Plaats reactie
1
Hallo

Mijn laptop heeft zijn beste tijd gehad en ik zou een nieuwe desktop willen kopen. Ik verkies een desktop omdat mijn laptop het op termijn lastig kreeg met zijn koeling en soms zichzelf zelfs uitschakelde. Bij een desktop valt dit probleem beter te vermijden, heb ik verstaan.
Ik ben een leek op het gebied van (onderdelen & samenstellen van) computers. Ik heb zoveel mogelijk opzoekingen gedaan alvorens dit te posten maar het kan zijn dat ik onredelijke of niet combineerbare zaken vraag ;)

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

Ik had gedacht aan 800 euro. Als dit een onredelijke prijs is voor mijn eisen kan dit, met wat langer sparen, wel worden opgetrokken. Als het binnen de eisen goedkoper kan, ga ik daar niet rouwig om zijn maar de kwaliteit en snelheid gaan voor.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Ik heb nog een beeldscherm, muis en toetsenbord van Dell, restanten van mijn studententijd. Ook speakers heb ik nog.
Het beeldscherm zou ik eventueel wel vervangen als er prijs/kwaliteit heel interessante opties zijn (zie verder).

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
Internet & surfen, bekijken live streams, films bekijken (downloaden via internet en op dvd), officewerk, beperkte gaming

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Office, standaard software voor het bekijken van foto's & films, qua games eigenlijk enkel Football manager 2016.
Ivm FM 2016 -> hierbij speel ik wel regelmatig lange save games met heel wat speelbare competities. Ook maak ik gebruik van de editor voor aanmaken van competities of games.
Het belangrijkste voor mij is dat mijn desktop snel werkt en blijft werken, rekening houdende met het feit dat ik vaak veel programma's terzelfdertijd open heb staan zoals fm, muziek, internet, enz