Plaats reactie
1
Ik ben opzoek naar een nieuwe desktop. Ik gebruik hem vooral voor het bewerken van foto's. Daarnaast is mijn vriendin voice-over en gebruikt de computer met name voor geluidsopnames en verwerking daarvan. Alle audio-apparatuur daarvoor heeft zij al (koptelefoon / microfoon / mengkast).

Nu leek het mij handig om een redelijk snelle PC te hebben met een SSD om snel programma's op te starten en een HDD voor meer capaciteit. Ik kwam daardoor bij deze PC uit, een Acer Aspire T3-710 I8808 NL:
https://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-t3 ... 052226636/

Rond de 700 euro is ook ongeveer mijn budget.

Is dit een goede keus, of zijn er andere suggesties / tips?

Ik heb zelf nog nooit een computer in elkaar gezet en ben daar ook niet heel handig in.

Alvast bedankt.
2
Hallo en welkom op het forum,

Dit is een leuk systeem, alleen jammer dat er een kleine SSD aanwezig is. 128GB als systeemschijf inclusief programma's is nogal beperkt.
Afgaande van het budget heb ik even een samenstelling gemaakt bij Azerty, dit systeem wordt dan door hun ook geheel geassembleerd.
Indien nodig zou je dan ook Windows nog kunnen laten installeren, maar dat is natuurlijk ook zelf eenvoudig te doen.

Als behuizing heb ik gekozen voor de compacte maar ook stille Cooler Master Silencio 352, deze heeft drie USB-poorten aan de voorzijde en een SD-kaartlezer.
Verder als processor de Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz met 8GB geheugen, een 250GB SSD en een 1TB harde schijf voor de reguliere opslag van gegevens.
Het complete winkelmandje is via deze link te raadplegen, en de totaalprijs is € 733,79

Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi,

Super bedankt nog. Ik denk dat ik deze ga aanschaffen. Nog even een vraag: zit hier wifi op of moet je hier een aparte dongle voor aanschaffen?

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden qua extra aanschaf?
4
Hallo,

Graag gedaan, en dit moederbord is inderdaad niet standaard uitgerust met een module voor een draadloos netwerk.
Je kan dan inderdaad USB dongle voor aanschaffen, maar je kan ook een interne draadloze netwerkkaart laten plaatsen zoals b.v. de onderstaande.
https://azerty.nl/0-3764-470810/tp-link ... 2-11n.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ovl schreef:Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden qua extra aanschaf?
Het enige puntje is wellicht of je Windows zelf wilt installeren of dit ook wilt laten doen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi,

Ik heb de PC inmiddels ontvangen en ik moet zeggen het ziet er prima uit!

Ik heb zelf windows geinstalleerd op de SSD maar zie nu dat 500mb gereserveerd is door het system is gereserveerd. Aangezien de SSD veel kleiner is (ruimte is neem ik aan gereserveerd op de gewone harde schijf, vraag ik me af of dit goed gaat en of de computer niet onnodig traag wordt hierdoor?

Hieronder een overzicht van computerbeheer.
azerty.pdf
Verder vroeg ik mij nog af of ik de drivers op de bijgeleverde DVD's moet installeren (moederboard, SSD, etc.)? De computer werkt namelijk naar behoren.

Alvast bedankt weer!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Ja dat is helemaal correct zo, die 500MB is een onderdeel van de systeempartitie. En de SSD is niet kleiner hoor, de SSD heeft een grootte van 250GB waarvan 500MB door Windows 10 is gereserveerd.
ovl schreef:Verder vroeg ik mij nog af of ik de drivers op de bijgeleverde DVD's moet installeren (moederboard, SSD, etc.)? De computer werkt namelijk naar behoren.
Zelf gebruik ik die nooit, in sommige gevallen kunnen dergelijke drivers op de bijgeleverde DVD ook al verouderd zijn.
Via het apparaatbeheer kan je controleren of je nog drivers mist, de apparaten worden dan met een geel uitroepteken aangeduid.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”