Plaats reactie
32
pearl schreef:Deïnstalleer die "Driver Booster", heb je helemaal niet nodig als de drivers werken en installeer de eigen nVidia drivers.

Schema
30/07/2018 19:16;: 
update-S-1-5-21-1917738666-1543775125-1213057358-1000
30/07/2018 19:17;: 
HPCustParticipation HP Deskjet 2540 serie
30/07/2018 19:28;: 
Adobe Flash Player Updater
30/07/2018 19:30;: 
GoogleUpdateTaskMachineUA
30/07/2018 20:09;: 
update-sys
31/07/2018 17:30;: 
GoogleUpdateTaskMachineCore
31/07/2018 19:00;: 
Adobe Acrobat Update Task
CCleanerSkipUAC
Driver Booster Scheduler
Driver Booster SkipUAC (Patrick en Petra)
De rest van die opstartregels mogen ook wel weg buiten die voor de Flash, kan via msconfig en opstarten of met Ccleaner.

Reboot erna.
Bedoel jij de bovenstaande laten aanstaan en al de rest uit of juist andersom?
33
Alles weg, alleen als je gebruik maakt van Flash, die laten staan om automatisch te updaten ervan.

En geen driver progs gebruiken, nergens voor nodig, dingen zijn gewoon op te halen indien nodig bij de fabrikant van het desbetreffende onderdeel, drivers werken of niet, hoeven helemaal niet te worden geüpdated, uitgezonderd die voor de nieuwste videokaart.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
34
Hoi - wat Pearl opmerkt over die driverbooster is akkoord - die kunnen toch vaak voor problemen zorgen.

Voor de rest vindt ik wat je moest doen en hebt geuploaded een complete bijbel met weinig wol.

Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier Afbeelding en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de  "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
35
dit krijg ik nu, whocrashed stond erop en ik kreeg vorige week een andere melding. geen idee of een ander programma er invloed op gehad heeft...
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.
[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]Crash dump directories: [/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows[/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows\Minidump[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]No valid crash dumps have been found on your computer[/font]


Conclusion
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.



Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.[/font]


[font=Segoe UI,  Arial]ps. moet ik de opstartprogramma's nu uitzetten of niet @Abraham54?[/font]
36
Heb jij Windows opgeruimd met een cleaner?
Want de 3 dumpfiles die er waren, zijn thans opgeruimd.

En als laatste vraag: heb jij nog problemen ondervonden met de computer van jouw broer of draait deze weer zoals het behoort?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
37
Ik heb er op het moment geen problemen mee gehad. Ik ga hem terug geven en dan moeten hun het maar eens testen.

Ja ik heb een cleaner erdoor laten gaan en er waren redelijk veel slechte registersleutels en degelijke aanwezig.
Bedankt voor alle hulp.
38
Ik heb jou graag geholpen en ik hoop dan dat jouw broer er weer met genoegen mee kan werken.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
39
@Abraham54, jammer dat je vindt dat de logs waar ik om vroeg volgens jou niet veel nuttigs bevat, maar software als WhoCrashed en BluescreenViewer zijn nutteloos vergeleken met de informatie die je uit logs kunt halen waar ik naar vroeg. Een out-of-date OS (wat bij deze pc toevallig het geval is), piracy, systeem corruptie, malware, misconfiguratie van bepaalde (bsod) instellingen, hardware info (en problemen) en nog veel meer kan worden gevonden in de logs. Het komt dan ook vaak voor dat de crash dumps niet genoeg zijn en er meer informatie nodig is om niet alleen de symptomen te bestrijden maar daadwerkelijk het probleem op te lossen.
40
@axe0: ter informatie naar jou - als ik het echt nodig had gevonden, had ik FRST wel gebruikt.
Franky weet nu ook wat te vragen als zijn broer weer komt aandragen met die PC, want het was op zich een probleem veroorzaakt door software.
Maar welke software dat was - weten we nu niet.

Nu over jouw tool, de omvang van de logs maakt het bijvoegen onmogelijk.
En het is de enorme omvang van al die logs die het maken, dat je een dagtaak er aan hebt alles uit te pluizen en na te kijken.
En daar heb ik geen tijd voor.
Ik heb mijn eigen computer forum, ben Admin op een ander forum en ben daarnaast met een nieuw forum project bezig.

Maar ik weet nu wat het tool van jou produceert en in voorkomende gevallen kan ik het inzetten, maar dan met de opdracht allen die files te uploaden, die ik voor die discussie belangrijk vind.
Ik denk dat jij daar vrede mee kan hebben, is het niet?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
41
axe0 schreef:@Abraham54, jammer dat je vindt dat de logs waar ik om vroeg volgens jou niet veel nuttigs bevat, maar software als WhoCrashed en BluescreenViewer zijn nutteloos vergeleken met de informatie die je uit logs kunt halen waar ik naar vroeg. Een out-of-date OS (wat bij deze pc toevallig het geval is), piracy, systeem corruptie, malware, misconfiguratie van bepaalde (bsod) instellingen, hardware info (en problemen) en nog veel meer kan worden gevonden in de logs. Het komt dan ook vaak voor dat de crash dumps niet genoeg zijn en er meer informatie nodig is om niet alleen de symptomen te bestrijden maar
daadwerkelijk het probleem op te lossen.
Wat was volgens u dan het probleem en waarom is Windows 7 out off date? Windows 10 werkt niet op deze pc...
43
De logs bevatten geen dumps, dus lastig om de oorzaak te achterhalen. Echter viel mij op dat de BIOS van 2007 is en dat de pc mogelijk cruciale updates mist, updates die de stabiliteit en prestaties verbeteren alsook de beveiliging en andere problemen oplossen.
45
@abraham54, ik geef toe dat bepaalde zaken, zoals malware, zelden voorkomen. Echter wanneer het voorkomt, dan weet de gebruiker er niks vanaf en dumps bevatten dan meestal te weinig om te achterhalen.

De logs doorpluizen is inderdaad een gedoe, ik zoek meestal alleen wat ik nodig heb en heb voor de event logs een simpel tooltje gemaakt die snel erdoorheen gaat en relevante info eruit vist.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”