Plaats reactie
1
Sinds gisteren heb ik een opstartprobleem met Windows 7, 64bits.
Ik krijg de melding   0xc00000e9
Na herhaald opstarten en knop F8 start hij wel door, maar kom niet in alle programma,s.
Werkt dus niet goed.
Kan ik de installatieschijf gebruiken voor herstel van Windows ?
Ik heb alle losse schijven afgekoppeld, maar het probleem blijft.
Of is er een andere oplossing mogelijk?
3
Er stond inderdaad de nodige tekst, maar die weet ik niet zo uit mijn hoofd, Ik heb de pc vandaag niet meer uitgezet.
Morgen zal ik opnieuw moeten opstarten en hoop dat hij dan normaal start, anders zal die tekst verschijnen. Ik zal hem dan noteren.
Die links die je mij geeft, moet ik aanklikken?
Heb vandaag wat programma's gedraaid om mogelijke virussen e.d. op te sporen. Maar er was niets.
Gedefragmenteerd, brak een paar af. Maar na een paar maal starten heeft hij de C-schijf gedefragmenteerd.
Ben wat huiverig om wat experimenteren nu.
Zit in die links een oplossing?
Bedankt.
4
0xc00000e9 is een probleem met communicatie met de harde schijf.

De link van Pearl is een link naar een programma genaamd CrystalDiskInfo, dit programma geeft inzicht in hoe de harde schijf ervoor staat.
S.M.A.R.T. is een monitoring systeem, door de gegevens (attributen) in te lezen (te bekijken) krijg je een indicatie hoe de harde schijf ervoor staat. Zo kun je inzien hoeveel uren de harde schijf heeft gemaakt, de temperatuur waarin het bezig is, de algemene gezondheid status, en veel meer.
Bij een gezonde harde schijf is alles blauw. Als er iets mis is, zal het met geel gemarkeerd worden. Bepalend op wat er mis is zal er verschillende acties ondernomen moeten/kunnen worden zoals vervanging. Niet alles dat geel is geeft een indicatie dat de harde schijf daadwerkelijk vervangen o.i.d. moet worden.

Download het programma en open het, laat ons weten indien er iets geel is en wat er geel gemarkeerd is.
6
Ik heb CrystalDiskinfo uitgevoerd.
Alles geeft hij Goed blauw aan.
Schijf C : Goed . 22graden C
Schijf D:  Goed blauw  13graden C
Schijf G:  Goed blauw 20graden C
Kennelijk niets mis met de schijven. Misschien het programma Windows 7 zit een probleem?
Bij het opstarten nu, startte hij in de Veilige Modus. Alles met zeer grote letters!
In de start zit iets niet goed, denk ik.
Kan in de installatieschijf gebruiken en klikken op herstel? Of is dat te risicovol?
Bedankt.
7
Gebruik de installatieschijf en voer 'Opstartherstel' uit. Dit kan eventjes duren, en vaak zal het zeggen dat het het probleem niet heeft kunnen oplossen. Of het iets oplost of niet is niet erg, het gaat om de log die het achterlaat dat meer kan vertellen over de situatie.

Opstartherstel zal proberen om te achterhalen of er problemen zijn met:
  • Het register
  • Systeem bestanden en stuurprogramma bestanden
  • Zaken nodig voor het opstarten (disk metadata: MBR, partitie tabel, boot sector)
  • Opstart configuratie data (Boot Configuration Data, BCD)
  • Bestandssysteem
  • Incompatibele stuurprogramma's
  • Incompatibele updates
  • Het geheugen en harde schijf, echter kan het dit alleen detecteren en niet oplossen
De log is te vinden in C:\Windows\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”