Plaats reactie
18
Hallo,

Het lijkt er sterk op dat de BSOD's veroorzaak worden door systeemcorrupties, voer SSDLife eens uit.
Wat geeft deze tool bij health en lifetime aan?
Klik vervolgens op S.M.A.R.T. knop en maak via het cameraatje een screenshot van dit venster en voeg deze aan het volgende bericht toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Hallo Maxstar,

Bij health en lifetime wordt aangegeven dat het niet accuraat kan worden weergegeven omdat mijn SSD-schijf geen gedetailleerde slijtage informatie geeft. Ik heb van zowel het hoofdscherm als het S.M.A.R.T.-scherm een knipsel gemaakt.

Afbeelding

Knipsel 1: SSD Life hoofdscherm

Afbeelding

Knipsel 2: SSD Life S.M.A.R.T.-scherm

Groet, Michel.
20
Hallo,

Net als de S.M.A.R.T. data in het logje van Speccy, ziet dit er goed uit, ik denk dat er met de SSD niets mis is. Echter blijft het wel apart dat de SSD soms niet zichtbaar is in de BIOS. Je zou als test eens een andere SATA-kabel kunnen proberen, of een andere SATA-poort op het moederbord.

Voer ook de System File Checker nog eens uit met het volgende commando, plaats hiervan het resultaat.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow > %userprofile%\desktop\sfc-scan.txt
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Hallo Maxstar,

De System File Checker vindt nu niets. Het bestand is bijgevoegd.

Op 20-2-2021 heb ik de System File Checker ook uitgevoerd en die vond toen wel iets. Als je het interessant vind dan kan ik uit het Windows/Logs/CBS/CbsPersist_<datum tijd>.log de loggegevens van die check plaatsen.

Groet, Michel.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
Hallo Maxstar,

Nee, in de tussentijd heb ik geen BSoD meer gehad. Nog wel een aantal keer dat mijn pc bevroor. Na een tiental seconden komt die daar dan weer uit en werkt als normaal.

PS: De andere SATA-kabel of SATA-poort heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben niet zo handig als het om hardware gaat.

Groet, Michel.
24
Voer FRST eens uit om het systeem verder te bekijken en na te lopen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Hallo Maxstar,

Bij deze de FRST.txt en Addition.txt.

Groet, Michel.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Hallo,

Je gebruikt zowel Avira Antivirus als het beveiligingspakket van ZoneAlarm, deze zitten elkaar in de weg. Verwijder beide eens en zorg dat Windows Defender is ingeschakeld en plaats hierna een nieuw logje van FRST + Addition. Dan kunnen we even verder kijken en welke systeemfouten er nog aanwezig zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Hallo Maxstar,

Avira Antivirus is verwijderd. Zone Alarm is niet verwijderd maar laat ik niet meer starten bij het opstarten van mijn pc (scheelde tijd en het was al laat). Windows Defender is ingeschakeld. De FRST en Addition logjes zijn weer bijgevoegd.

Groet, Michel.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
30
Hallo Maxstar en Pearl,

Pearl, bedankt voor de optie van de inplace upgrade. Dat zou een hoop werk gescheeld hebben maar helaas blijft de inplace upgrade steken op 78%. Ik heb de inplace upgrade geprobeerd vanaf USB-stick en de handleiding gevolgd (bijv. ook de Secure-Boot uitgeschakeld). Na ongeveer 55 minuten blijft de inplace upgrade steken op 78%. Ik heb ruim 15 minuten gewacht en zag dat er geen noemenswaardige lees- of schrijfacties naar de harde schijf meer plaats vonden. gelukkig werkte annuleren goed (duurde wel bijna 20 minuten) maar daarmee ben ik terug bij af.

Komt het vaker voor dat de inplace upgrade blijft steken en is er nog iets dat ik kan doen om de inplace upgrade wel succesvol af te ronden?

Maxstar, als de inplace upgrade niet werkt dan wil ik wel een schone installatie uitvoeren maar daarover heb ik de volgende vragen:
  1. Hoe kan ik de schone installatie naast mijn bestaande Windows 10 installatie zetten?
  2. Hoe kan dit dan op mijn HDD want mijn SSD heeft niet genoeg ruimte voor 2 x Windows 10?
  3. Welke Boot manager (anders dan die van Windows zelf gezien de nadelen daarvan) is daarvoor het meest geschikt; bijv. GNU GRUB?
  4. Toen ik deze pc kocht heeft de leverancier alle drivers meegeleverd en die heb ik nog steeds. Ze zijn wel allemaal uit 2016. Zijn deze drivers nog te gebruiken met Windows 10 20H2?
  5. Als alternatief: Hoe stel ik al mijn huidige drivers veilig zodat ik die ook weer kan gebruiken op de nieuwe Windows 10 installatie?
Hopelijk kunnen jullie me weer een stap vooruit helpen.

Alvast bedankt,

Groet, Michel.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”