Browser loopt steeds vast na laatste grote update van Windows 10

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#61

Hallo,

Hier ligt mijn specialiteit ook niet wacht nog tot iemand anders nog een idee voor je heeft. 
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#62

Ok.
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#63

Ok, rond 16.31 uur vandaag weer een vastloper. Gekeken in de logboeken, maar zou niet weten hoe je dat hier in kunt zien.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#64

Hallo,

Je weet nu de tijd, ga naar "Logboek"
Windowstoets + R in te drukken en het commando eventvwr.msc uit te voeren.

Klik op op > naast Windows-logboeken
Dan opent een rijtje met namen:
Klik eens op Toepassingen en kijk wat rond die tijd voor melding word gegeven.
Doe dat ook bij Systeem.
Als je dubbel klikt op zo'n fout opent die eronder en daar staat info die je mag plaatsen.
Ja kan dat kopiëren en in een bestand plaatsen bv en dan hier als bijlage posten.

Hier nog enig uit;leg van Logboeken: https://www.windows-helpdesk.nl/logboeken/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#65

Ik heb een bestandje met de logs er in eventvwr.evtx maar dat pakt de bijlage functie niet op deze site. Hoe kan ik deze bijvoegen?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#66

erwin33 schreef:Ik heb een bestandje met de logs er in eventvwr.evtx maar dat pakt de bijlage functie niet op deze site. Hoe kan ik deze bijvoegen?
Upload die naar: http://www.filedropper.com/
En plaats dan de verkregen link in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#67

Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#68

Hallo,

Dit werkt niet goed zou je anders een printscreen willen maken en die plaatsen.
Uitleg printscreen: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#69

Ok, kom daar vrijdag op terug.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#70

erwin33 schreef:Ok, kom daar vrijdag op terug.
Dat is goed, misschien kan je dan van meerdere gebeurtenissen een printscreen maken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#71

Dat is wel erg veel. Vanaf het moment dat het gebeurde en het opnieuw opstarten zijn er al behoorlijk wat gebeurtenissen. Ik weet niet precies van welke gebeurtenissen ik printscreens moet maken en van welk onderdeel van het scherm zichtbaar moet zijn?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#72

erwin33 schreef:Dat is wel erg veel. Vanaf het moment dat het gebeurde en het opnieuw opstarten zijn er al behoorlijk wat gebeurtenissen. Ik weet niet precies van welke gebeurtenissen ik printscreens moet maken en van welk onderdeel van het scherm zichtbaar moet zijn?
Je zou ze kunnen bekijken of in die berichten het zelfde staat, en dan één daarvan plaatsen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#73

Ok, ik kom er op terug. Dank.
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#74

https://pasteboard.co/HI7izCd.jpg en https://cdn.pbrd.co/images/HI7iXYv.jpg Het eerste plaatje laat een fout zien net voordat ik een vastloper had om 16.31 uur afgelopen dinsdag, weet niet of deze het probleem kan zijn over uiteindelijk veroorzaken op het genoemde tijdstip dat het zich voordeed.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#75

Download CrystalDiskInfo, klik op de blauwe CrystalDiskInfo Standard Edition zip.
Pak het zip bestand uit en open DiskInfo64.exe. Boven, onder het menu, zijn 1 of meerderebollen te zien, ieder bol is de indicatie over een harde schijf. Indien het blauw is, dan is de conditie van de harde schijf in orde. Indien er een bol NIET blauw is, maak dan een screenshot ervan met alle kenmerken in de tabel zichtbaar en upload het.

Voer de volgende commands uit in een command prompt, of powershell

Code: Selecteer alles

wevtutil qe Systeem /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\eventlogSystem.txt"&wevtutil qe Toepassing /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\eventlogApp.txt"&msinfo32 /nfo "%USERPROFILE%\Desktop\msinfo32.nfo"
Dit creëert tekst bestanden genaamd eventlogSystem, eventlogApp en een bestand genaamd msinfo32.nfo op je desktop, upload deze bestanden als een zip bestand.
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”