Plaats reactie
1
Hallo iedereen,

In het nieuwe jaar wil ik een nieuwe PC aanschaffen voor het gamen, ik heb zelf al een aantal dingen in huis. Gezien ik een beginner ben op het gebied van PC's bouwen heb ik besloten om dit door Azerty te laten doen gewoon voor de zekerheid. Ik ga natuurlijk wel alles zelf samenstellen en daarbij zou ik aan jullie willen vragen voor eventuele tips,advies of misschien wel op- of aanmerkingen. Ik heb al een lijstje gemaakt bij Azerty en ik heb begrepen dat ik met mijn forumnaam korting kan krijgen op mijn aankoop bij Azerty en dat zij ook eventueel de assemblage kunnen doen. Hieronder een overzichtje wat ik nodig heb, wat ik al heb en wat ik maximaal wil uitgeven.

Wat heb ik al:
-Een extern harde schijf van 3TB (daarom heb ik geen grote interne harde schijf nodig, 1TB of zelfs 500GB is al voldoende)
-Een 24" monitor
-Een muis
-Een toetsenbord
-Office studentenpakket
-AVG licentie

Wat zou ik graag willen hebben:
-Een complete startklare computer
-Een mogelijkheid om WiFi er op te laten werken (dit is de internet mogelijkheid bij mij thuis dus dit is belangrijk bijvoorbeeld voor het spelen van online games)
-Windows 8.1

Wat is mijn budget:
-Maximaal €650,-

Wat vraag ik van jullie:
-Advies
-Tips
-Eventueel betere winkelwagentjes voor het zelfde of minder geld met betere producten
-Jullie mening over mijn winkelwagentje

Mijn winkelwagentje tot nu toe:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 49374%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Alvast bedankt en ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, zoals ik al zei ben ik nieuw op het gebied van je eigen computer samenstellen. Voorheen kocht ik kant en klare pc's voor relatief meer geld en mindere prestaties. En daar wil ik vanaf en daarbij vraag ik om jullie advies.

Groeten en fijne feestdagen, graag hoor ik van jullie:)
2
Hallo Bob :welkom:

Ik heb je winkelmandje even bekeken. Voor een gamepc ga je op veel punten de mist in en is het absoluut af te raden om dat winkelmandje te kiezen. Allereerst is het belangrijkste onderdeel van een gamepc de videokaart. Deze moet de grafische effecten in games gaan berekenen en de beelden vlot op je scherm kunnen toveren. De Nvidia GT 610 is hiervoor niet geschikt en veel te traag. Op die manier zouden zelf oudere games gaan hakkelen wanneer je ietwat details ingeschakeld. Ook kies je voor een verouderde processor en moederbord en is de aparte Cooler Master 412S processorkoeling overbodig omdat de i3 koeling ook voldoet voor zijn generatie cpu's.

Ik heb aan de hand van je startpost een systeem samengesteld dat zo goed mogelijk aansluit bij je wensen en verlangens:
Winkelmandje

Behuizing: AeroCool PGS Value Series Vs-3 Advance
Deze kast heeft aan de voorkant 1x 120mm ventilator die koude lucht aanzuigt en aan de achterkant 1x 120mm ventilator die de warme lucht afvoert. Aan de voorkant van de kast vind je twee keer USB 3.0. De kast heeft opties voor prima kabelmagement zodat kabels kunnen worden weggewerkt en de meeste onderdelen kunnen zonder schroevendraaier vastgezet en losgemaakt worden.

Voeding: Corsair System Builder CX500
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Het meeste van dit vermogen zal gebruikt worden wanneer de videokaart actief wordt gebruikt.

Moederbord: MSI B85M-E45
Dit moederbord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Er kan tot 32Gb aan geheugen worden ge?nstalleerd. Er is ondersteuning voor o.a. SATA600 en USB 3.0.

Processor: Intel Core i3 4130
Dit is een dual core processor van 3,3Ghz. Wel ondersteund deze hypertreading. Dat betekend dat deze cores zich virtueel verdubbelen waardoor het systeem meerdere zaken tegelijkertijd kan verwerken en Windows deze als quad core zal beschouwen.
De processor wordt geleverd met de standaard Intel koeling.

Geheugen: Crucial Ballistix PC12800 1600Mhz 8Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x16Gb extra). Voorlopig is 8Gb meer dan voldoende.

Harde schijf: Seagate Barracuda 500Gb
Deze schijf heeft een zeer snelle verwerkingssnelheid en haalt snelheden van 130mb/s. Hij wordt aangesloten via de nieuwe SATA600 standaard op je moederbord. Mocht je na verloop van (veel) tijd toch te weinig ruimte hebben. Dan kan je altijd extra schijven toevoegen (maximaal 4).

Videokaart: AMD Radeon Sapphire R7 260X OC
De kaart ondersteund ook DirectX 11.2, 3D, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 4 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Je hoeft hiervoor niets extra's te downloaden of te installeren. Bij aansluiten zal een tweede monitor automatisch gedetecteerd worden en de procedure voor installatie/configuratie starten. Met deze kaart zou je de grafisch zware games van het moment op medium moeten kunnen spelen met 1 monitor op HD resolutie.

