Plaats reactie
1
beste

sinds geruime tijd heb ik last van een BSOD met de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
PC start dan meestal opnieuw op maar soms start hij op met de melding
automatisch herstel voorbereiden - problemen vaststellen op de computer - herstellen uitvoeren.

vandaag was het wel een extreme crash
terug de IRQL , daarna PFN LIST CORRUPT en daarna IO1 INITIALIZATION FAILED

opstarten lukte niet meer en nu met heel veel moeite terug windows kunnen installeren

ben hier al enige tijd de topics aan het lezen en zie dat er soms gevraagd wordt om een dmp file

whocrashed en bluescreenviewer had ik reeds geinstalleerd maar aangezien ik windows opnieuw moest installeren heb ik daar geen info van

hoop dat jullie hieraan iets kunnen doen

OS = windows 10

nu ook nog windows update uitgevoerd en alles geinstalleerd


mvg
janick
2
Hallo en welkom op het forum,

Gezien de herinstallatie van Windows is het momenteel lastig het één en ander te achterhalen. In principe is het afwachten of de BSOD terugkeren om dan info te verzamelen.
Wat je alvast wel kunt doen is de HDD controleren, deze foutmelding komt vaak samen met een HDD die misschien niet meer correct werkt.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dit ziet er in ieder geval goed uit, voer voor meer informatie ook eens Speccy uit.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,

Zoals Pearl in het verwijderde bericht al voorstelde is het testen van het geheugen met Memtest inderdaad een optie. Controleer vooraf wel even de opstart- en herstelinstellingen zodat er een automatische (kernel) geheugendump wordt aangemaakt.

https://www.tenforums.com/tutorials/556 ... -bsod.html
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
hallo

opstart- en herstelinstellingen staan nu op kernel geheugendump en de memtest laat ik deze nacht draaien

wordt daar een resultaat van opgeslagen dat ik moet uploaden of gewoon zien of er geen foutmeldingen in staan ?

mvg
13
hallo ,

daar lijkt het inderdaad wel op ; voorlopig sinds laatste herstel geen problemen meer gehad .
wanneer ik terug out of the blue terug een BSOD heb laat ik het wel weten

mvg
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”