Plaats reactie
1
Mijn vraag
...Ik wil een nieuwe desktop pc . twijfel tussen mini (barebone) of gewoon. Ik ben fervent foto en video bewerker, geen zware games. Office en corel paint gebruiker. Downloading en streaming video.
Ik heb een ilyama 22 inch scherm HD met HDMI uitgang , draadloze muis en gewoon toetsenbord.(dus dat hoeft niet )
Ik ben op zoek naar iets wat en aantal jaren mee kan. Intel 5 processor, minimaal 8 gb geheugen, goede nvdia videokaart (950?) en twee harde schijven (120GB SSD en 2TB ). Verder moet het systeem heel stil zijn.
Het systeem moet geïnstalleerd geleverd worden(kan dat zelf niet) met windows 10(64 bit?)(prijs totaal niet boven de 1000 euro
Wie heeft suggesties? met dank
Henk
2
Hallo en welkom op het forum,

Voor toekomstige upgrades is een reguliere desktop in de meeste situaties natuurlijk flexibeler. Als basis ben ik dan ook even uitgegaan van een compact desktop-systeem.

Bij foto en videobewerking zou ik zelf eerder een Intel Core i7 aanraden, ik heb deze (Skylake CPU) dan ook even als uitgangspunt genomen.
Je gaf al aan een 120GB SSD te willen, echter is het prijsverschil met een 250GB niet heel groot dus heb ik hiervoor gekozen, zo heb je ook wat ruimere opslag op de systeemschijf.
Verder is er een extra 2TB harde schijf aanwezig en de voorgestelde Nvidia kaart. Alles zit verder in een stille maar ook compacte behuizing.

Hiermee ben ik echter wel iets boven het budget uitgekomen met €1.177,10, maar daar kan uiteraard nog het één en ander aan aangepast worden. Complete winkelmandje.

Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
dank voor je reactie . ziet er goed uit. mijn vraag is of het moederboard wel goed genoeg is? En of ik niet meteen naar 16 GB geheugen zou gaan of is dat overdreven?
4
Dat is een prima moederbord en uitgebreid uitgerust, waarom denk je dat deze niet goed zou zijn?
Een upgrade naar 16GB geheugen kan voor videobewerking zeker een meerwaarde zijn, en qua prijs scheelt dat niet heel veel. 8GB = € 47,90 en 16GB = € 81,90.
Het winkelmandje met 16GB geheugen zou dan uitkomen op € 1.211,10
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”