Plaats reactie
1
Sinds Battlefield 4 uit is heb ik spontaan behoefte aan een nieuwe desktop. Ik heb nu alleen een laptop en die gaat zoiets nooit draaien. Ik vraag aan jullie hulp bij het samenstellen van een computer (of misschien is er een standaardPC die het prima kan draaien.)

Het hoeft voor mij niet allemaal op ultra-settings, als ik maar zonder lag een online op medium/high settings kan spelen.

Budget
Ik denk aan €750

Onderdelen
Ik heb al een beeldscherm, geen fantastische, maar voor nu prima (alleen VGA). Ook heb ik een muis. Speakers zijn niet meteen nodig, ik gebruik headphones.

Hoofddoel van de pc
Ik wil games als Battlefield 4, FIFA 14 enzovoort goed kunnen draaien. Hoeft niet ultra, maar minstens op medium/high settings zonder lag.
Hiernaast maak ik af en toe opnames van bandrepetities (van mengpaneel draadje naar PC). Maar dit is niet het hoofddoel.
Verder gewoon office-****.

Welke software/games
Zoals genoemd; Battlefield 4, FIFA 14 e.d.

Overklokken?
Ik zag dat sommige webshops dat doen, nog binnen de garantie. Dan wel, anders niet. Ik wil garantie behouden.

Verdere eisen
Eventueel wifi, maar bedraad internet is ook prima.
Ik wil trouwens wel optie tot uitbreiden/upgraden hebben, dus een goed moederbord daarvoor

Randapparatuur:
Optioneel speakers
Waarschijnlijk toetsenbord (maar mss heb ik nog eentje liggen)

Software
Windows 7 of 8

Huidige beeldscherm
1280x1024, maar ik wil wel de optie om naar een HD scherm met HDMI aansluiting te gaan, 1080p

Assembleren
Graag door de winkel

Besturingssysteem installeren
met een CD'tje red ik me zelf ook wel.


Bedankt alvast!!
2
Hallo en welkom op het forum,

Ik heb voor het budget van €750 het volgende even samengesteld, ik heb laatst zelf voor een systeem de Coolermaster Silencio 352 besteld en dat is een leuke compacte behuizing voor een schappelijke prijs, en heeft een ingebouwde SD cardreader, 3 USB-front aansluitingen en twee 3,5 inch jackpluggen voor het aansluiten van een microfoon en een hoofdtelefoon. Deze behuizing is zoals de naam al aangeeft ook erg stil, en middels de bijgeleverde rubberen ringetjes kan je resonantie eigenlijk geheel voorkomen. Ook is de behuizing voorzien van twee stille fans aan de voor en achterzijde en de voorzijde, en de laatste is voorzien van een makkelijk te verwijderen stoffilter om deze periodiek schoon te maken, ook aan de onderkant bij de voeding is een uitschuifbare stoffilter aanwezig.

Als CPU (Processor) heb ik gekozen voor een Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz, 8 GB Ram,een 1TB harddisk van Seagate en een Gigabyte GTX 770 OC Windforce 3X - Grafische kaart waarmee je de vermelde games zonder problemen op een hoge resolutie kunt spelen. Er was ook nog een aanbieding van een bepaalde videokaart is hetzelfde segment, waarbij je er een aantal games gratis bij kreeg maar ik weet niet of die actie nog geldig is.
Uit je bericht kon ik niet goed opmaken of je er ook een Windows versie bijgeleverd wilt hebben, dus deze heb ik nog even weggelaten.

Met dit winkelmandje kom ik uit op een totaalprijs van € 757,62.
Hieronder nog even een een afbeelding van het complete winkelmandje met alle onderdelen en de afzonderlijke prijzen.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Echter wanneer u via dit forum besteld, zijn er geen verzendkosten krijgt u 10 euro korting, voor meer informatie kunt u het artikel Bestelprocedure Korting bij Azerty.nl raadplegen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Denk dat er nog wat concessies gedaan moeten worden, aangezien er nog assemblage bij moet, Windows (tenzij die zelf geregeld wordt), toetsenbord en eventueel speakers en Wifi.

Huidige acties zijn deze voor bij de videokaart en deze voor bij de CPU.

Het wordt een beetje kijken waar je de concessies op wilt gaan doen om binnen budget te blijven. Ik heb het winkelmandje al wat aangepast om binnen budget te blijven. Grootste achteruitgang is natuurlijk de videokaart, maar de rest van het systeem blijft dan vrij luxe en ook futureproof. Met korting zit je licht over budget, maar er zit wel een toetsenbord en WiFikaart bij, je krijgt er natuurlijk nog wat games bij via de acties en er gaat nog een tientje vanaf en er zijn geen verzendkosten door onze kortingscode.

Je kan het ook wat anders aanpakken dat je op de andere onderdelen wat meer bespaart en dan toch voor een dikkere videokaart gaat natuurlijk. Dan is de rest van je systeem wat minder gelikt en futureproof, maar dan heb je wel meer gameprestaties op dit moment. Ik heb het nu zo gedaan, omdat je in je post zei met medium/high al blij te zijn, wat met deze kaart zeker goed te doen is op 1080p. Op 1280x1024 kunnen de instellingen natuurlijk nog hoger.
4
In dit geval zou ik ook gaan schipperen door er goedkopere grafische kaart in te plaatsen omdat medium/high settings voldoende is en een graka kan je makkelijker upgraden dan een CPU + mobo combi na een paar jaar.
Zenjol geeft het al aan dat je zelf even de keuze moet maken waar je op wil bezuinigen en ik zou zelf kiezen voor een goedkope grake en een sterkere CPU in dit geval want dan kan je later goedkoper upgraden met een betere videokaart voor performance.
mwaterl schreef:Overklokken?
Ik zag dat sommige webshops dat doen, nog binnen de garantie. Dan wel, anders niet. Ik wil garantie behouden.
Op welke webshops doel je want deze meeste raden het toch af om zonder voorkennis te doen al sponsoren ze soms wel hardware aan de die-hard overclockers.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”