Plaats reactie
1
Hey mensen, tijd weg geweest maar nu een nieuw probleem... hehe

Na de vorige keer heb ik een nieuwe Videocard gekregen en de oude omgeruild. (voor het zelfde type Radeon HD 6870)
Daarmee waren de vorige problemen opgelost (blue screen zonder tekst).
Nu heb ik een nieuw moederbord (Gigabyte 990FXA-UD3) maar krijg nou geen signaal op monitor via dvi/tv via hdmi
PC gaat aan, ik hoor hem booten maar no signal...

Nieuwe Specs;

AMD FX 8120 8x 3100mhz
Gigabyte 990FXA-UD3 AM3+
Sapphire Radeon HD 6870 1gb
ModXstream 700watt OCZ psu
4x4gb (16gb) 1600mhz Corsair RAM
120gb SSD Patriot
60gb SSD Patriot
1000gb Samsung HDD
1000gb Hitachi HDD

Help...
2
Ik vrees dat je je bios moet flashen.

Ik heb een maatje gehad met hetzelfde probleem alles gaat aan maar geen beeld.
Als het goed is brand ook het MEMoK lampje rood of niet?


Oplossing:
Oude processor erin ( als je die hebt AMD Phenom 2 of iets in dezelfde lijn ) en dan bios flashen met de latest update van de asus site.
Indien je dit niet hebt kan ik je aanraden om naar een pc winkel te gaan en daar te laten flashen ( kost tussen de 10 en 25 eu )


//Hans
//Hans O0
Van der Toorn Internetdiensten
3
Nou met oudere AM3 processor is het me gelukt om bios te flashen naar laatste update.
Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd alleen hij start zo traag op..
Weet iemand een oplossing voor dat probleem?
4
Heb je Windows in de IDE of AHCI modus geïnstalleerd?
En hoe staan deze instellingen nu in de BIOS?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Ik heb hem in IDE modus geinstalleerd.
Hoe zet ik die in de bios op AHCI?

Als ik in de bios kijk zie ik;

OnChip SATA Type: Native IDE/RAID/AHCI
OnChip SATA Port4/5 Type: SATA Type/IDE
eSATA3 Ctrl Mode: IDE/AHCI/RAID

Dat zijn de enige 3 opties die ik zie waarbij ik AHCI kan kiezen.
Welke moet ik hebben?
6
Als je nu gaat overschakelen naar de AHCI mode kan je een BSOD krijgen en zal Windows niet starten in dit geval kan je dan alleen met Native IDE opstarten.
In dit geval zit er niks anders op dan de SSD wipen en doe dit dan het beste met HDD-erase, AHCI aan zetten in de bios en een nieuwe Windows installatie uitvoeren.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Ik merk het idd.
Nu probeer ik een nieuwe installatie te doen maar ook dat gaat niet vlekkeloos..
Hij boot vanaf de CD/DVD, laad de bestanden alleen ik kom niet in het windows installatie scherm.
Hij laat alleen mn muis zien thats it...

Oja nog iets anders, ik heb 2 SSD's. Allebij Patriot, eentje van 60 en de ander van 120gb.
Die van 120gb is volgens mij defect. Als ik daar een installatie op wil doen geeft hij me een error code; 0x80070057.
8
Skinn0 schreef:Oja nog iets anders, ik heb 2 SSD's. Allebij Patriot, eentje van 60 en de ander van 120gb.
Die van 120gb is volgens mij defect. Als ik daar een installatie op wil doen geeft hij me een error code; 0x80070057.
Als er geen belangrijke gegevens meer op de SSD schijven staan kan je op beide eens een secure erase uitvoeren.
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-201 ... ssd-drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
11
Forza schreef:
Skinn0 schreef:Oja nog iets anders, ik heb 2 SSD's. Allebij Patriot, eentje van 60 en de ander van 120gb.
Die van 120gb is volgens mij defect. Als ik daar een installatie op wil doen geeft hij me een error code; 0x80070057.
Als er geen belangrijke gegevens meer op de SSD schijven staan kan je op beide eens een secure erase uitvoeren.
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-201 ... ssd-drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb beide schijven leeggemaakt.
Windows installatie geboot alleen nou ziet hij de 120gb ssd niet meer...

EDIT:

Hij ziet hem nu wel, alleen nu het volgende probleem weer...
Hij geeft aan als ik hem aan klik;

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet.
Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.
12
Nu een nieuwe foutcode; 0x80042405
Kan een partitie op schijf (in mijn geval) 4 niet formatteren. De fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd.
13
Sluit alleen eens de SSD schijf aan waar je Windows op wilt installeren. Krijg je dan nog steeds die foutcode?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
14
Ik ga de 120gb SSD terug naar de winkel sturen.
Zonder de schijf start mn pc ook veel sneller op.
Probleem zit hem echt in de schijf.
Ook alleen met de 120gb schijf kan ik er geen windows op installeren.
15
Skinn0 schreef:Zonder de schijf start mn pc ook veel sneller op.
Vreemd want normaal gesproken zou een defecte SSD of normale schijf die niet in de boot volgorde staat het opstarten vertragen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”