Meer info en benchmarks vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4878/am ... -up-getest" onclick="window.open(this.href);return false;

Dvd brander: Samsung S-224DB
Deze drive leest en schrijft cd/dvd media.

Netwerkkaart: TP-Link TL-WN851ND 300Mbps
Met deze kaart kan je via Wireless LAN verbinding data versturen en ontvangen aan hoge snelheid.


Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog het bijgeleverde Windows 8.1 64bit besturingssysteem installeren. Dit is niet zo moeilijk, het schijfje in de desk en de Nederlandstalige installatieprocedure doorlopen. Daarna ook alle drivers en stuurprogramma's installeren. Hoop en al is dit een uurtje werk.

Je kan Windows installatie ook door Azerty laten doen, men vraagt hiervoor een extra vergoeding van 36 euro (KLIK).

Op de assemblage heb je 1 jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder geef ik je ook graag nog deze tip mee.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat dan gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
3
Dank voor het warme welkom op PC Web Plus, ik heb een paar vraagjes.


1: Ik neem aan dat het installeren van de drivers en de stuurprogramma's hetzelfde gaat als bij het besturingssysteem? (cd'tje erin en dan alle stappen doorlopen)

2: De monitor van 24" waarvan ik zei dat ik die al had heb ik me in vergist dat zit namelijk zo: ik kan hem overkopen van een vriend van mij en die heeft hem bij wehkamp.nl gehaald. Stel dat ik dit doe is dit een goede keuze of is er voor minder geld een veel betere monitor van 24" te krijgen? Hieronder de link:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/deskt ... ywE%20C%20(a-K" onclick="window.open(this.href);return false;)CjC4BEbfBywE%20C%2017%20nSHWSNamCP%20C%20oxIoiDiv%20(a-K)CjCVtyzlwj17%20nSHWSNam%20P&cm_guid=1-_-100000000000005762462-_-36729415864&cm_mmca1=12921-81BB9F8E-0BE5-480D-9E8E-0B31FF1D8461S36729415864

3: Ik heb voor mijzelf berekend dat als ik die monitor van hem overkoop ik ongeveer (met het wagentje wat jij bij elkaar heb gezocht) €647,35+€135= €782,35 kwijt ben aan het totaal plaatje. Hier heb ik mij een beetje in vergist, ik zou graag voor ongeveer €700,- met alles klaar willen zijn. Dus desktop en monitor, is dit mogelijk of ga ik dat veel inleveren op prestaties?

4: Heb je dan eventueel nog tips om misschien te besparen op onderdelen of op de monitor, graag zou ik wel een 24" er voor terug willen maar een must is dat zeer zeker niet?


Groetjes en ontzettend bedankt, Bob
4
Hallo Bob :)

1. Zo is dat, daarna nog wel even de bijgeleverde drivers installeren. Chipset (moederbord) en vervolgens via internet - Windows Update de drivers van de nieuwste drivers van de videokaart en draadloos internet.

2, 3 & 4: Vergissen is menselijk. Maar 700 euro voor een monitor, assemblage en Windows licentie wordt wel erg krap om dan nog een desktop pc met als doeleinde 'gaming' van te maken. Heb net even zitten puzzelen, maar blijft maar weinig gaming meer over zo. Ik zou als ik jou was dan toch nog even doorsparen tot 800 - 900 euro. Besparen op de monitor is ook zo lang als het breed is, want als je continu inputlag hebt omdat je beeldscherm niet kan volgen is ook niet aangenaam spelen. 700 euro in balans zou ik iets als dit adviseren: Voorbeeld winkelmandje Maar die processor en videokaart zijn beduidend trager dan de eerder voorgestelde hierboven. Besparen kan dus altijd wel, maar zoals je zelf zegt lever je dan behoorlijk in op prestaties.

Groetjes,

Dave
5
Hallo Dave,


Ik denk dat ik je advies ga volgen en ga voor het eerste wagentje wat je voor mij hebt gemaakt, ik heb alle onderdelen nog eens bestudeerd en verschillende recensies over de producten gelezen en dat bevalt me wel. Hartstikke bedankt voor de tips en de hulp. Het zou mooi zijn als er nog andere PC Web Plus mensen nog willen reageren om het ook eens van een ander oogpunt te bekijken, maar dat kan altijd nog. Dan had ik tenslotte nog wel een vraag over de korting en de gratis verzending. Gezien ik kies voor het montage + 1 jaar garantie pakket bij Azerty heb ik dus ook recht op de laatste kortingsmogelijkheid:

3:"afspraak pcwebplus + gratis verzendkosten + 10 euro korting" bij willekeurige bestelling met assemblage

Dit heb ik toch goed?


Groeten en bedankt, Bob
6
Oja bijna vergeten,

Ik zag dit staan bij de processor uit het eerste winkelwagentje: Meegeleverde accessoires: Warmteopnemer
Ik neem dus aan dat de koeler voor de processor geregeld is, gezien ik die ook niet in het winkelwagentje zie staan?

Bob
11
Je krijgt de korting wanneer je lid bent op dit forum en besteld voor minimaal 200 euro. ;)
In jou geval krijg je nog 10 euro korting omdat je de assemblage door azerty laat uitvoeren.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”