat normaal was. Je zou zeggen, maakt niet uit, want de AV werkt niet. Maar ik zie nog steeds veel activiteit van BG in ProcessExplorer. Zie screenshot. Dus misschien is er dan nog steeds een conflict met BG. Het liefst de-installeer ik BG maar vorig jaar heb ik op jullie aanraden toch weer een nieuwe licentie gekocht voor drie jaar.  :S  Ik gebruik BG eigenlijk alleen nog voor scans als ik mijn system image backup maak.

Ik heb de crash toch maar even voorgelegd aan de support desk van MBAM. Ik zag op hun forum dat iemand anders ook een BSOD had door mwac.sys. En BG kan ik niet goed meer benaderen als ik hun AV en FW heb uitstaan.... Zij zeggen ook eigenlijk standaard dat ik MBAM eraf moet gooien.
Afbeelding
27
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de oorzaak van jouw BSOD Malwarebytes is, dat kan ik namelijk niet met zekerheid zeggen tot het bewezen is.

PS, velen andere Anti-Virus bedrijven zeggen hetzelfde over Malwarebytes. Puur omdat Malwarebytes als AV wordt gezien, terwijl het origineel designed is om met een andere AV op 1 pc te kunnen werken.
28
axe0 schreef:Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de oorzaak van jouw BSOD Malwarebytes is, dat kan ik namelijk niet met zekerheid zeggen tot het bewezen is.
Dat had ik begrepen. :) Was gewoon nieuwsgierig wat zij hiervan zouden zeggen.

Oh ja, deze BSOD komt dus door heel iets anders dan de vorige? Het is me niet helemaal duidelijk geworden waar die eerste BSOD over ging. Weet niet wat chipset drivers zijn. Moet ik daar nog iets mee?
30
Oh, nu snap ik het.  :TooFunny:

Nee, ik begrijp het wel een beetje. Bedankt, axe0, voor je moeite! Ik begrijp dat ik verder niet iets hoef te doen hieraan. Ik laat het je weten als er nog iets interessants bij MBAM uitkomt.

:smileybye:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”