Pagina 1 van 1

iTunes herkent iDevice niet - Windows 8 en XP

Geplaatst: 09 nov 2012 01:01
door iEscape
Windows 8

Wanneer een iDevice (iPad, iPhone of iPod) niet wordt herkend door iTunes, probeer dan het volgende:
  1. Koppel de iDevice af en sluit iTunes af.
    Sluit de iDevice weer aan de computer.
    Wanneer iTunes automatisch vervolgens op start sluit iTunes af.

  2. Start Windows Verkenner op en ga naar: C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers
    Afbeelding
  3. In de map Drivers klik met de rechtermuisknop op usbaap164.inf en vervolgens klik op Installeren.
    Afbeelding Afbeelding
  4. Koppel de iDevice van de computer af.

  5. Start de computer opnieuw op.

  6. Start iTunes op en sluit de iDevice aan de computer.

Windows XP

Wanneer een iPhone aangesloten wordt aan een computer met het besturingssysteem Windows XP is het mogelijk dat er een foutmelding verschijnt zoals:

De aangesloten iPhone kan niet worden geïdentificeerd.
iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone;
Er heeft een onbekende fout voorgedaan (0xE8000065)

De oorzaak waarom de iPhone niet kan worden geïdentificeerd heeft te maken met het stuurprogramma in map usbaapl_xxxxxx.
Er zijn twee scenario's en dat is de map usbaapl_xxxxxx is wel en is niet aanwezig.
  • Map usbaapl_xxxxxx is wel aanwezig.
    1. Start de Verkenner op (Windows-toets + E) en ga vervolgens naar C:\WINDOWS\system32\DRVSTORE en is de map usbaapl_xxxxxx aanwezig dan is het goed.

      De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

      Image


    2. Ga daarna naar Computerbeheer  en klik vervolgens op Apparaatbeheer.
      Klik op het Plusteken bij Beeldapparaten en klik vervolgens met de rechtermuisknop op Apple iPhone
      Afbeelding
      Vervolgens:
      • Stuurprogramma bijwerken.
      • Nee, nu niet.
      • Volgende.
      • Ik wil zelf kiezen.
      • Volgende.
      • aanvinken bij Op onderstaande locaties zoeken naar het beste stuurprogramma zoeken.
      • aanvinken bij Ook op deze locatie zoeken.
      • Bladeren naar  C:\WINDOWS\system32\DRVSTORE\xxxx \.
      • Voltooien.

    3. Herstart de computer en start iTunes op. Sluit de iPhone aan de computer en zet de iPhone aan.

  • Map usbaapl_xxxxxx is niet aanwezig.
    1. Als de map usbaapl_xxxxxx niet aanwezig is dan is het stuurprogramma niet mee geïnstalleerd met iTunes.

      Hoogstwaarschijnlijk tijdens het installeren van iTunes verscheen onderstaande melding en u heeft gekozen voor Dit programma niet installeren

      De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

      Image


    2. Deïnstalleer iTunes, herstart de computer en installeer iTunes opnieuw.
      Kiest nu voor Dit stuurprogramma toch installeren.

    3. Herstart de computer en start iTunes op. Sluit de iPhone aan de computer en zet de iPhone aan.

Windows 7

Een iPhone aansluiten aan een computer met het besturingssysteem Windows 7 gaat normaliter moeiteloos, als er toch een foutmelding verschijnt, dan is de locatie van  map usbaapl_xxxxxx  C:\Windows\System32\drivers\usbappl164.sys.