Plaats reactie
1
Hoi,

Ik zag bij Alternate deze computer : https://www.alternate.nl/Alternate/Plut ... ct/1218363" onclick="window.open(this.href);return false;?
Nu lees ik op diverse pagina's dat zelfbouw of laten bouwen goedkoper is.

Ik gebruik de computer voor erlang programmeren , email, browsen en voor video bewerking.

Is er een goedkopere variant waar ik zeker een aantal jaren verder mee kan.
Mijn huidige computer is zo oud dat hij geen Win 10 kan draaien.
2
Goedemorgen,

Inderdaad kan het zelf assembleren van een computer goedkoper zijn, je kan immers zelf bepalen welke onderdelen je wel en niet wilt.
Voor normaal gebruik, programmeren, internetten en dergelijke kan je bijvoorbeeld prima uit de voeten met de iGP (videokaart) van de processor.
Je hoeft dan niet een extra videokaart in het systeem in te bouwen. Maar je wilt ook video's gaan bewerking, met welke programma's doe je dat nu?
Dit vooral met het oog op een eventuele keuze voor een losse videokaart.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
klopt, en anders moet ik een gratis variant zoeken, waar je kan zorgen dat bepaalde stukken weggeknipt worden, Iets moois te zien is als je naar een ander onderwerp gaat.
6
Welke versie van Windows 7 heb je momenteel in gebruik? Is dat de 32 of 64 bit versie, want deze zou je wellicht op het nieuwe systeem kunnen gebruiken en dan upgraden naar Windows 10.
Wat betreft Pinnacle Studio zou je die wellicht nog wel in de compatibiliteitsmodus kunnen draaien, maar dat moet je dan later even testen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Oké dan is het aankopen van een nieuwe 64-bit licentie van Windows 10 de enige optie, het is immers niet meer lucratief om met een 32-bit OS te werken.

Ik heb even een systeem samengesteld, hiermee rekening gehouden met het feit dat je wellicht geen zwarte taken met betrekking tot videobewerking gaat voeren. Met een Intel HD Graphics 4600 iGPU, de ingebouwde grafische kaart kan je dan prima eenvoudige grafische taken uitvoeren. Mocht je later toch gebruik gaan maken van software die zeg maar een GPU-versnelling nodig heeft kan je altijd nog een losse videokaart inbouwen.

Hiervoor heb ik dan ook een wat sterkere voeding in het systeem gezet zodat je sowieso nog upgrademogelijkheden hebt. De behuizing is een Cooler Master Silencio 352, zoals de naam al aangeeft een heerlijke stille behuizing is vanwege het gebruikte dempingsmateriaal. Ook heeft deze behuizing een cardreaders voor SD-geheugenkaarten aan de voorzijde, en drie USB-poorten. Verder heb ik een SSHD in dit systeem gezet, dit is een combinatie van een reguliere harde schijf met de eigenschappen van een SSD.

De totaalprijs, inclusief een licentie van Windows 10 en assemblage komt uit op € 765,17, klik hier voor het complete winkelmandje.
Echter wanneer je via dit forum besteld bij Azerty krijg je nog wel €10 euro korting en betaal je geen verzendkosten. Zie deze link voor meer informatie.

Uiteraard zou je nog wel kunnen bezuinigen, denk bijvoorbeeld aan het overzetten van de huidige optische drive naar de nieuwe computer. Of het hergebruiken van bijvoorbeeld de harde schijf ui je huidige computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Het grote verschil tussen de I5 en de I7 is de hyperthreading functie, maar in het systeem van Alternate zat dezelfde I5 dus die basis heb ik ook aangehouden.
Uiteraard kan je ook voor een I7 kiezen, bijvoorbeeld de 4770 of de 4790K maar dan kom je wel al hoger uit qua prijs, maar je bent dan wel iets meer future proof zeg maar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Ho effe, die pc van alternate levert wel veel meer bang for buck. Daar zit nog een losse videokaart in en een losse SSD. In dit geval kan je echt niet tegen de prijs/prestaties verhouding op tenzij je zelf het systeem in elkaar kan zetten!
13
oke,

Maar met verzendkosten schelen ze zon 50 euro. 750 euro tegen 803 euro (Alternate met verzendkosten en administratiekosten).

Maar waarom een betere prestatie/prijs verhouding. De harde schijf is bij Alternate wat groter maar de SSD kleiner. Geheugen en processor is gelijk.
Doet de externe grafische kaart dan zoveel. Ik heb nu op deze computer een NVida Geforce GT 610 die ik dan kan gebruiken.
14
K1pje schreef:Ho effe, die pc van alternate levert wel veel meer bang for buck. Daar zit nog een losse videokaart in en een losse SSD. In dit geval kan je echt niet tegen de prijs/prestaties verhouding op tenzij je zelf het systeem in elkaar kan zetten!
Dat klopt het is een scherpe prijs, echter staat er niet vermeld welk moederbord er is gebruikt, welke videokaart, het type geheugen en voeding.
Zelf het systeem in elkaar zetten is inderdaad een optie, zie ook deze handleiding voor meer informatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”